آقای ظریف؛تازه متوجه شدید که آمریکا غیرقابل اعتماد است؟!

وزیر خارجه ایران در توئیتی در واکنش به تلاش‌های خصمانه مقامات آمریکایی برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران نوشت: مشارکت آمریکا در قطعنامه شورای امنیت به پایان رسیده است.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در توئیتی در واکنش به تلاش‌های خصمانه مقامات آمریکایی برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران نوشت: "همان کسانی که به تزریق مواد گندزدا (شوینده) برای پاک کردن بدن از ویروس کرونا خیالبافی می‌کردند، ادعا می‌کنند که در یک قطعنامه شورای امنیت که یک توافق را تائید کرده، شریک اند؛ در حالی که به گفته خودشان مدتها پیش از این، به شراکت خود در آن پایان داده‌اند. کاش کافکا اینجا بود!"

بیشتر بخوانید:

پکن: آمریکا حق ندارد تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند

ایران؛ در لیست سیاه وزارت خارجه آمریکا

ظریف همپنین در توئیتی دیگر با اشاره به جدیدترین گزارش کمپین بین‌المللی منع و نابودی سلاح‌های هسته‌ای نوشت: آیا لازم است چیزی اضافه کنم؟!

در آن گزارش آمده است هزینه جهانی تسلیحات هسته‌ای، سال گذشته به رکورد ۷۳ میلیارد دلار رسیده که  نیمی از آن به ایالات متحده اختصاص دارد. هزینه‌های تسلیحات هسته‌ای ۹ دولت مسلح به سلاح‌های هسته‌ای در سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است. ترامپ در حالی هزینه‌های تسلیحات هسته‌ای را افزایش داده که بودجه مقابله با همه‌گیری‌ها را کاهش داده است

در روزهای اخیر مقامات آمریکایی تلاش‌های زیادی برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران که در مهرماه منقضی خواهد شد انجام داده‌اند.

برایان هوک فرستاده ویژه ایالات متحده در امور ایران چهارشنبه در یادداشتی در روزنامه وال استریت ژورنال بار دیگر خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران شد و نوشت: در صورت عدم موفقیت تمدید تحریم‌های تسلیحاتی، واشنگتن همه تحریم‌های سازمان ملل علیه تهران را تکرار خواهد کرد.

هوک در این یادداشت افزود: در صورتی که تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران پس از اکتبر ۲۰۲۰ میلادی تمدید نشود، آمریکا برای بازگرداندن همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران وارد عمل خواهد شد.

یکی از مقام‌های آمریکایی حدود ۲ هفته قبل گفته بود که ایالات متحده طرح خود برای اعمال مجدد همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را با انگلیس، فرانسه و آلمان به اشتراک گذاشته است.

وی افزود: آمریکا در هر صورت تضمین خواهد کرد که تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران به‌قوت خود باقی خواهد ماند. ایالات متحده پیش‌نویس یک قطعنامه را برای شورای امنیت سازمان ملل آماده کرده است و با دیپلماسی پیش خواهد رفت و حمایت سایر کشورها را جلب خواهد کرد.

قطعنامه‌های ارائه‌شده در شورای امنیت سازمان ملل برای تصویب نهایی نیاز به ۹ رأی مثبت دارد و هیچ یک از ۵ عضو دائم این شورا نباید آن را وتو کند.

تهدید برایان هوک برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شرایطی است که روسیه پیش از این مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرده است.

برایان هوک در ادامه ضمن اشاره به مکانیسم ماشه که در برجام گنجانده شده است، نوشت: اگر دیپلماسی آمریکا با وتو به نتیجه نرسد، واشنگتن حق تمدید تحریم‌های تسلیحاتی از سایر روش‌ها را از دست نخواهد داد.

واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل ضمن انتقاد شدید از ادعای آمریکا در خصوص تداوم عضویت در توافق هسته‌ای با ایران، گفت: این مسئله واقعاً مسخره است. آمریکایی‌ها عضو برجام نیستند و حقی برای استفاده از مکانیسم ماشه ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    0 0
    وزیر برجام. کسی که در جنگ کشورش را رها کرد و به آمریکا پناه برد. آیا همچین شخصی برای ایران کار می کند؟
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    0 3
    خدایا به این شب قدر قسمت میدم که مشرق بتونه واکسن کرونا را بسازد آمین
    • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      6 1
      خدایا به اون شب ایستر که چند هفته قبل بود قسمت میدم، شر این وطن فروشها رو از سر مملکت ما کم کن! اِی مِن!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس