ابتلای "قالیباف" به کرونا کذب است

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان مردم پایه است و نیاز به پول ندارد بلکه مغز و نیروی انسانی می‌خواهد گفت: برای حل مشکل معیشت و اشتغال باید به اقتصاد دانش بنیان توجه کنیم.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم امروز (یکشنبه ۲۱ اریبهشت) در اولین نشست فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس یازدهم شورای اسلامی اظهار داشت: دو اولویت در حوزۀ اقتصاد معیشت و اشتغال است که راه حل مشکلات اقتصادی از مسیر اقتصاد دانش‌بنیان می‌گذرد.

بیشتر بخوانید:

منافع قالیباف از ساخت پارک و مترو!

قالیباف خاطرنشان کرد: مرکز نوآوری دانشگاه شریف تا چند سال پیش مرکز انباشت زباله بود و حالا قطب اقتصاد دانش‌بنیان است. 

اکوسیستم نوآوری شکل گرفته است

وی افزود: واقعیت این است که اکو سیستمی که مربوط به اقتصاد دانش بنیان هست در کشور شکل گرفته، استارت آپ ها، مراکز نوآوری و شتاب دهنده ها به خوبی شکل خود را پیدا کرده اند و در مسیر مشخصی در حال حرکت هستند. 

همۀ ظرفیت‌ها در خدمت کار اثربخش

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم تصریح کرد: دقت کنیم که این موضوع جغرافیا نمی شناسد، ما باید همه ظرفیت های انسانی و مکانی که وجود دارند اعم از همه عوامل انسان ساخت اجتماعی و کاربردی و همه شرایط طبیعی و منابعی که داریم را تبدیل به فرصتی برای کار کنیم.

وی گفت: تغییر نگرش به موضوع کار اهمیت بالایی دارد. به طور مثال ما اگر الان از دولت مجدد مطالبه کنیم که شهرک های صنعتی، کارخانه یا کارگاه بسازیم، جاده اسفالت کنیم و مواردی از این دست، مشکلی از اشتغال و معیشت کشور را حل نمی کند. 

خودمان را با سرعت تغییرات هماهنگ کنیم

قالیباف اظهار داشت: هر کدام از ما در حوزه های انتخابیه خودمان باید بدانیم که رابطه بین یک پلتفرم و اشتغال کجاست؟ چه در حوزه صنعت چه در حوزه خدمات. مطمئن باشید ۱۰ سال دیگر، کسانی که از دبیرستان ها و دانشگاه ها به بازار کار وارد می شوند دیگر این مشاغلی که ما امروز به عنوان شغل آنها را می شناسیم، برایشان وجود ندارد و شغل‌های جدیدی جایگزین می شود. 

از مرکز انباشت زباله تا ایستگاه نوآوری

وی گفت: همین مکانی که امشب شما در آن حضور دارید تا سه یا چهارسال پیش محل زباله بود و موجبات نگرانی مردم اطراف این منطقه را فراهم کرده بود. اِشل شهر تهران اِشل فرودگاه مهرآباد هست که ۱۱۰۰ هکتار دارد و پیگیری و استفاده‌ از آن مناطق برای بهره گیری در جهت رونق هرچه بهتر اقتصاد و کسب و کارهای دانش بنیان، برعهده ما هست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما در حوزه های مختلفی دچار مشکل هستیم؛ در بخش کشاورزی، جاده ها، مصرف آب، دامپروری و موارد دیگری دچار مشکل هستیم و باید حتما رابطه بین پلتفرم و اشتغال، به طور خاص در مناطق محروم کار کنیم تا این مشکلات حل شود. 

۲ اولویت اقتصادی؛ معیشت و اشتغال

وی خاطرنشان کرد: اولویت نخست مجلس یازدهم مسائل اقتصادی کشور است. ما در اقتصاد دو عامل مهم را مد نظر داریم: اشتغال و معیشت.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم اظهار داشت: ممکن است بحث معیشت را با پول نقد به صورت مقطعی حل کنیم که البته نشان دادیم در همان هم عاجز هستیم. شما ببینید، آن روزی که کشور ۱۱۰ میلیارد پول داشته با روزی که ۲۵ میلیارد پول داشته، در معیشت مردم تفاوتی ایجاد نشده و این موضوع حل نشده باقیمانده است.

حل مشکل معیشت از مسیر اقتصاد دانش‌بنیان

وی تصریح کرد: اگر میخواهیم معیشت و اشتغال را با یکدیگر حل کنیم که چنین هدفی را هم داریم، مسیرش از رهگذر توجه بیشتر به اقتصاد دانش بنیان است. اقتصاد دانش بنیان اقتصادی مردم پایه است؛ نیاز به پول ندارد، مغز و نیروی انسانی میخواهد که شکرخدا در کشور وجود دارد و امیدوارم بتوانیم این موضوع را با استفاده از منابع انسانی کارآمد و جوان حل کنیم. 

فراکسیونی برای تغییر نگرش

قالیباف خاطرنشان کرد: ما به عنوان فراکسیونی که قرار است این موضوع را در مجلس یازدهم پیگیری کنیم، باید نگرشمان را به این مساله تغییر بدهیم و امیدوارم که با این تغییر نگرش، به سرعت مشکلات حل شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    15 3
    شما برای اجرای اقتصاد مقاومتی سازمان اقتصادی مناسب لازم دارید با سازمان کاپیتالیستی نمی شود انقلابی و اسلامی عمل کرد و برای اصلاح به افراد طراح نیاز داریدپس اجازه دهید همه ی اندیشمندان کشور مشاور شما باشند پس برای این کار ساز و کاری درست کنید و همواره در دسترس باشید
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    10 6
    مملکت رو آباد میکند
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      25 15
      خدایی خیلی وقت بود ندیده بودم مسئولی حرف علمی قابل توجه بزنی .. کاش رئیس جمهور میشدی..
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      16 0
      نمردیم و فهمیدیم شعار توخالی دادن همان حرف علمی است.
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    7 12
    درود بر مرد عمل حیف شد رفتی مجلس
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    16 11
    دقیقا مشکل ما در دهه پیشزفت این بوده مسئولان ما به جای طرح بحث تخصصی و ورود مباحث علمی دانشگاهی سعی کردن با ریش سفیدی فقط کارها رو جلو ببرن!! حاج باقر پرچمت بالا... خداکمکت کنه.. بعد مدتها دو تا حرف جدید شنیدیم ... برازنده ریاستی
    • IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      1 1
      بیگ لایک!
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    6 5
    باریکلا دکی ..
  • مهدی IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    9 9
    انشاءالله حاج باقر کارهای خوب و مهمی رو با همراهی تیم شون بتونند تا وقوع پدیده یکتا به ثمر برسونند و مردم ایران رو متوجه اشتباهشون در سال 92 بکنند!
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    15 0
    فرزندانمان بیکارند
  • Mohmmad IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    9 2
    چقدر پیر شده مرد انقلابی
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    12 13
    مرد بزرگی با آن همه توانایی و تجربه را به راحتی با یه چرت و پرتی به نام حرکت گازانبری کوبیدند ! ما هم باور کردیم ! خاک بر سر ما !
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      3 3
      آره واقعا.. خاک بر سر ما
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
      4 0
      امیدکه فقط حرف نباشد وعمل انقلابی دراین روزها که کشور از هرنظربامشکلات عدیده روبروست مجلس واقعا انقلابی عملرکند و اول ازهمه جلوی اختلاس ها، بیکاری و... رابگیرد.
  • DE ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    5 0
    لطفا اقای قالیباف در ساختار تولید روستایی و شهری یک بازنگری اساسی بفرمائید.کشور ما هر شهر و روستاش باید تولید کننده بشه و از مصرف گرایی و وارد کننده کالاهای مصرفی کشورهای دیگه دور بشه. تا مشاغل جدید برای جوانان درست بشه. مدارس شغلی فنی و حرفه ایی دوساله و سه ساله تخصصی بشه و تعدادش در شهرستان ها و روستاها با توجه به نیازهای هراستان بیشتر بشه تا کیفیت مشاغل فنی جوانان مطابق استانداردهای جهانی بشه. به هر جوانی لطفا تو شهرستان ها و روستاها صد متر زمین بشکل قسط و با وام بازپرداختی18 تا 20 ساله باضافه سودی که باید بازپرداخت کنه بدهید. طبقه پائین اش رو با مجوز رسمی دولت تبدیل به یک کارگاه تولیدی استاندارد و طبقه بالا ش رو محل مسکونی زندگی خودش و خانواده اش بکنه. با این مدل خانه های دوکاره برای چند نفر درواقع کار درست میشه و تولید یک شکل خانوادگی منسجم و پایدار و پویا پیدا میکنه. نقشه و برنامه اش رو دولت و مجلس طبق نیازهای کشور در جهت جهش اقتصادی صادر بفرمایند. لطفا دست از ساخت اپارتمان های بی خاصیت بردارید تا با این طرح بالا هم محل کار تولیدی درست بشه هم محل مسکونی. میزان جواز مغازه های بی خاصیت که فقط نمادمصرف زدگی هست رو لطفا محدود و میزان مجوز تولیدی ها رو بر اساس نیازهای کشور و نیازهای استانی و شهرها بیشتر بفرمائید تا بخش مهمی از اشتغال زایی خود بخود حل بشه. در بخش کشاوری مالکیت خرده پایی با تنوع تولید رو بیشتر و بجای مالکیت درندشت چند هکتاری به یک نفر. این چند هکتار زمین بین چند صد نفر نیازمند به زمین تقسیم و یک هماهنگی بین تولید کنندگان روستایی و جهاد کشاورزی برای توسعه جهش تولید مطابق با نیازهای کشور اجرایی بشه. لطفا مشاغل تولیدی رونق و رواج پیدا کنه و از انحصارگرایی راندخورها جلوگیری بشه. یک شبکه آموزشی24 ساعته سراسری برای توسعه فنون کشاورزی و باغبانی و تکثیر درختان میوه و روش های بهینه آبیاری صرفه جویانه ، توسعه تولید دامداری و طیور در روستاها درست بشه تا خط تولید روستایی رونق بگیره و از میزان مهاجرت ها کم بشه . زیرا تمرکز جمعیت درشهرهای کلان با رخداد بحران هایی مثل زلزله و سیل اسیب زاست . هر چقدر پراکندگی جمعیت در شهرها و روستاها باشه به نفع جوامع روستایی و جوامع شهری هستش. برای دولت هایی که سرکار میایند هزینه بازسازی کمتر میشه.
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
    3 9
    جهادی ترین مسئول در جمهوری اسلامی
  • سرباز IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    2 10
    ان شاء الله با عملکرد خوب مجلس یازدهم به ریاست دکتر انتخابات 1400 رو جمعش می کنیم و با اصلاح ساختارها و شفافیت قدرت اقتصادی کشور رو بالا می بریم و پازل ابر قدرتی مون رو تکمیل میکنیم و تو دهنی محکمی به این غربگدا ها میزنیم فقط دکتر باید حواسش به دو چیز باشه یکی اینکه نخواد با بعضی کارها رای سکولارها رو به دست بیاره چون رای جبهه انقلاب رو هم از دست میده و دوم اینکه اگه رییس جمهور شد حواسش باشه که مثل دولت دهم خراب نکنه وگرنه بعدش باید بریم برای مذاکره موشکی به اومد ایجاد حکومت علوی ابرقدرت و زمینه ساز ظهور لبیک یا مهدی(ع)
  • IR ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    2 14
    دکتر به عمل کار برآید... باید کارنامه مثل شهرداری درخشان باشه
  • حسینی IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    2 8
    تَکرار طلبان تکرارطلبان تکرارطلبان کلمه ((تَکرارطلبان)) رو وارد قاموس سیاسی تون بکنین تا نکبت خاتمی برای همیشه در اذهان باقی بمونه این همون تاکتیکی هست که تورار طلبان در مورد انقلابی ها انجام دادن اما با ابعاد قوی تر
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    4 0
    به فکر محرومان باشید... فراموش نکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس