کد خبر 1077115
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۹
مایک پمپئو نمایه

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که از این پس، معافیت‌های هسته‌ای ایران ذیل برجام تمدید نخواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت واشنگتن در سخنانی اعلام کرد که تا دو ماه آینده، معافیت‌های تحریمی ایران ذیل برجام به پایان می‎رسند و دیگر تمدیدی صورت نخواهد گرفت.

وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا با بیان اینکه ایران برنامه‌ها و فعالیت‌های هسته‌ای خود را افزایش داده است، گفت که تشدید این فعالیت‌ها تنها باعث فشار بیشتر آمریکا روی ایران می‌شود.

مایک پامپئو همچنین گفته که دو شخصیت مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران تحریم شده‌اند.

دولت آمریکا از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ تاکنون تحریم‌های گوناگونی را علیه بخش‌های مختلف اقتصاد ایران وضع کرده و حتی اتباع و شرکت‌های خارجی را به بهانه ارتباط با ایران هدف تحریم‌های خود قرار داده است.

از سوی دیگر، کارشناسان آمریکایی و نهادهای بین‌المللی اذعان کرده‌اند که اثر تحریم‌های آمریکا بر اقتصاد ایران تخلیه شده و آمریکا ابزار تحریمی بیشتری برای اعمال فشار بر اقتصاد ایران در اختیار ندارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مهرناز IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    2 0
    دانشمندان ایرانی مخصوصا دانشمندان هسته ای " افرادی وطن پزست هستند " مانند شما مقامات امریکائی صیهونیست خودرا نفروخته اند " که با تحریم هایتان تسلیم شوند " جانفشانی کادر درمانی ایران را در زمان شیوع کرونا " با مقایسه با کادر درمانی امریکا نگاه کنید چرا؟ این تفاوت وجود داشت " مردم امریکا شما ها را جدا از جامعه امریکا می بینند.
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    2 0
    برای بار دوم "پمپئو غلط کرد"!! این دفعه هم منتشر نشه معلومه یه خبرایی هست!!!
  • DE ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    2 0
    بین خودمون بمونه این دو ایرانی من و بابام هستیم. به کسی نگیدا!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس