کد خبر 1072070
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴
کرونا

شمار مبتلایان به کرونا در اسپانیا کماکان بالاست و در «پاریس»، پایتخت فرانسه هنوز دستور بازگشایی پارکها از بیم موج دوم کرونا صادر نشده است.

به گزارش مشرق، تداوم محدودیتهای کرونایی در پایتخت فرانسه، ابتلای شمار قابل توجهی از شهروندان اسپانیایی به کرونا و صدر نشین شدن انگلیس از لحاظ شمار فوتیهای ناشی از کرونا در قاره اروپا از مهمترین موارد مرتبط با ویروس کشنده در شبانه روز گذشته بود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» در حالی که شهردار «پاریس» پایتخت فرانسه خواهان بازگشایی پارکها وبوستانها در این شهر شده بود، اما وزیر بهداشت فرانسه با این مورد مخالفت کرد. «اولیور وران» وزیر بهداشت فرانسه سه شنبه بعد از ظهر گفت که پارکها و بوستانها برای عدم مواجهه با موج دوم کرونا کماکان بسته خواهند بود. این کشور در صدد است به تدریج برخی محدودیتها را لغو کند.

بیشتر بخوانید:

قربانیان کرونا در انگلیس از ۴۰ هزار نفر عبور کرد

عکس/ فاصله گذاری اجتماعی در مترو فرانسه

آخرین آمار جهانی از مبتلایان به کرونا +جدول

در فرانسه هم بر اساس آخرین آمار اعلام شده ۲۶۶۴۳ تن جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده اند.  در این کشور تاکنون ۱۷۷۴۲۳ تن به کرونا مبتلا شده اند.  

ایتالیا دیگر کشور به شدت درگیر در اروپا بابت ابتلا به ویروس کرونا اعلام کرده تاکنون ۳۰۷۳۹ تن بابت ابتلا به این ویروس  جان باخته اند. در ایتالیا در مجموع ۲۱۹۸۱۴ تن به کرونا مبتلا شده اند.

در اسپانیا نیز امروز ابتلای ۱۳۷۷ نفر دیگر به کرونا اعلام شد. این کشور از مرگ ۱۷۶ تن دیگر در ۲۴ ساعت گذشته بابت کرونا خبر داد. تاکنون ۲۶۹۲۰ تن در اسپانیا جان خود را بابت کرونا از دست داده اند.

اما در انگلیس شمار کشته شدگان ناشی از کرونا از ۳۸ هزار نفر عبور کرد.  تازه ترین آمار در روز سه شنبه نشان می دهد که شمار فوتیهای کرونا در انگلیس از ۳۸ هزار نفر عبور کرده  و اینک در صدر آمار فوتیهای قاره  اروپا قرار دارد. به گزارش سازمان آمار ملی انگلیس، تاکنون ۳۸۲۸۹ نفر در این کشور بابت کرونا جان داده اند. همچنین تاکنون ۲۲۰ هزار تن در این کشور به ویروس کرونای جدید مبتلا شده اند.

این در حالی است که  «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه گفت که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا باید تغییرات بزرگی در شیوه زندگی خود بدهیم. وی در ادامه سخنانش گفت که محیط‌های کار باید برای کارمندان امن باشد و احتمالا بتوانیم مدارس ابتدایی را در اوایل ماه ژوئن (اواسط خرداد) بازگشایی کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس