کد خبر 1073334
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷
نفت آمریکا

شرکت های انرژی آمریکایی تعداد دکل های فعال نفت و گاز طبیعی این کشور را برای دومین هفته متوالی به کمترین میزان در تاریخ کاهش دادند و این رقم به ۳۳۹ دکل رسید.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، شرکت های انرژی آمریکایی تعداد دکل های فعال نفت و گاز طبیعی این کشور را برای دومین هفته متوالی به کمترین میزان در تاریخ کاهش دادند، زیرا تولیدکنندگان هزینه‌های حفاری‌های جدید را پس از سقوط قیمت نفت کاهش دادند.

به دنبال شیوع ویروس کرونا که سبب ایجاد محدودیت هایی در جهان شد، تقاضا برای نفت کاهش یافت در نتیجه قیمت نفت سقوط کرد.

بیشتر بخوانید:

دست و پا زدن‌های آمریکا برای ماندن در عراق

۷ کشور نفت خیز دنیا که از کرونا ضربه خوردند

کاهش سریع تولید نفت شرکت‌های آمریکایی

آمار شرکت بیکر هیوز که به سال ۱۹۴۰ باز می گردد، نشان داد شمارش تعداد دکل ها، به عنوان شاخص اولیه تولید در هفته منتهی به ۱۵ می ۳۵ دکل کاهش یافت و به ۳۳۹ دکل رسید.

پیش از این کمترین تعداد دکل های فعال آمریکا در تاریخ به هفته منتهی به ۸ می باز می گشت که ۳۷۴ دکل بود.

بیش از نیمی از تمامی دکل های نفتی آمریکا حوزه پرمیان در وست تگزاس در شرق نیومکزیکو هستند که ۲۳ دکل در این هفته غیرفعال شدند و تعداد دکل های فعال به ۱۷۵ دکل رسید که کمترین میزان از جولای ۲۰۱۶ به شمار می‌رود.

انتظار می رود تقاضا برای سوخت در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ تقریبا ۱۰ درصد کاهش یابد و این امر شرکت ها را بر آن داشته تا کاهش چشم‌گیری در هزینه‌های خود ایجاد، هزاران کارگر را اخراج کنند و برای جبران فزونی عرضه در بازار تولید را متوقف کنند.

به گفته تحلیلگران اینوروس دریلینگ اینفو، «تعداد دکل های فعال در آمریکا از آغاز امسال ۵۲ درصد کاهش یافته است. بیش از ۴۰۰ دکل نفتی خاموش شدند که این رقم بیش از تعدادی که اکنون فعالند.»

حفاران به طور متوسط از نیمه ماه مارس پس از اینکه قیمت نفت به علت شیوع کرونا و جنگ نفتی عربستان و روسیه سقوط کرد، در هر هفته ۵۰ دکل را خاموش کردند.

تحلیلگران انتشار دارند که شرکت‌های انرژی آمریکایی همچنان به کاهش دکل‌های نفتی تا پایان سال ادامه دهند و خاطر نشان کردند که این شرکت‌ها برای فعال کردن واحدهایشان در سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ تمایلی نخواهند داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس