کد خبر 1071314
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۴:۵۰
قیمت خودروهای سایپا امروز ۹۸/۰۶/۳۱|قیمت سراتو در بازار ۱۰ میلیون تومان ارزانتر از کارخانه

یک سایت حامی دولت تاکید کرد: دولت مقصر اصلی افزایش بی‌سابقه قیمت خودرو است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

«فرارو» از قول فریدزاده کارشناس اقتصادی نوشت: تمام ریشه گرانی‌ها در بازارها و کالاهای مختلف از جمله خودرو، خود دولت و سیاست‌های ناکارآمدی است که به‌کار گرفته می‌شود. وی افزود: سیاست‌های تورمی که دولت آنها را به کار می‌گیرد به افزایش تورم و نقدینگی دامن می‌زند و این امر در نهایت باعث می‌شود که بازارهای مختلف دچار التهاب شود، چراکه همه می‌خواهند پول نقد خود را به دارایی فیزیکی و بادوام تبدیل کنند و برای همین موضوع نیز است که در دو سال اخیر تقاضا برای خودرو افزایش یافته و همین موضوع قیمت‌ها را در بازار با افزایش روبه‌رو کرده است.

بیشتر بخوانید:

زمان اعلام قیمت‌های جدید خودرو

اولتیماتوم وزیر صنعت برای ساماندهی بازار خودرو

زاوه با تاکید بر اینکه دولت به‌دلیل سیاست‌های نادرستی که اتخاذ کرده، وضعیت بدی را در اقتصاد به وجود آورده است، اظهار داشت: با توجه به کسری بودجه، آسان‌ترین راه استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول است که این موضوع اثرات تورمی بسیار وحشتناکی دارد، که یکی از آنها افزایش مداوم کالاهایی نظیر خودرو است.

این کارشناس بیان داشت: دولت باید ساختارهای خود را اصلاح کند و بسیاری از هزینه‌های اضافی خود را کنار بگذارد، اما ما در عمل مشاهده می‌کنیم که چنین موضوعی به هیچ عنوان وجود ندارد و برعکس به جای اینکه هزینه‌ها کاهش یابد روز به روز خرج دولت بیشتر می‌شود، با توجه به این موضوع سال به سال کسری بودجه دولت افزایش پیدا خواهد کرد و قیمت‌ها نیز سیر صعودی خود را ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار به نظر می‌رسد می‌خواهد قیمت خودرو را افزایش دهد، اضافه کرد: بیش از یک دهه شورای رقابت قیمت‌گذاری می‌کرد، در حالی که وظیفه این سازمان انحصارزدایی و ایجاد رقابت است، اگر این شورا در طول همه این سال‌ها شرایطی را فراهم می‌آورد که صنعت خودرو از انحصار ایران خودرو و سایپا خارج شود، مردم امروز با این قیمت‌های غیرمنطقی روبه‌رو نبودند، بنابراین در این حوزه نیز همان سیاست‌گذاری غلط و اشتباهی که به آن اشاره کردم وجود دارد و تا زمانی که این طرز تفکر وجود دارد، اوضاع صنعت خودرو به همین وضع فعلی خواهد بود.

زاوه خاطرنشان ساخت: چرا اجازه تولید خودرو در داخل را به سایرین نمی‌دهند، بیش از ۹۰ درصد بازار که دست ایران خودرو و سایپا است و به غیر آنها تنها چند خودروساز معدود از جمله بهمن، کرمان و مدیران وجود دارد.

این کارشناس بازار خودرو ادامه داد: اگر شما در داخل فضا را باز بگذارید و شرکت‌هایی ورود کنند و صنعت خودرو رقابتی شود، مطمئن باشید، دیگر چنین قیمت‌هایی را نمی‌بینید، اما به‌دلیل فضای انحصاری که وجود دارد، مردم باید خودروهای موجود را با افزایش قیمت دائمی سوار شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • هومن عباسی IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    2 0
    فدات شم کسری بودجه دارن دستشونو کردن تو جیب مردم.
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    فکر می کنی کسی حالیش نیست که افزایش قیمت خودرو خواسته و تصمیم خود دولت هست؟ روزی که شورای رقابت رو از بازی کنار گذاشتند و قانون قیمت گذاری بر اساس 5 درصد کمتر از بازار رو تصویب و اجرا کردند مشخص بود چه نقشه ای برای خودرو دارند.
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    0 0
    و همچنان دست در جیب مردم دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس