کرونا فوتبال

اخبار موثق از اردوی تمرینی 6 تیم لیگ برتری مشخص می کند برخلاف ژست دلسوزانه مدیرانشان در مخالفت با برگزاری لیگ برتر، همان ها در حال آماده سازی برای بازگشت به لیگ هستند.

سرویس ورزش مشرق – این روزها اخبار خوشحال کننده ای درباره به گردش درآمدن دوباره چرخ فوتبال به گوش می رسد. اخباری که بیش از دوماه است عشق فوتبالی ها انتظار و حسرت شنیدنش را می کشند.

فارغ از کشور کره جنوبی که در کنترل و درمان کرونا به عنوان پیشروترین کشور در جهان شناخته شده و لیگ فوتبالش را هم استارت زد، سایر کشورهای دنیا نیز با صدور مجوز برگزاری تمرینات برای باشگاه های خود وعده هفته اول و دوم خرداد را داده اند تا باز هم داغی فوتبال به خانه های مردم راه یافته و صحنه های تلخ و شیرینی برای طرفدارانش رقم بخورد که هرگز از تماشای چندباره آن سیراب نمی شوند.

در این بین درباره شروع تمرینات در ایران هم گفته می شد که این اتفاق از اوایل اریبهشت رخ می دهد ولی این موضوع ابتدا به پانزدهم ماه جاری و سپس به بیستم تغییر یافت. حالا هم که گفته شده تا بیست و دوم نتیجه نهایی اش را مشخص می کنند اما اتفاقی که در این بین رخ داده شروع تمرینات مخفیانه برخی تیمهای لیگ برتری و حتی لیگ یکی در استان های مختلف است.

از شمال، مرکز و جنوب کشور خبر می رسد تعدادی از تیم ها با استارت زدن دور جدید تمرینات شان خود را به شکل مخفیانه برای بازگشت به لیگ مهیا می کنند تا به نوعی هر زمان اعلام شد باید مسابقات ر از سر بگیرند زمان بدنسازی کم نیاورند. گرچه این در حالی است که تعدادی از تیم ها از 21 روز (3 هفته) به عنوان زمان کافی برای رسیدن به وضعیت بدنی لازم جهت ورود به لیگ خبر می دهند و برخی 6 هفته را زمان مناسب برای این مهم در نظر گرفته اند.

با این وجود حدود 10 تیم لیگ برتری و چند تیم لیگ یکی رسما نامه تقاضای لغو مسابقات را به سازمان لیگ داده اند و مسئولان عالیرتبه شان در این باره مصاحبه کرده اند که از نظر بهداشتی هیچ شرایطی برای شروع مسابقات وجود ندارد، اما از نزدیکان به همین تیم ها خبر می رسد که تمریناتشان از هفته دوم اردیبهشت ماه استارت خورده و مشغول کار بدنسازی جدی و سنگین هستند!

"تمرین بی سروصدای یک تیم فوتبالی" مصداق ضرب المثل "شترسواری دولا دولا نمی شود" است! چرا که حتی در تهران با وسعت زیادی که دارد جمع آوری 30، 40 نفر دورهم و برگزاری تمرین قطعا از دید کسی پنهان نمی ماند!

موضوعی که البته گفته شده برخی از مسئولان سازمان لیگ هم به دقت از آنها مطلعند و خبر دارند که چه تیم هایی در چه مراکز ورزشی در حال برگزاری تمرینات شان هستند. سکوت مسئولان سازمان لیگ در این باره، اگر واقعا اطلاعات دقیقی از تمرین تیم‎ها داشته باشند قطعا شبهه برانگیز خواهد بود.

ناگفته نماند؛ تمرینات تیم های آلمانی از اوایل اردیبهشت شروع شده و اسپانیا و ایتالیا و ترکیه و خیلی کشورهای دیگر هم با پروتکل های بهداشتی تمریناتشان را استارت زده اند و سئوال اینجاست مدیران یا سرمربیان و سرپرستانی که دم از نگرانی و ترس از شروع مسابقات و شیوع بیشتر کرونا می زنند نمی دانند برگزاری تمرین در این شرایط که باز هم شیوع بیماری شیب قابل ملاحظه ای پیدا کرده خطرآفرین است.

این دوگانگی رفتاری برای چیست و چرا فدراسیون پزشکی ورزشی که دائما از برخورد قاطع با تیم های بی توجه به پروتکلهای بهداشتی خبر می دهد سیاست سکوت را در پی گرفته است؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس