کد خبر 1075445
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۰
برجام نمایه

یک روزنامه بزک‌کنندگان توافق با آمریکا تصریح کرد برجام حتی اگر نامزد دموکرات‌ها هم در انتخابات آمریکا پیروز شود، دیگر برجام نخواهد شد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

آفتاب یزد نوشت: تونی بلینکن، از مشاور امور خارجی «جو بایدن» گفت: بایدن به دنبال بهبود توافق موجود و یا انعقاد یک توافق جدید با ایران است. ایران باید به برجام بازگردد.

به نظر می‌آید بر خلاف آن چیزی که بسیاری تا پیش از این تعبیر می‌کردند، جو بایدن اگرچه با جدیت علیه ترامپ گام برداشته و البته در این مسیر از هیچ اظهار نظری علیه او نیز ابایی ندارد، اما قرار نیست با ورودش به کاخ سفید مسیر برجام را از وضعیت کنونی خیلی هم متفاوت کند اگر چه بایدن چهره شناخته شده‌ای است که از سیاست‌های اوباما حمایت می‌کرد اما در حقیقت سیاست‌های آمریکا بر مبانی خاصی حرکت دارد که فقط تا اندازه‌ای قابل تغییر است.

همان طور که ترامپ در برخی مسائل علیرغم شعارهایش نتوانست ورود پیدا کند، مثلا تاثیری در مناسبات آمریکا و روسیه ایجاد نکرد یا در مورد ناتو این فرصت را پیدا نکرد تا خواسته‌هایش را محقق کند؛ در این میان باید در قبال ایران و سیاست‌های کلی آمریکا این نکته را بیان کنیم که سیاست‌های این کشور درباره تهران واضح است. به صورت کلی برسر تحریم و برنامه هسته‌ای ایران اجماع وجود دارد. فراموش نکنیم که درکنگره آمریکا هم دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهان خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران هستند که قرار بود طبق مفاد برجام تا اکتبر ماه جاری رفع شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • آریا IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    10 0
    #آمریکا؛ آمریکاست، سرزمین #یانکیها و #ضد_حقوق_بشر، #دموکرات و #جمهوریخواه هم نداره، ضرب المثل ایرانی هست که میگه سگ زرد برادر شغال. یانکی‌ها برای #منافع_ملی شون سربزنگاه های مهم پشت هم هستن نمونه بارزش #ترور #سردار_سلیمانی.. (فقط ربط ترورسردار با منافع مردم آمریکارو هنوز نفهمیدیم، غیرازینکه که منافع اسرائیل به مردم آمریکا برای دولتیاشون الویت داره!؟) لطفا گول این داعشی های شیک پوش رو نخورید.
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    6 0
    دهكده جهانى به روايت حتى اصلاحطلبان يك كدخدا دارد ودوحزب دموكرات وجمهوريخواه وبطوركلى انچه به اصطلاح جهان غرب ناميده ميشود زيرمجموعه كد خدا هستند اين حزب يا ان حزب بى معنى است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس