کد خبر 1075275
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
محمد ایمانی

آریل شارون نخست‌وزیر اسرائیل، سال 2001 ادعا کرد کار فلسطینی‌ها را 100 روزه تمام می‌کند. قصاب صبرا و شتیلا 3500 فلسطینی را قتل‌عام کرده بود.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: 

72 سال از تشکیل رژیم اسرائیل در سرزمین فلسطین می گذرد. سرانجام این اشغالگری که از سال 1948 میلادی با نقش آفرینی انگلیس و آمریکا در منطقه شکل گرفت، به کجا ختم می شود؟ بقا یا زوال اسرائیل؟ نمودار نبردها در این باره چه می گوید؟

رژیم صهیونیستی از سال 1948 تا پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 میلادی، روند توسعه اشغالگری و قدرت افزایی را پیمود. اسرائیل در جنگ های 1956، 1967و 1973 نیز بر جبهه آشفته عربی غلبه کرد و در سال 1982 به اشغال جنوب لبنان پرداخت.

اما از این پس، افول اسرائیل که به پشتوانه غرب، خود را پنجمین ارتش بزرگ دنیا معرفی می کرد، آغاز شد. حزب الله تازه تاسیس، توانست سال 2000 میلادی، ارتش صهیونیستی را از خاک لبنان بیرون براند و اولین سرشکستگی اسرائیل را رقم بزند.

سپس آریل شارون نخست‌وزیر اسرائیل، سال 2001 ادعا کرد کار فلسطینی‌ها را 100 روزه تمام می‌کند. قصاب صبرا و شتیلا 3500 فلسطینی را قتل‌عام کرده بود و صهیونیست ها او را بولدوزر می‌خواندند اما همو مجبور شد تابستان 2005 دستور عقب‌نشینی از غزه را صادر کند.

شارون گفت: «عقب‌نشینی از غزه، اقدامی دردناک اما اجتناب‌ناپذیر برای تامین آینده اسرائیل است. ما نمی‌توانیم برای همیشه غزه را نگاه داریم». اما صهیونیست‌ها پس از آن نیز، همه جنگ‌های بعدی موسوم به جنگ 33 روزه، 22 روزه، 11 روزه و دو روزه با سرشکستگی پشت‌سر گذاشته‌اند.

پس از شکست ادر جنگ 22 روزه غزه، روزنامه ‌هاآرتص نوشت "ما نمی‌دانیم چگونه جنگ‌های خود را پایان ببریم و دستاورد تعبیر کنیم تا به شکست تفسیر نشود. دستاورد 60 ساله ما با این جنگ از بین رفت".

صهیونیست ها دو بار هم سعی کردند با تحمیل جنگ های نیابتی بزرگ به منطقه، برای خود حاشیه امنیت و نفوذ فراهم کنند؛ سال های 2001 و 2003 با تحریک آمریکا و انگلیس به اشغال افغانستان و عراق در همسایگی ایران؛ و سپس به واسطه افعی  داعش (به کمک آمریکا و آل سعود) که بر عراق و سوریه چنبره زده و تا مرز ایران و لبنان پیش رفته بود.

شکست صهیونیسم مسیحی در هر دو پروژه، موجب شد محور مقاومت، رزم آزموده تر و گسترده تر شود. امروز کمربندی مقاومت، از ایران و عراق تا سوریه و لبنان و فلسطین کشیده شده است. در حوزه توانمندی نظامی هم، حزب الله و گروه های مبارز فلسطینی در موقعیت قدرت بی سابقه قرار دارند.

ژیم صهیونیستی در سه دهه اخیر، با وجود همه مذاکرات  سازش و زد و بند رژیم های مرتجع، روند شتابان سقوط قدرت و اعتبار را پیموده است. این رویداد، بیش از هر چیز، به راهبرد بیداری و مقاومت اسلامی باز می گردد.

رهبر معظم انقلاب سه سال قبل در پاسخ لافزنی مقامات صهیونیستی فرمودند اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید. اما این بدان نیست که اسرائیل سر 25 سال از بین برود.

پایه های تاسیس این رژیم نامشروع که بر خیانت سران رژیم های مرتجع منطقه تاسیس شد، در اثر بیداری و مقاومت اسلامی و جان فشانی شهدایی که حاج قاسم سلیمانی، سرلوحه فهرست بلند آنهاست، بسیار پوسیده شده و همین، سقوط رژیم جعلی را هرچه نزدیک تر نشان می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس