مصطفی الکاظمی

نخست وزیر جدید عراق اعلام کرد که دولت وی به منظور حفظ وحدت و حاکمیت عراق و همچنین تجدید نظر در توافقنامه راهبردی واشنگتن-بغداد، یک ستاد بحران تشکیل می‌دهد.

به گزارش مشرق، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق از تصمیم خود برای تشکیل ستاد بحران جهت انجام گفت‌وگو با طرف آمریکایی خبر داد.

وی شامگاه شنبه پس از برگزاری نخستین نشست هیأت دولت و دیدار جداگانه با سفرای ایران و آمریکا گفت: «تصمیم گرفتیم که یک هسته [ستاد] بحران برای انجام گفت‌وگو با طرف آمریکایی تشکیل دهیم».

بیشتر بخوانید:

وی افزود: «این ستاد در راستای حراست از وحدت و حفظ حاکمیت کشور عراق، با طرف آمریکایی درباره تجدید نظر در توافق راهبردی میان واشنگتن-بغداد گفت‌وگو خواهد کرد».

گفتنی است که پارلمان عراق دی ماه سال گذشته و در واکنش به شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دست نیروهای تروریستی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد، خواستار خروج هرچه سریعتر نیروهای نظامی خارجی و بالاخص آمریکا از خاک عراق شد و به همین منظور، مصوبه‌ای را در حمایت از دولت این کشور به تصویب رساند که به موجب آن، حضور و مأموریت نیروهای خارجی در این کشور پایان می یابد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس