علی ربیعی نمایه

سخنگوی دولت گفت: یکی از موضوعاتی که باید به صورت صمیمانه و جدی با مجلس شورای اسلامی همکاری مشترک داشته باشیم رفع موانع قانونی و حقوقی تولید و افزایش امنیت سرمایه‌گذاری است.

به گزارش مشرق، علی ربیعی سخنگوی دولت امروز (جمعه ۲۶ اردیبهشت‌ماه ۹۹) طی گفت‌وگویی جهش تولید و افزایش اشتغال را اولویت‌های دولت در همکاری با مجلس یازدهم عنوان و اظهار کرد: موضوع اشتغال و تولید یکی از بحث‌هایی است که ما قطعاً باید بتوانیم در مورد آن با مجلس آینده به طور مشترک به پشتوانه‌های قانونی دست یابیم و دولت بتواند عملیات اجرایی آن را انجام دهد.

بیشتر بخوانید:

ربیعی: نمی‌گذاریم اقتصاد درپساکرونا زمین بخورد

وی به بیان اینکه ویروس کرونا به اقتصاد در دنیا لطمه زد، گفت: بخشی از خسارت شیوع و گسترش ویروس کرونا در حوزه نفت دامن کشور ما را هم گرفت در کنار آن در دو سال اخیر با خشن‌ترین تحریم‌ها روبرو بودیم بنابراین برای پاسخ به نیازهای جامعه و کاهش فشارهای خارجی، نیازمند به دستاوردهای جدید در حوزه تولید هستیم.

ربیعی می‌گوید که دولت برای جبران خسارت حاصل از شیوع و گسترش ویروس کرونا و ایجاد دستاوردهای جدید در حوزه تولید، برنامه‌هایی در بخش کشاورزی، صنعت، خدمات به ویژه خدمات مولد، طراحی کرده تا بتواند اشتغال جدید ایجاد کند.

سخنگوی دولت گفت: دنیا در روزهای کرونایی نشان داد که اگر ما نتوانیم نیازمندی‌های خودمان را خودمان تأمین کنیم در شرایط حاد هیچ کشوری به داد کشور دیگر نمی‌رسد. بنابراین در شرایط جدید کرونایی و تحریم باید برنامه‌های لازم را در زمینه‌های اشتغال، تولید و صادرات جدید طراحی و اجرا کنیم.

وی تاکید دارد که رفع موانع حقوقی و قانونی تولید و ایجاد امنیت سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار از زمینه‌های همکاری با مجلس جدید است.

ربیعی به بودجه‌های سالیانه اشاره و اذعان دارد که  در شرایط تحریم و عبور جهشی از فشار اقتصادی ناشی از کرونا نیاز است که برخی تصمیمات مشترک را با مجلس اتخاذ شود.

سخنگوی دولت گفت: برای بودجه سال ۹۹ نیازمند تغییراتی هستیم که کسری بودجه را پوشش دهیم و حتماً مجلس آینده در این زمینه می‌تواند با دولت همکاری کند تا با یک بودجه متعادل تملک دارایی‌ها و کارهای عمرانی را دنبال کنیم.

ربیعی با تأکید بر اینکه دولت به همه تصمیمات مجلس احترام می‌گذارد افزود: اعضای هیأت دولت هیچ دخالتی در اینکه چه کسانی در مجلس و در چارچوب کمیسیون‌ها و هیأت رئیسه قرار بگیرند نخواهند کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • کورش IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    5 0
    آقای ربیعی ممه را لولوبرد وکیل الدوله های مجلس به زباله دان تاریخ سپرده شدند امیدوارم که این مجلس بداد ملت ایران برسد ومملکت را از دست لیبرال هایی که خون مردم را در شیشه کردندو به کاخ های خود افزودندو معیشت مردم رابه این وضع در آوردند که طبقه فقیر هر روز فقیر تر وطبقه مرفه وبویژه دولتی های تدبیر وامید هر روز چاق ترشدند. اگر دراین دنیا وصلل نداد قیامتی هم در پیش است.
  • ناشناس IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    3 0
    اقاى ربيع.ى پر واضحات ميباشد كه دولت نميتواند. بعله دولت خودش را نميتواند جم و جور بكند تا چه برسد به مجلس كارش را دربر خرد با وزير صمت مشاهده شد.كه ابرومندانه اين كار نكرد و مردم بيشتر طرف وزير را گرفتند و حالا امكانش هست وزير شكايت بكند و قضيه كش پيدا كند ممكن هم هست كسانى او را ارام كنند كه اين رسم روزگار است
  • وطن پرست DE ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    5 0
    یعنی تحریم های بعد از برجام بد تر از تحریم های قبل برجام بود. درسته؟
  • محسن IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    4 0
    تو رو خدا دیگه به مجلس کار نداشته باشین . همون گند کاریای دولت رو جمع کنین بسه
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    3 0
    بر دروغگویان لعنت باد
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    3 0
    هه.نمیتونید اصلا دخالت کنید مثله چی از مجلس جدید میترسید
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    4 0
    ولی ما هفت ساله با یه سرطان بدتر از تحریم به نام دولت پیر و ناکارآمد به نام دولت حسن روحانی درگیر هستیم کجایی مرد حسابی؟
  • IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    0 0
    گند کاری هایی که کرده اید جمع کنید بقیه پیش کشتان ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس