کد خبر 1074619
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
با زوج خودرویی محکوم به اعدام بیشتر آشنا شوید

هرچه زیرشاخه‌ی بیشتری داشته باشید سود بیشتری نصیبتان خواهد شد. این جمله برای کسانی که جوانی‌شان در دهه‌ی هشتاد سپری شده گزاره‌ای آشناست؛ «فلسفه‌ی کسب سود» در شرکت‌های هرمی.

به گزارش مشرق، بعد از اینکه برخی «سرمایه‌گذاران» خرد این شرکت‌ها متوجه شدند که سودی عایدشان نشده و دارایی اندکشان هم برباد رفته، شاکی شدند و با ازدیاد پرونده‌ها نهایتاً مجلس این شرکت‌ها را غیرقانونی اعلام کرد و به این ترتیب برخی «سرشاخه‌»های آنها راهی زندان شدند.

بیشتر بخوانید:

«وحید بهزادی» و همسرش «نجوا لاشِیدایی» عمده‌ی «فعالیت اقتصادی» خود را اواسط دهه‌ی هشتاد در یکی از همین شرکت‌های هرمی به اسم «پالینور» آغاز کردند؛ شرکتی که در پاییز سال ۸۹ اعلام شد با دستگیری عناصر اصلی آن متلاشی شده اما در سال ۹۸ و در اولین جلسه‌ی رسیدگی به پرونده تخلفات شرکت سایپا، نماینده‌ی دادستان همین زوج را عناصر اصلی آن شرکت معرفی کرد و گفت که تنها یک حساب بانکی نجوا لاشیدایی بین سال‌های ۸۶ تا ۸۸ حدود ۱۳ میلیارد تومان گردش مالی داشته و مجموع عواید حاصل از این شرکت برای این زوج جوان بیش از ۲۶ میلیارد تومان بوده است.

اینکه چطور این زوج در همان سال ۸۹ از چنگ قانون گریختند خود حکایت دیگری است اما به هر حال آنها پس از بی‌اعتبار شدن شرکت‌های هرمی هم از پای ننشستند و همچنان به گسترش «زیرشاخه‌»های خود ادامه دادند؛ اما این‌بار به جای افراد عادی سراغ افراد بانفوذ یا مدیران اجرایی و بانکی رفتند. این دو با تشکیل مافیایی خانوادگی و کمک‌گرفتن از سایر اعضای خانواده مثل پدر و مادر و خواهر و برادرشان بالغ بر ۲۶۰ حساب بانکی را در اختیار داشتند و توسط آنان موفق به پولشویی کلان سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی شدند!

این زوج با ثبت چند شرکت تو در تو به نام خود یا بستگان درجه‌یکشان و ضمن تبانی با شبکه‌ای از مدیران بانکی فاسد، به ثبت سفارش صوری واردات خودرو دست زدند و پس از دریافت ارز از بانک پارسیان و بانک سرمایه واضح است که به جای واردات، آن را در بازار آزاد فروختند.

اما از میان جرائم پرشمار این زوج آنچه بسیار پرسروصداتر بود و باعث شد پرونده‌ی آنها به عنوان «پرونده‌ی تخلفات سایپا» هم مشهور شود، تبانی این دو با زیرشاخه‌های دانه‌درشتی در شرکت خودروسازی سایپا بود؛ تبانی با مدیرعامل، معاون بازاریابی و فروش و همچنین مدیر اداره‌ی برنامه‌ریزی فروش سایپا. نتیجه‌ی این همکاری موفق پیش‌خرید شش هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو تنها با ۳۰ میلیارد تومان بود!

قضیه از این قرار بود که وحید و نجوا یک روز تصمیم می‌گیرند ثروت خود را در یک فعالیت اقتصادی مولد سرمایه‌گذاری کنند. به این ترتیب از طریق یکی از نمایندگی‌های شرکت سایپا قرارداد «مشارکت در ساخت» محصولات سایپا را منعقد می‌کنند و شرکت نیز با میانگین پیش‌پرداخت کمتر از پنج میلیون تومان خودروها را تحویل این زوج خوشبخت می‌دهد.

اگر قبلاً برای شما هم این سؤال پیش آمده بود که چطور خودروی صفر در نمایندگی‌های شرکت‌های خودروساز وجود دارد اما در «بازار» نیست، چطور نمایندگی‌های بزرگ صدها دستگاه خودرو را در چند ساعت می‌خرند اما مصرف‌کننده باید پس از پرداخت پول ماه‌ها منتظر دریافت خودرو بماند، چطور قیمت مصوب کارخانه با قیمت نمایندگی همان کارخانه میلیون‌ها تومان تفاوت دارد یا چطور است که در روز پیش‌فروش خودرو، ظرف چند دقیقه موجودی تمام و سایت بسته می‌شود، پاسخ این پرسش‌ها را باید از کسانی مثل آقای جمالی مدیرعامل قبلی سایپا و آقای بهزادی و همسر محکومه‌شان بگیرید.

فهرست ابتکارات و خلاقیت‌های اقتصادی این زوج جوان بقدری بلند بالاست که مرور آن توسط نماینده‌ی دادستان تمام وقت اولین جلسه‌ی محاکمه را به خود اختصاص داد. اما هرچه بود حاصل آن هزاران میلیارد گردش مالی غیرقانونی بدون پرداخت یک ریال مالیات و اندوختن هزاران میلیارد ثروت بود که ۲۴ هزار و ۷۰۰ سکه تمام و یکصد کیلوگرم طلای کشف‌شده از منزل مجرمین، بخش‌ جالب توجه آن بود.

سخنگوی قوه‌ی قضائیه در نشست خبری دیروز خود احکام ۳۴ مجرم دخیل در این پرونده‌ی چندجانبه (ارز، سکه و خودرو) را اعلام کرد. دادگاه ویژه‌ی مبارزه با جرائم اقتصادی، وحید و نجوا را که حلقه‌ی وصل تمام این فسادها و فاسدان بودند به اعدام محکوم کرد. مدیرعامل سابق سایپا حکم هفت سال زندان گرفت و دو «نماینده‌ی مردم» در مجلس فعلی هم بخاطر همکاری در تخلفات سایپا هرکدام حکم پنج سال و یک ماه حبس گرفتند.

هرچند این احکام قابل تجدید نظرخواهی است اما بفرض تأیید حکم و اعدام جوانک شیادی که اصرار عجیبی برای «سلطان خودرو» نامیدن او هست، باید دید بازار خودرو به آرامش می‌رسد؟ آیا اختلاف قیمت کارخانه و بازار از بین خواهد رفت؟ آیا ثبت نام برای خرید خودرو - که امروز از هر زمان دیگری پیچیده‌تر شده - برای آدم‌های معمولی آسان و بی‌دردسر خواهد شد؟ برای دانستن پاسخ لازم نیست ذهن خود را وارد مسائل پیچیده‌ی اقتصادی کنید. فقط کافی است بدانید در سال گذشته بیش از ۸۵۵ هزار خودرو در کشور تولید شد که این زوج تنها کمتر از هشت‌دهم درصد از آن را دلالی کردند.

این زوج دهه‌شصتی با پرداخت چند سکه‌ی طلا به چند مدیر و معاون در سیستم بانکی توانستند میلیون‌ها دلار ارز دریافت کنند و با پرداخت مبالغی به مدیران اجرایی و نمایندگان مجلس، دم آنان را هم دیدند. آدم‌های رشوه‌بگیر و رشوه‌بده همیشه در سیستم اداری و اقتصادی بوده‌اند و ظاهراً خواهند بود. چند وقت پیش بود که وحید مظلومین با لقب «سلطان سکه» به اعدام محکوم شد؛ قیمت سکه از آن تاریخ حدود ۳۶ درصد (دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان) گران‌تر شده است. وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی چه اعدام شوند و چه زنده بمانند، دور آنان در این بازی به آخر رسیده؛ اما این پرسش اساسی همواره برجاست که یک شیاد الدنگ چگونه می‌شود «سلطان»؟!

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    49 14
    بنظرم اعدامشون صحيح نيست سرشاخه ها پيدا كنيد -اينا دست اويز انها بودن
    • سعید IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      30 0
      بایدحامیان اینها را رونمائی کردبا اعدام صورت مسئله پاک میشود با کارهایی که انجام داده اند مشخص است که بدون لابی قوی امکان انجام دادن این گونه بذهکاری مقدور نبوده است؟
    • رامین IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      13 12
      من موندم تو کتاب قانون اساسی که همون بهش پایبندیم کدوم صفحش نوشته خرید خودرو با تعداد زیاد ممنوع هستش؟ عوض اینکه انارو اعدام کنید که نتیجه هم برای ملت نداره برید قانون تجارت آزاد ایران رو اصلاح کنید تا احتکار خودرو برای کسی سود نداشته باشه و همچنین سکه و یا .... البته تو قانون برای ما یحتاج ضروری مردم کاملا رک بیان شده که چجوریه قضیه...
    • جوان ایرانی IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      9 1
      شیاد الدنگ را خوب گفتی…… واقعا در ایران چقدر از این شیادهای الدنگ داریم که مثل زالو دارند خون مردم را میمکند با کمک بعضی نمایندگان مجلس و مدیران دولتی و ... معاون اقتصادی وزارت اطلاعات و دستگاههای نظارتی واقعا خواب اند…!؟!
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      5 2
      رامین، یا خودت رو به بلاهت زدی یا متن رو درست نخوندی؟ "این زوج با ثبت چند شرکت تو در تو به نام خود یا بستگان درجه‌یکشان و ضمن تبانی با شبکه‌ای از مدیران بانکی فاسد، به ثبت سفارش صوری واردات خودرو دست زدند و پس از دریافت ارز از بانک پارسیان و بانک سرمایه واضح است که به جای واردات، آن را در بازار آزاد فروختند. اما از میان جرائم پرشمار این زوج آنچه بسیار پرسروصداتر بود و باعث شد پرونده‌ی آنها به عنوان «پرونده‌ی تخلفات سایپا» هم مشهور شود، تبانی این دو با زیرشاخه‌های دانه‌درشتی در شرکت خودروسازی سایپا بود؛ تبانی با مدیرعامل، معاون بازاریابی و فروش و همچنین مدیر اداره‌ی برنامه‌ریزی فروش سایپا. نتیجه‌ی این همکاری موفق پیش‌خرید شش هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو تنها با ۳۰ میلیارد تومان بود!"
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      6 1
      مثبت زدم اما هم باید اینها و هم بالادستی ها اعدام بشن
    • IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
      1 1
      دقیقا،نگاهی به احکام صادره مدیرنامرد سایپا و معاون بازاریابی ومدیرحراست سایپا و....بندازید تن آدم می لرزه!!!تو رو خدا اینقدر سخت گیری لازم نبود این نوع مدیران ذخایر انقلابند دیگه با این احکام شدید کسی جرأت نمی کنه مدیر بشه!!!
  • جانعلی IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    57 1
    سلام چرا سلطان خودرو اعدام بشه اما مدیران سایپا زندانی؟؟؟ اونهام هم باید اعدام بشن تا مدیران دیگر حساب کار دستشون بیاد نماینده مجلس شهرستان ابهر چرا اعدام نشه اون حکم تعزیزی بگیره همه مدیران و مسئولین باید بدانند که جکم اعدام هم برای انها قابل اجراست نه اینکه لایی در برن
    • سعید IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      8 0
      چون جواب این سوال هارو نمیدن ما به این روز افتادیم. فقط ی نمایش مضحک. همین
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    37 2
    دو تا نماینده مجلس ک پاشون به زندان نمیرسه
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    28 1
    حکم اعدام این متجاوزین به حقوق ملت درست و بجا است. اما حکم همدستانشان در دستگاه ها و کارخانجات دولتی که علاوه بر خیانت به ملت وطن فروشی هم می باشد بسیار ابکی بود.چون این افراد برای ثروت عظیم دست به چنین زذالتی زده اند. اما مسئول دولتی با رشوه ناچیز وطن فروشی کرده است
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    18 0
    چرا کسی نمی گوید این شرکت سایپا مشارکت در ساخت را با مردم منعقد نمی کرد آقایان اگر می خواهید اعنماد برگردد سلطان درست نکنید که به خواهید بگویید ماجرا تمام شد مردم می فهمند بیشتر از این نگذارید سلب اعماد شود نظام مال شما نیست که بخواهید هر روز محبوبیت آن را خدشه دار کنید با حلقه های اصلی باید برخورد شود مدعی العموم کجائی ؟ مدعی العموم های نظام بپا خیزید چرا حنایتکاران اصلی را پای میز محاکمه نمی آورید ؟ زندگی بسیاری از مردم تباه شده است
  • حقیقت گو IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    33 0
    باسلام - ای کاش مدیر عامل سایپا هم حکمش اعدام بود . اگر مدیر عامل سایپا موقعیت را برای ایشان به وجود نمی آورد امکان خطای این فرد کمتر بود .
  • عبداله IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    18 0
    عالی بود. مخصوصا اون مصداق پایان: ..در سال گذشته بیش از ۸۵۵ هزار خودرو در کشور تولید شد که این زوج تنها کمتر از هشت‌دهم درصد از آن را دلالی کردند... و آن سوال آخر که هنوز بی جواب مانده
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    23 1
    نه سوال اساسی اینست که این وضعیت فساد در مملکت بالاخره چه زمانی تمام خواهد شد
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    22 0
    مدیرانی که همکاری برای چنین تخلفی انجام داده اند باید مجازات سنگین تر از ایشان می گرفتند نه کمتر !
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    18 1
    شیاد الدنگ رو خوب اومدی
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    27 0
    چرا اون کثافت های دیگه رو اعدام و ضبط اموال نمی کنند نهاد های انقلابی از بین رفته اند
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    29 0
    چرا مدیران فاسد را اعدام نمی کنید . بهای مدیر شدن باید خیلی سنگین باشد تا هر شخصی جرات نکند وارد عرصه مدیریت شود .
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    22 0
    مردم را ساده فرض نکن .دو زوج همینجوری نشستند وگفتند فردا مافیایی می شویم؟!!!!
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    18 1
    باید دید عواید حاصل از ضبط خودروها و سکه ها... تو جیب کیا میره
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    6 3
    خیلی خوب بود مشرق. واقعا ازت بعید بود
  • بهلول IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    11 5
    قربانیان و عمله های نظام اقتصادی سرمایه داری. ضمن تشکر از قوه قضاییه ولی کارفرماها را بزنید اونی که داده و شرایط را فراهم کرده را بزنید وگرنه این زوج بروند جایشان زوج های دیگر قرار می کپگیرند
  • دوستدار قاسم سلیمانی IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    19 1
    بسمه ای تعالی . این مقاله در اخر سوال خوبی را مطرح کرده است . بنظرم جواب ان اسان است . با همکاری افراد ضعیفی در بدنه دولت وحکومت این کار انجام خواهد شد .سعی کنید افرادی نظیر قاسم سلیمانی بر سر کارها باشندکه با چند سکه خریداری نشوند . بخاطر بیاورید که این شهید به پدر خوانده این شیادها (یعنی پمپئو ) هم نه گفت وپای ان تا بذل جان ایستاد .
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    36 0
    نفر بعدی تمیز تر از این زوج پولشویی و حق خوری میکنه در ضمن زمانی که سلطان سکه اعدام شد تا الان تقریبا قیمت سکه دو برابر شده پس مشکل جای دیگری است
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      10 0
      ماهی از سر گَنده گردد نی ز دم!
  • جانباز70 درصد IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    18 0
    ساده انگاری است که فکر کنیم این سلطانها بدون آب و کود بزرگ شده اند . حامیان پشت پرده اشان که در بدنه نظام لانه کرده اند اول آنها بوجود آمده اند بعدش این سلطانها ... هر دو را قلع و قم کنید که اگر آن ویروسهای داخل نظام باقی بمانند . سلطانهای دیگری را رو می کنند . دنیای کاسبی می گوید درصد بالایی از درآمد این رانتها به جیب همان ویروسها می رود
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    29 0
    سلام چرا دونماینده مجلس اعدام نمیکنن عدالت کجاست پس معلوم که ی خبرایی هست
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    25 0
    اگر این دو نفر اعدام شدند و باز هم قیمت خودرو بشکل واقعی نزول نکرد پس بدانید هنوز سلطان اصلی آزاد است و مقتدرانه به چپاول خود ادامه میدهد.
  • باقر IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    13 0
    مدیران فاسد رو باید اعدام کرد
  • دیدگا IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    12 0
    همیشه در همه پرونده های اقتصادی، امنیتی و غیره پای چند تا نماینده در میونه!
  • معلم IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    16 1
    دلسوزان نظام اسلامی، خادمان صادق ، رهبر عزیز، رییس قوه قضا، سپاه قهرمان، علمای حوزه ها، بسیجیان دلاور، معلمان و اساتید، آی با شرف ها... به داد این ملت برسید به داد نظام برسید به داد اسلام برسید...بخدا خسته شدیم، جواب این جوانها که بیکارند پول ازدواج ندارن و دانشجویان انگیزه درس خواندن ندارن!!! شما را به خدا.... مسئولین متخلف که اجازه تخلف داده اند را اعدام کنید...این دو نماینده را برای عبرت اعدام کنید باور کنید هم مشکلات حل میشود و هم جوانان نفسی خواهند کشید و این مملکت را خواهند ساخت. اعدام کنید و نترسید. اگر مماشات کنید امثال من هم فرداها برای دفاع از مملکت به خیابان خواهم آمد پس پیشاپیش دلسوزان چاره ای بیاندیشن و نمادهای فساد را محو کنند...آمین یا رب العالمین
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    10 0
    احسنت بر قوه قضائیه که یک مشت الدنگ کثیف حروم خور رو به سزاشون میرسونه،ولی وقتی سرچشمه گل آلود این کثافت کاری ها تو دولت و مجلسه چه فایده ای داره؟
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    7 1
    اینا رو ول کنید برید سراغ اونی که داده
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    6 1
    اعدام در ملا عام...شاید جگر مردم کمی خنک بشه.
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    5 0
    این دو تا عمله بزرگترهای پشت پرده هستند یقه اونارو بکیرید
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    2 0
    نماینده های مظلوم مجلس دهم .!!! و البته به یاری مدیران و وزرای مظلوم وفاسد صنعت واقتصاد دولت دست در دست هم باعث شده اند که دو تا کرم تبدیل به اژدها و سلطان خودرو تبدیل شوند.
  • بهرام دباغ IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    3 0
    واقعا اگه میخایید قانون اجرا بشه باید از مدیران که تو این کار دخیل بودن شروع کنید
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    2 0
    ماموران امنیتی مشخصه خواب بودن
  • احمد IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    1 0
    باید رابطین قضاییه هم مشخص و به مردم معرفی بشن و محاکمه
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    4 0
    حتی افغانستان هم عضو سازمان تجارت جهانی شده. همین الان اگه واردات خودرو آزاد بشه همه این سلاطین کله پا میشن. بنز و بی ام و و تویوتا مدل 2013 به پایین توی همین دوبی زیر 4000 دلار قیمت داره
  • س IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    1 0
    خدا لعنتتان کنه بی شرفها.
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    1 0
    شیاد الدنگ
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    10 1
    قیافه خانمارو نگاه کنین . حتی خال گوشتی گنده بالای لبشوهم برنداشته . حتی ابروهاشوهم ازاین مدل پهنا که میرن ارایشگاه نکرده . حتی زیر چشاش پف داره اوناروهم عمل نکرده . پس ادم از خودش میپرسه این همه پولو میخاسته چیکار کنه ؟!!! حتی به سروریخت خودشم نرسیده . شایدم پادوی یه نفر دیگه بوده واصلیا کسای دیگه ای هست یا حتما
  • رضا IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    0 0
    خریدن ماشین به هرتعداد گناه نیست یکم عاقلانه فکر کنید،مشکل ازمدیریته..شما بروخارج ازخداشونه هرچقدربخوای بهت ماشین بدن..طرف دوست داشته سرمایه گذار کنه ..اگه مشکل با این چیزاحل میشد چراسلطان سکه اعدام شد و وضع الان اینه؟
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    12 0
    با اعدام ایت زوج قیمت پایین نمیاد ولی با اعدام دو تا نماینده و مدیر عامل پایین میاد
  • IR ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    موقع ثبت نام در کمتر از 200 میلی ثانیه سفارشات تکمیل میشود که بیانگر نقش خرابکاری است و عامدانه است
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    0 0
    لا اله الا الله. اللهم عجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس