کد خبر 1066109
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
مذاکرات برای عقب‌نشینی آمریکا از عراق ژوئن آینده آغاز می‌شود

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق گفت که دولت در اخراج نظامیان آمریکایی مصمم است و مذاکرات در این باره در ژوئن آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش مشرق، سرتیپ «عبدالکریم خلف» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، امروز (یک‌شنبه 26 آوریل)، گفت که دولت در اجرای مصوبه پارلمان مبنی بر عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از کشور به طور کامل طی توافق میان دو طرف، جدی است.

به نوشته پایگاه خبری «موازین نیوز»، وی افزود: نامه‌ای که سفیر آمریکا در بغداد در این‌باره به «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر داد، کاملا مثبت بود و بررسی روابط راهبردی با همه اشکال آن میان عراق و ایالات متحده به طور کاملا تفصیلی را شامل می‌شد که امر مهمی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

وی توضیح داد: عراق موضوع عقب‌نشینی نیروهای خارجی را به طور کاملا جدی و تفصیلی با ایالات متحده آمریکا بررسی خواهد کرد. آمریکا با موافقت دولت عراق برای نشان دادن حسن نیت خود، به میزان زیادی از شمار نیروهای خود در کشورمان کاسته است.

سرتیپ خلف افزود: دو کشور طی مذاکراتی که در ماه ژوئن آینده برگزار خواهد شد، تدوین برنامه و جدول زمان‌بندی شده برای عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از کشور به طور کامل و مستند به مصوبات پارلمان عراق را بررسی خواهند کرد و این امر با توافق طرفین حاصل می‌شود.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق تصریح کرد: رابطه امنیتی میان عراق و ایالات متحده در چارچوب آموزش و تبادل تجارب حتی در حالت اجرای تصمیم عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی، ادامه خواهد یافت. 

وی توضیح داد که در مذاکرات میان دو طرف، کلیه اشکال روابط میان دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، امنیتی، فرهنگی و ثابت طی توافق چارچوب استراتژیک بررسی خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس