جزئیات تازه از پرونده دو مفسد اقتصادی محکوم به اعدام

وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی با واسطه گری محمدعزیزی و فریدون احمدی از نمایندگان مجلس نهم، به انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت و تولید تعداد ۶ هزار خودرو با شرکت خودروی سازی سایپا اقدام کردند تا بر این اساس در بازار خودرو اخلال ایجاد کنند.

به گزارش مشرق، سی ام اردیبهشت ماه غلامحسین اسماعیلی در بیست و ششمین نشست خبری خود با اشاره به محکومیت دو مفسد اقتصادی به اعدام بیان کرد: وحید بهزادی فرزند ابوطالب و همچنین همسرش به نام نجوا لاشیدایی فرزند علی هر دو نفر به جرم مشارکت در اخلال کلان در نظام پولی و ارزی منجر به قاچاق ارز از طریق ثبت سفارشات صوری و حواله جات و امورات صرافی بدون مجوز، اخلال در نظام توزیعی نیازمندی‌های عمومی کشور از طریق پیش خرید بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو از شرکت سایپا، مشارکت در عملیات پولشویی سازمان یافته به میزان ۳۲ هزار میلیارد ریال و موضوعات مربوط به سکه که از منزل متهمه ۲۴ هزار و ۷۰۰ سکه تمام بهار آزادی به علاوه یکصد کیلوگرم طلا کشف شده است، محکوم به اعدام شدند و حکم اعدام آن‌ها صادر شده، البته حکم اعدام قابل تجدیدنظر خواهی در دیوان عالی کشور است.

بیشتر بخوانید

سلطان خودرو ۲۵ همدست دارد

زوج اخلالگر بازار خودرو را بشناسید+عکس

ماجرای ارتباط مجری «من و تو» با سلاطین طلا و خودرو چیست؟

این زن و شوهر که دارای پرونده‌های عدیده در حوزه قاچاق موبایل، پولشویی، اخلال در نظام اقتصادی از طریق فعالیت در شرکت‌های هرمی، قاچاق ارز از کشور از طریق شرکت‌های متعدد صوری و کاغذی و با ثبت سفارشات غیر واقعی، نفوذ در شبکه بانکی کشور از طریق نمایندگی دل افکار شیراز و اخذ کد دوم نمایندگی از شرکت خودروی سایپا برخلاف مقررات و ضوابط قانونی هستند، در قراردادی منحصر به فرد به انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت و تولید تعداد ۶ هزار خودرو با مبلغ آورده ۳۰ میلیارد تومان با شرکت خودروی سازی سایپا اقدام کرده‌اند.

این قرارداد از سوی مهدی جمالی متهم ردیف سوم این پرونده به عنوان مدیرعامل سابق سایپا تایید و امضا می‌شود تا این اقدامات مجرمانه، اخلال در بازار خودرو را رقم بزند. پس از انعقاد این قرارداد، تعداد خودروها به ۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه افزایش یافت و در تحویل این خودروها و روند اجرای آن دو تن محمدعزیزی و فریدون احمدی از نمایندگان مجلس نهم و از دیگر متهمان پرونده که به همراه وحید بهزادی سفری نیز به دوبی داشته‌اند، ضمن مراجعه به دفتر  وحید بهزادی در چند نوبت و خرید مقادیر زیادی طلا اقدام به واسطه گری و سفارش و حتی مراجعه به شرکت خودروسازی سایپا و برگزاری جلسه با مدیرعامل وقت و نایب رییس گروه خودروسازی سایپا می‌کنند.

گفتنی است، محمد عزیزی بلافاصله پس از آزادی از زندان سیم کارت خود را سوزانده و کلیه کاربری‌های خود در تلگرام و اینستاگرام و واتس آپ را حذف کرده است.

نجوا لاشیدانی و همسرش با چه شرایطی توانستند ۶۷۰۰ خودرو پیش خرید کنند؟!

شرکت خودروسازی سایپا با مشارکت دادن این زن و شوهر در تولید ۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو علیرغم داشتن تعداد ۶۰۰ نمایندگی رسمی، خودروها را تنها با پیش پرداخت ۵ میلیون تومان تحویل نامبردگان داده و علاوه بر این  نحوه توزیع را نیز بر عهده متهمان می‌گذارد.

نحوه تعامل و همکاری مدیران شرکت خودروسازی سایپا با وحید بهزدای و نجوا لاشیدایی به نحوی بوده که اعتراض سایر نمایندگی‌ها را به همراه داشته است.

بر اساس اقاریر دیگر متهمان پرونده، این زن و شوهر در هر زمان و هر لحظه از شبانه روز که اراده می‌کردند به رضا تقی زاده معاون سابق بازاریابی و فروش شرکت سایپا که به جرم مشارکت در اخلال در نظام توزیعی خودرو به تحمل ۱۵ سال حبس محکوم شده و همچنین کارمندان وی مراجعه کرده و در برخی موارد راسا از طریق سیستم‌های آن‌ها، به تعویض خودروهای سبدی کم فروش به پرفروش اقدام می‌کردند.

بنابر اظهارات سمیه گرامی معاون ارزی وقت شعبه اسکان بانک پارسیان محکوم دیگر این پرونده که حسابداری فعالیت‌های ارزی وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی را بر عهده داشت، مبالغی به صورت ارز به رضا تقی زاده تحویل می‌شد.

پس از ارسال یک نسخه از قرارداد نجوا لاشیدایی با شرکت خودروسازی سایپا به سازمان بازرسی کل کشور نتیجه بررسی‌های این سازمان پیرامون قرارداد منعقده در دو مرحله واصل و اعلام شد: در انعقاد قرارداد با شرکت سایپا حسب بررسی‌های اولیه و اظهارات برخی مسئولین آن شرکت، مشخص گردید نحوه شراکت وی و احدی از نمایندگی‌ها در قرارداد منعقده با شرکت سایپا و متعاقب آن اختصاص کد فروش به صورت ویژه، پرداخت سود مشارکت، میزان تخفیفات اعطایی و سایر تسهیلات از قبیل نحوه و شرایط واگذاری خودرو، جرایم پرداختی شرکت سایپا در خصوص تاخیر در ارائه خودرو به او نسبت به سایرین منحصر به فرد بوده است»

در گزارش بعدی این سازمان حسب بررسی‌های به عمل آمده و اظهارات برخی مسئولین آن شرکت، قرارداد منعقده از ویژگی‌هایی به شرح ذیل برخوردار است:

۱. قرارداد مذکور در زمان مهدی جمالی مدیر عامل وقت شرکت سایپا منعقد شده است.

۲. شرکت سایپا مجاز به انعقاد قرارداد فروش مشارکتی با سرمایه گذار نبوده، بنابراین برای جلب سرمایه خانم لاشیدایی اقدام به انعقاد قرارداد سه جانبه با وی و نمایندگی فروش دل افکار (واقع در شیراز)  کرده است. متعاقبا جهت نقل و انتقالات مالی اقدام به تخصیص کد فروش به صورت ویژه به نمایندگی مذکور برخلاف رویه و ضوابط شرکت سایپا کرده است.

۳. در قرار داد منعقد شده امتیازاتی از قبیل تخفیف و جریمه تاخیر قید گردیده که این امتیاز در خصوص دیگر قراردادهای مشابه با نمایندگی‌های فروش وجود ندارد. لذا در خصوص امتیازات فوق الذکر شرکت سایپا اقدام به ارائه تخفیف به مبلغ ۳.۷ میلیارد ریال و پرداخت مبلغ حدود ۶۰۰ میلیون ریال سود تاخیر به نجوت لاشیدایی نموده است.

۴. برخی خودروهای واگذار شده به نامبردگان وفق قرارداد نبوده است، به طوری که حدود ۱۹۳۰ دستگاه خودرو که جزو محصولات خانواده ایکس دویست شامل (تیبا، تیبا دو، ساینا و وانت) که در سال ۹۶ دارای حاشیه سود بسیار پایین بوده به محصولات خانواده ایکس صد شامل (پراید ۱۳۱ و ۱۳۲) که جزو محصولات پرفروش بوده تبدیل شده است 
۵. نجوا لاشیدایی و نمایندگی فوق الذکر قادر به فروش محصولات مذکور در سراسر کشور بوده در حالی که دیگر نمایندگی‌های فروش صرفا می‌بایست در استان خود اقدام به فروش محصول نمایند.

۶. با توجه به وضعیت تولید و تعهدات معوق شرکت سایپا در سال ۹۶، برای حدود ۶۰۰ نماینده در سراسر کشور بیشترین و بهترین محصولات تولیدی شرکت سایپا (ایکس صد) در سال مذکور به نامبرده تعلق گرفته است. به طوری که شرکت مذکور اقدام به واگذاری حدود ۵ هزار و ۲۰۲ دستگاه تا پایان آذرماه ۹۶ به نجوا لاشیدایی نموده و این امر منجر به ایجاد نارضایتی در شبکه توزیع و ایجاد رانت برای سرمایه گذار فوق گردیده است.

بنابر گزارش سازمان بازرسی، در مجموع سود حاصل از سرمایه گذاری نجوا لاشیدایی بالغ بر ۳۷ درصد اعلام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 64
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    37 12
    کدخدا ترس :اووووون چنان رونقی توی این هفت هشت سال برای مفسدین اقتصادی ایجاد کردم که در تاریخ به یادگارماند !!!!!!!
    • رضا# IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
      1 5
      غمت در نهان‌خانه دل نشیند / به نازی که لیلی به محمل نشیند به دنبال برجام چنان زار گریم / که از گریه‌ام کلیدم در گل نشیند . برجام .. برنامه جامع امید متوهم
  • افشین IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    7 1
    ما که نفهمیدیم چی شد
    • حسن IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
      26 0
      به نظر من حکم مسولین سایپا باید اعدام می شد نه اینها. اینها دلالی کردن و چون خودروساز به اونها خودرو داده اینها هم فروختن،اصل از سرچشمه باید جلوگیری می شد. مثال میارم اگر معلمی به یک دانش آموز الکی نمره ۲۰ بده تقصیر اون دانش آموزه یا معلم؟
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    20 0
    وای بر کم فروشان و گران فروشان .این تازه عقوبت دنیای آنان است ودر قیامت مجازاتی بدتر در انتظار آنها خواهد بود .ای کسانی که زالو وار خون مردم را می مکید و فرعون وار آواز مستانه ناشی از قدرت و ثروت را سر می دهید .ثروت شما در روز بازخواست به داد شما نخواهد رسید
  • سید IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    19 3
    نه تنها خودشون... بلکه خانواهاشون فرزندانشون و تمام کسانی که حتی اطلاع داشتند رو باید اعدام کرد تا درس عبرت شود
    • ناشناس IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
      15 0
      اینها عروسکهای خط مقدم هستند..مطمینا افراد زیادی در پشت جبهه بودند..
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    54 0
    به چه دلیل روسای سایپا به اعدام محکوم نشده اند!!؟
  • کاوه IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    12 1
    باسلام از مراجع قضایی کمال تشکر را داریم و انتظار داریم تمام افراد دخیل دراین پرونده به اشد مجازات برسند چرا که علاوه بر زیان واراه به مردم شریف ایران موجب بی اعتمادی مردم به شرکت های خودروساز و وزارت صنعت شده است درشرایطی که بعضی خانوارها حتی ازداشتن یک خودرو محروم اند مجازات چنین مفسدهایی حداقل انتظار مردم است
  • CH ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    14 0
    سلام.بحث تاییدصلاحیت نمایندگان دخیل نکردن نمایندگان دربحث مالی کنترل ورودوخروج آنهاوداشتن رانندگانی متعیرازحفاظت ستادکل ویاوزارت اطلاعات.کنترل واستعلام ریس شعبات بانکهاومدیران ارشدتوسط وزارت اطلاعات ومدیران شرکتهای دولتی نیازوضروری است عزیزی واحمدی که برای چندمیلیاردویاچندسکه اقدام به مشارکت وهمکاری بانجواخانم می کنند.اگریک جاسوس اسراییل وامریکاوانگلیس چندسکه ودلاربیشتری بپردازندتمام اخبارواطلاعات یک سیستم رادراختیارش قرارمی دهندونیازاست مجددابازجویی چون درزمان نمایندگی سفرهایی به خارج کشورهم داشته اند...ازاین به بعدلازم است که نماینده وحتی معاونین وزراوافرادغیرمرتبط دراماکن حساس ونظامی حضورپیدانکنندچون بعضی پول وسکه ودلاررامثل نمایندگان احمدی وعزیزی بروطن پرستی وشرافت وخدمت ترجیح میدهندودرآینده خطرسازمی شوند
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
      1 1
      ما نیاز به نظارت نامحسوس نمایندگان و مدیران دولتی برای جلوگیری از جرم قبل از وقوع و خسارت‌های جبران ناپذیر داریم
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
      3 0
      9:06 از کی انتظار داری؟ واقعا فکر میکنی تو این نظام کسی به فکر من و توئه؟
  • ﻣﺠﺘﺒﻲ IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    13 0
    ﺩﻳﮕﻪ اﻭﻧﻬﺎ ﻛﺎﺭﺷﻮﻥ ﻛﺮﺩﻧﺪ اﻳﻦ ﺣﺮﻓﻬﺎ ﻭﻛﺎﺭﻫﺎ ﺩﻳﮕﻪ ﻫﻴﺞ ﻓﺎﻳﺪﻩ اﻱ ﻧﺪاﺭﺩ ﻣﺴﻌﻮﻟﻴﻦ ﻣﺎ ﻣﻴﺰاﺭﻧﺪ اﻳﻦ ﻫﺎ ﻫﻤﻪ ﻛﺎﺭ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ اﺧﺮﺵ ﺗﺎﺯه ﺧﺒﺮﺩاﺭ ﻣﻴﺸﻦ
  • ناشناس TH ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    1 0
    حسب ادعای دو خودرو ساز تیراژ آنها چندصد هزار باشد. تعداد 7000 عددی نیست. ولی واقعیت این است که اصلا تولید آنها کمتر از حتی 100 هزار دستگاه در سال باشد. لذا تعداد تولیدی که اعلام می شود دروغ صد درصدی است. حالا تعداد زیاد پرسنل و هیت مدیره و بخور بخور از کجا تامین شود. فروش آزاد خودرو در بازار که بخشی از آن نیز سهم دلالان و نورچشمیان است.
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    2 0
    والله من هم نفهمیدم چی شد. قصه گفته می شود و جنع بندی منطقی صورت نمی گیرد.
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    25 0
    من کار این دونفررو قبول ندارم چون فساد اقتصادی داشتن و باید اعدام بشن اماچرا برای دونماینده مجلس که مردم به اینها اعتماد کردن رای دادن که براشون کار انجام ددن یا مدیرعامل مدیرفروش مدیر حراست سایپا که کارخانه بزرگی رو به اونها سپردن از سمت خودشون سوء استفاده کردن نباید اعدام بشن که برای دیگران که جائی سمت و مدیر هستن درس عبرت بشه
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    38 1
    باید اون مدیر عامل سایپا و اون نمایندگان مجلس هم اعدام بشن
  • علی IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    21 0
    مکر مسولان سایپا چه کسانی هستند؟منتخب دولت.
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    4 1
    سلطان خودرو با چه شرایطی ۶۷۰۰ خودرو پیش‌خرید کرد؟ با تلاش و پشتکار.
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    11 3
    دولت رانت ودزدی صد رحمت به دولتهای قبلی
  • جواد IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    14 3
    باید باقیمانده زمان این رییس جمهور رو به وزرای نالایقتر ازخودش بخشید،مخوفترین وتاریکترین دوران اقتصادی کشور با شعارهای توخالی و عوامفریب انان شکل گرفت،و ملت بیچاره به روز سیاه نشستند
  • محمد IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    14 0
    باید 2 نماینده کنار مجلس اعدام بشوند. تا اعتماد از دست رفته مردم احیا بشود و عبرتی برای مجلس جدید ایجاد شود.
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    10 2
    واقعا اگه قوه قضائیه یا قوانین میارزه بافساد دارای مشگل اساسی نیست .چرا اموال مفسدین مصادره نمیشه. وچرا نمایندگان مفسد قوه به اصطلاح مقننه اعدام نمیشن .چرا.واقعا چرا .ایا این ملاحظه کاری یا واسطه کشی نیست.یا خلع قانونیست.چرامفسدینو جاسوسان مدیران دوتابعیتی خون مردمو میمکن وکسی جرئت دفاع نداره
  • سید IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    10 4
    از داداش رییس جمهور بپرسید اون میدونه چطور میشه
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    5 4
    یه حبس بلند مدت با اعمال شاقه بهشون بدن . اعدام نکنید .
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    18 0
    اگه راست میگن برن فروشنده را بگیرند ومجازات کنند، هیچ کاری نمی تونند بکنند،مادر فساد تو مورد فروش۶۷۰۰ خودرو فروشنده است که این همه را به یک نفر فروخته است. خدا لعنتشون کند.
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
      0 1
      ما نیاز به نظارت نامحسوس نمایندگان و مدیران دولتی برای جلوگیری از جرم قبل از وقوع و خسارت‌های جبران ناپذیر داریم
  • حسن IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    3 0
    اول کدخدا را اعدام کنید که این همه ماشین را در اختیار این خانم گذاشته دقیقا دم در شرکت سایپا جلو چشم تمام مدیران ومفت خورها و غارتگرها .اینها به همه دور وبریها خوب رشوه دادند فکر نمی کنم اعدام بشن فقط سوری رو کاغذ اعدام میشن بعد هم با اسم وفامیل و پاسپورت جدید عازم خارج از کشور با احترام کامل اینها بارشون را از قبل بستن ویلا وسرمایه هم آن طرف آب اماده است
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    16 0
    همه مفسدین و خائنین به ملت ایران باید اعدام بشن... ترحم بر گرگ تیز دندان....
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    11 0
    اعدام پاشنه آشیل فساده
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    9 0
    تاثیر اعدام یک نماینده فاسد از اعدام هزاران فاسد عادی بیشتره
  • علی اصغر قاسم پور IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    5 0
    کشور رو باید از سلطان خیزی نجات داد و این انجام نمی شود، تصور بکنید هر چند از گاهی یکی از این سلاطین ظهور نماید، دیگر اوضاع سلطان اندر سلطان میشه و چرخ امور مردم از کار میفته.
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    9 0
    باید روش قاطع چین در مبارزه با فساد اجرا بشه و الا همین آشه و همین کاسه و دل پر خون مردم...
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    15 0
    مجازات زندان در برابر خیانت به یک ملت!
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    9 0
    جاسوسی در زمان جنگ حکمش اعدامه، افساد اقتصادی در زمان جنگ اقتصادی هم باید همینطور باشه
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    9 0
    نماینده باید جلوی فساد رو بگیره، واقعا دردناکتر از این برای مردم ایران نیست
  • علی IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    12 0
    با اعدام این عناصر اتفاق خاصی رخ نمیده، سلطان سکه اعدام شد ، سکه از ۴ میلیون شد ۸ میلیون، باید اونی اعدام بشه که این رانت رو ایجاد کرده.
    • Mahmoud Asadi IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
      3 0
      موافقم
  • بهروز IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    22 0
    باسلام درودبرجناب ریسی ازروزی که اومدند با کسی شوخی نداره اون دوستی گفته اون دنیا امثال من این دنیاشون ببینیم که اینهمه حق مردم خوردند بردند بالای داراعدام میرن چه شکلی میشن چرا افرادی مثل ما باید برای 10هزارتومن پول باسیلی صورتمون سرخ نگه داشته باشیم مااینهمه شهید دادیم که اینا باخون شهدا معامله کلاهبرداری پولشویی بکنند به ریش 80 میلیون نفر بخندند جناب ریسی پولهاشون تاریال اخر بگیرید اینارو ببرید سرکوره اجرپزیها محله هرندی تهران ببینند بچه 7ساله بزرگترین ارزوش اینه که پدرمادرشون یکباربراشون جشن تولد بگیرند یا یکی ازبچهها میگفت بزرگترین ارزوی من یکبار برم شمال ببینم شمالی که باتهران 3ساعت راه میباشد اینارو نوشتم اشک درچشمام جمع شده این دوتا وهمکارانشون ببرید شاید برای اون دنیای خودشون اخرتشون توشه ای جمع بکنند
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    3 0
    چه جوری؟ از طریق دست به یکی کردن با مجلس دهم (به قول لاریجانی، مجلس مظلوم دهم).
  • ایرانی US ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    39 0
    چرا نمایندگان مجلس به اعدام محکوم نشده اند. جرم نماینده از هر کسی سنگین تر است. دزد واقعی نماینده مجلس هست. نماینده مجلس باید چند بار اعدام شود.
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    12 0
    همه دست اندر کاران در این قضیه باید اعدام شوند وگرنه باز هم همچنین افرادی پیدا میشوند. اونی که میره زندان هم دیگه واسه هفت پشتش هم بانکها را پر کرده از جیب ملت
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    1 0
    اعدام کمه شونه
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    6 0
    همانگونه که امثال خاوری و شیخ الاسلامی چاپیدند و با فرست کلاس از ایران خارج شدند فقط اینا بدشانس بودند
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
      9 0
      همه مجرمان را یعنی ۳۴ نفر را باهم اعدام کنید تا عبرتی بشه برای دیگران
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    0 0
    سوء استفاده از عدم نظارت
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    0 0
    وای خدای من چی میخواد بشه .
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    0 0
    اگر بررسی کنید افراد دیگری هم هستند که صدها خودرو خریده اند و سودهای کلانی را برده اند. تمام مشکلات خود را نباید سر یک باند دانست
  • amir IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    0 0
    اگر ننمایندگان فاسد و مدیران سایپا هم اعدام بشن درس عبرت بزرگی برای دیگران هست احکام نمایندگان مسخره و سبک بود باید محکوم به ضبط کلیه اموال که صد درصد نامشروع هست بشن
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    7 0
    بااین حکم ضعیف قوه قضاییه جلوی دزدی گرفته نخواهدشد
  • حسين DE ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    14 0
    اختاپوس دلاليسم حاكم بر مجموعه اقتصاد ايران كه چنبره خود را بر تمامى شريانهاى اقتصاد ايران فرو برده در حقيقت سلطان اصلى است اين يارو وحيد بهزادى و همسرش و يا ساير متهمين مربوطه از جمله دو نماينده سابق مجلس عمله و اكله دلاليسم حاكم بر اقتصاد ايران هستند، ضمن اينكه اين افراد بايد بعنوان مفسدين اقتصادى وخيانت مجازات شوند بايد سر افعى را له كرد.
  • ناشناس IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    0 1
    حکم این دونفر 10 باراعدامهست
  • IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    1 0
    حراست سایپا پس چه میکرده؟!هرچند حراستی که همه اموراتش زیرنظر مدیرعامل باشه بهترازاین نمیشه!!! یکی از کارهای لازم مجلس جدید ان شاءالله که مستقل کردن وقدرتمندکردن والبته رصدکردن حراستها زیرنظرسازمان حراست کل کشور باشه که خودش زیرمجموعه واجاهست!
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    0 0
    آره اینا رو هم اعدام کنین که صورت مسئله پاک بشه . قانون که هیچ مشکلی نداره الحمدااله !! سلطان سکه رو اعدام کردند در حالی که سکه 3 میلیون تومان بود و الان شده 7 میلیون . این یعنی قانون همچنان برای رانت خورها و پولشویان باز باز است. حالا هی اعدام کنین کسانی که از این روزنه های قانونی سوء استفاده می کنند. اصلا یه وقت به خودتون زحمت ندید که قوانین و بررسی و احیاناً اصلاح کنین !
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    4 0
    عامل فروش و چطور خریداری کرده عاملان اصلی چه کسانی هستند
  • علي اصغر سهرابفر IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    19 0
    بنام خداوند يكتا با احترام ، دولت محترم منتخب بي خيال شديد ديگه سلطان كيلويي چنده ؟‌ واقعا از اين همه دروغ و ناتواني خسته نشديد اينقدر مملت ما بي صاحب است كه دو نفر آدم در پيت بازار اقتصاد خودرو را در دست مي گيرند پس دولت تا حالا چه غلطي مي كرده!
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    0 1
    ما باید زمینه و عوامل سلطان پروری و ایجاد سلطان های متعدد را بطور ریشه ای از بین ببریم نه شاخه ها را وقتی شاخه ها بریده میشوند درخت ها بیشتر رشد میکنند و ریشه ها محکم تر میشوند چون ریشه ها هیچ ترسی از ریشه‌کن شدن ندارند و تازه به ریش همه ما می خندند
    • Gh IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
      0 0
      همه ش دورغه
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    0 0
    مسئولان سایپا و اون دوتا نماینده رو باید اعدام میکردن
  • محمد IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    0 0
    اعدام کمه باید بدترین نوع شکنجه هارو بهشون بدن و بعد اعدامشون کنن
  • مرتضی شریفی نی IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    0 0
    فکر می کنید فقط همین دو شرکت خودروساز اختلاس کردند هر جا طویله ساختند گاوی نگهداری کردند تا وقتی تقاضا رفت بالا جای گاومیش بفروشند
  • علی IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    0 0
    من در سال 97 ثبت نام مشارکت در تولید شرکت سایپا کردم، متأسفانه تا این لحظه دعوت نامه نیامده. برای خودم و ملت ایران متاسفم که چنين نفراتی در راس مسولیت و قضاوت داریم که به امثال من که ماشین ندارم و تو هر کشوری به مشارکت در تولید اهمیت می‌دهند ولی در ایران سهم منرا 6700 خودرو به چنین نفراتی میدند.
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    0 0
    دم سایپا گرم که مردم این همه از کیفیت خودروهاش ناراضین و اختلاس های اونو می بینن ولی باز هم برای خودروهاش صف تشکیل میدن و پرایدش تا مرز 90 میلیون میره.
  • کدخدا IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    0 0
    ردپای دزد چقدر آشناست ... این ردپا شبیه ردپای کدخداست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس