کد خبر 1076265
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
گادی آیزنکوت

فرمانده سابق ارتش رژیم اسرائیل گفت: ما هزینه گزافی در جنوب لبنان دادیم و باقیماندن طولانی ما در آنجا اشتباهی راهبردی بود.

به گزارش مشرق به نقل از سایت عربی ۲۱، گادی آیزنکوت فرمانده سابق ارتش اسرائیل در گفت وگو با روزنامه صهیونیستی "اسرائیل الیوم" درباره فرار ارتش رژیم اسرائیل زیر ضربات مقاومت اسلامی از جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ میلادی گفت: "گذشت ۲۰ سال از عقب نشینی اسرائیل از لبنان در ماه مه سال ۲۰۰۰، این حقیقت را برملا کرد که باقی ماندن طولانی در لبنان یک اشتباه راهبردی بود و هزینه گزافی به اسرائیل تحمیل کرد. با وجود اینکه ماموریت ما در ارتش نبرد و عملیات پیگیرانه و رزمی است و با وجود اینکه ایهود باراک (وزیر جنگ وقت رژیم اسرائیل) هدف خود برای خارج کردن ارتش از لبنان را از طریق توافقنامه‌ای درخصوص تدابیر امنیتی مشخص کرد اما گزینه دیگری وجود نداشت و از این رو، یکجانبه عقب نشینی کردیم".

بیشتر بخوانید:

حماس: بازپس‌گیری سرزمین در گرو مقاومت است

او با اشاره به بروز اختلاف شدید و شکاف در درون جامعه رژیم اسرائیل درخصوص عملکرد ارتش این رژیم در جنوب لبنان افزود: "امکانپذیر بود که ارتش اسرائیل به شیوه متفاوت حرفه‌ای تر از لبنان خارج می شد".

آیزنکوت با اذعان به شکست ارتش رژیم اسرائیل در نبرد با مقاومت اسلامی در جنوب لبنان گفت: "ارتش اسرائیل جنگ را باخت.. هزینه راهبردی زیادی دادیم و شکاف ها در درون جامعه اسرائیل ایجاد شد".

وی همچنین نارضایتی شدید خود را از "تصاویر خفت بار عقب نشینی اسرائیل از لبنان" را ابراز داشت.

آیزنکوت همچنین با انتقاد از قرارداد گذشته مبادله اسیران فلسطینی با گلعاد شالیط نظامی صهیونیست اسیر در نزد گروه‌های مقاومت فلسطین و اذعان دست برتر این گروه‌ها گفت: نمونه قرارداد شالیط نباید تکرار شود..ما در هزینه گزافی پرداختیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس