کاخ سفید

وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد که کشورهای ایران، کره‌ شمالی، سوریه،‌ کوبا و ونزوئلا با آنچه «تلاش‌های آمریکا برای مقابله با تروریسم» خوانده شده، همکاری لازم را نداشته‌اند.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که روز گذشته به کنگره این کشور اطلاع داده است که بر اساس تشخیص وزارت امور خارجه آمریکا حسب بند (a) ۴۰A، پنج کشور ایران، کره شمالی،‌ سوریه، کوبا و ونزوئلا در سال ۲۰۱۹ با آنچه «تلاش‌های آمریکا برای مقابله با تروریسم» خوانده شده، همکاری کامل نداشته‌اند.

کنگره آمریکا هرگونه فروش یا ارائه مجوز صادرات اقلام و خدمات دفاعی به کشورهایی که به «عدم همکاری با تلاش‌های آمریکا برای مقابله با ترویسم» متهم می‌شوند را ممنوع اعلام کرده است.

آمریکا در حالی ژست مبارزه با تروریسم گرفته و کشورهای دیگر را به دلیل «عدم همکاری با تلاش‌های آمریکا برای مقابله با ترویسم» به تحریم تسلیحاتی تهدید می‌کند که خود ید طولایی در حمایت از ترویسم دارد و از چند دهه پیش در زمینه تأمین تسلیحات و سازماندهی گروه‌های تروریستی فعال بوده است.

از طرفی دولت و کنگره آمریکا از مدت‌ها قبل با سنگ‌اندازی‌های خود تلاش‌های بین‌المللی برای مقابله مشترک با تروریسم را با بن‌بست مواجه کرده و همواره کوشیده است تا با وضع کردن استانداردهای دوگانه، از تروریسم به نفع خود و متحدانش بهره گیرد.

ژنرال «ویلیام اودوم» مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری رونالد ریگان در این خصوص می‌گوید: «از هر منظری بنگرید و به هر ترتیبی محاسبه کنید، آمریکا مدت‌هاست که از تروریسم بهره می‌برد. در سال‌های ۱۹۷۸ تا ۱۹۷۹، سنا تلاش می‌کرد قانونی را علیه تروریسم بین‌المللی تصویب کند ـ در هر نسخه‌ای که از این قانون تهیه شد، نمایندگان سنا اعلام کردند که آمریکا باید استثنا شود.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    0 0
    کاخ سفید بیجا کرد. اینجا دیگه کسی شما رو آدم حساب نمیکنه. اون ترامپ بی شعور بهتره به ماجرای کرونا توی کشور خودش فکر کنه.
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    0 0
    امریکا خودش مادر تروریسم، پشتیبان مالی و سیاسی اون و اشاعه دهند‌ش توی کشورهای دیگه جهت رسیدن به منافع خودشه. تنها راه از بین رفتن تروریسم اینه که مادر تروریسم رو.......!!!! خخخخ
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    0 0
    :)))))))) دقیقا داره اسم کشورهایی رو می بره که تسلیم تمدنی نشدن و به صهیونیسم جهانی باج ندادن. گور بابای نداشتت آمریکا. این جمله ها رو برای کدوم خری دارن می گن؟ تو داعش رو خودت بوجود آوردی، همکاری کنن باهات؟!
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    0 0
    خفه لطفا بمیر
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    0 0
    آخ چطوری با عقل جور در میاد ، همکاری با آمریکا برای مبارزه علیه تروریسم؟؟؟!!! آدم خندش میگیره ، آمریکا خودش رهبرگری تروریسم جهانی است ، کشورای ک زیر بیشترین و بدترین تحریم های آمریکا قرار گرفتن همونای استن ک بخاطر نع گفتن و ایستادن باصلابت و مبارزه کردن با تروریسم اند که الان دارن تاوان پس میدهند...اگ واقعا آمریکا مبارزه گر با تروریسم پس چرا در حملات ۱۱ سپتامبر که جان ۳ هزار شهروند آمریکایی را پرپر کردن علاوه بر تخریب کردن زیر ساخت هاش خودی نشون نداد با اینکه فاعلان این حادثه ای تروریستی مشخصم بودن ۱۹ تا از تابعیت سعودی بودن اما کشور عراق و صدام را هدف گرفتن و نابودشان کردن.....؟؟!
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    0 0
    فقط زمانی که وزیر دفاعشون ترور بشه. یر به یر مبشیم
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    3 0
    منم امریکا رو به عدم همکاری با ایران در مقابله با تروریسم و ایجاد شبکه تروریستی و جنایت سازمان یافته متهم میکنم. تف به شرفت امریکایی
  • وطن پرست DE ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    0 0
    اینا چقدر وقیح هستند. اگه یک صدم این وقاحت رو وزیر خارجه ما داشت الان هیچ تحریمی وجود نداشت.
  • محمد IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    1 0
    یکی نیس بگه آخه احمق تو خودت تروریستی بعد بیایم با خودت همکاری کنیم ناموسا کیا شدن مسئول آمریکا اندازه نخودچی مغز ندارن
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    1 0
    تا تعریف تروریسم ازمنظر تروریستهای مستقردرکاخ سیاه چی باشه!!!
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    1 0
    درسته، ایران در مبارزه با تروریسم خیلی ضعیف عمل کرده، باید میزد دمار از تروریست‌های یانکی در سراسر غرب آسیا درمی‌آورد.
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    1 0
    زرشک مگه ما تروریست نبودیم حالا شدیم آدم خوبه جماعت گیج مشنگ.
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    0 0
    این حرفو کی زده ، مایک بامبولی وزیر خارجشون؟؟
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    0 0
    ما چهل سال است که با بزرگترین تر و ریست جهان که آمریکا و دست پرو ده هایش(منافقین کور دل صدام حسین متجاوزو داعش خون خوار) مبارزه می کنیم و در این راه هزاران شهید داده ایم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس