کد خبر 1070213
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴
وحید امیری: من سرباز پرسپولیس هستم

وینگر تیم فوتبال پرسپولیس گفت: فکر می‌کنم دلیل مخالفت بعضی از تیم‌ها مشخص است. آن‌ها کاری با کرونا ندارند و فقط نمی‌خواهند که پرسپولیس قهرمان شود.

به گزارش مشرق، چند ماهی می‌شود که ویروس کرونا کل دنیا را تحت تأثیر خودش قرار داده و کلیه مسابقات فوتبال در ایران و سایر کشور‌ها تعطیل است، ولی یک فرقی بین فوتبال ما و سایر کشور‌ها وجود دارد؛ در همه جای دنیا باشگاه‌ها، بازیکنان و هواداران تیم‌های مختلف به شدت دلتنگ فوتبال هستند ولی در کشور ما به جز پرسپولیس، سایر تیم‌ها دوست ندارند بازی‌ها آغاز شود. همین موضوع صدای اعتراض بازیکنان پرسپولیس را درآورده و خیلی از آن‌ها لب به اعتراض گشودند. این موضوع حتی اعتراض وحید امیری همیشه آرام را هم در پی داشته و او معتقد است حق پرسپولیس را تضعیف می‌کنند. وحید همچنین می‌گوید نباید شرایط طوری شود که زحمات ٢١ هفته‌ای بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس نادیده گرفته شود.

گفت‌وگو با یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس را بخوانید.

وحید این روز‌های قرنطینه و بدون فوتبال چطور می‌گذرد؟
متأسفانه از اواخر سال قبل کشور ما درگیر ویروس کروناست و خیلی‌ها به این بیماری مبتلا شدند. من هم مثل اکثر مردم از وقتی بازی‌ها و تمرینات تعطیل شدند در خانه هستم و به صورت انفرادی تمرین می‌کنم. دوری از کاری که سال‌ها آن را مدام انجام دادی و به نوعی شغلت محسوب می‌شود واقعاً سخت است و همه ما دلتنگ فوتبال و شروع تمرینات هستیم. امیدوارم خدا کمک کند این ویروس هر چه زودتر از همه دنیا دور و نابود شود تا ما شاهد این باشیم که زندگی به حالت نرمال خود برگردد.

شنیدم تو جزو آن دسته‌ای هستی که خیلی نکات بهداشتی را رعایت می‌کنی.
بله، خب چاره‌ای جز این وجود ندارد و اگر رعایت نکنیم ممکن است اتفاق بدی بیفتد. من هم سعی می‌کنم در حد توانم مسائل بهداشتی را رعایت کنم.

حتماً شنیدی در این مدت اختلاف نظر زیادی بین اهالی فوتبال در خصوص ادامه دادن یا تعطیلی لیگ به وجود آمده است، نظر تو چیست؟
من در خبر‌ها خواندم خیلی از لیگ‌های معتبر دنیا مثل آلمان، ایتالیا، انگلیس و اسپانیا کم‌کم آماده شروع بازی‌ها می‌شوند. فکر می‌کنم ما هم می‌توانیم این کار را انجام بدهیم. چون می‌بینیم خیلی از مشاغل شروع به کار کردند و فوتبال هم می‌تواند آغاز شود، ولی قبلش از همه تست بگیرند تا مشکلی پیش نیاید.

ولی خیلی از تیم‌ها مخالف ادامه لیگ هستند.
فکر می‌کنم دلیل مخالفت بعضی از تیم‌ها مشخص است. آن‌ها کاری با کرونا ندارند و فقط نمی‌خواهند که پرسپولیس قهرمان شود. آیا اگر خودشان با اختلاف ١٠ امتیاز صدرنشین و در آستانه قهرمانی بودند باز هم حرف از تعطیلی لیگ می‌زدند؟ قطعاً نه. آن‌طور که پزشکان و متخصصان گفتند در اواخر شهریور و اوایل پاییز شاهد اوج گیری کرونا خواهیم بود و تولید واکسن آن بین یک تا ۱/۵ سال طول خواهد کشید. دوستان برای آن، چه برنامه‌ای دارند؟ آیا می‌شود کلاً فوتبال را تعطیل کرد؟ تکلیف هزینه‌ای که تیم‌ها کردند چه می‌شود؟ به نظرم فدراسیون باید یک تصمیم محکم بگیرد و همه تیم‌ها از آن تبعیت کنند.

اگر به هر دلیلی نشود لیگ را برگزار کرد تکلیف چیست؟
با توجه به شرایط جدول و اختلاف امتیاز ما با سایر تیم‌ها تصمیم بگیرند و همه چیز هم کاملاً مشخص است. همان‌طور که در فرانسه با ١٢ امتیاز اختلاف پاری‌سن ژرمن به عنوان قهرمان مشخص شد در کشور ما هم پرسپولیس چنین شرایطی دارد و باید به عنوان قهرمان معرفی شود.

قطعاً تیم‌های دیگر از معرفی پرسپولیس به عنوان قهرمان حمایت نمی‌کنند و صدای اعتراضات بلند می‌شود.
ما که می‌گوییم بازی کنیم آن‌ها قبول نمی‌کنند، می‌گوییم با همین جدول قهرمان را معرفی کنند باز هم مخالفت می‌کنند.

آن‌ها فقط اتمام لیگ بدون معرفی قهرمان را قبول خواهند کرد.
ببخشید پس تکلیف زحمات ما و هزینه‌ای که باشگاه انجام داده چه خواهد شد؟ کل تیم سختی کشیدند و از جان‌شان مایه گذاشتند تا پرسپولیس نتایج خوبی بگیرد و صدرنشین شود. نمی‌توانند به همین راحتی زحمات ما و میلیون‌ها هوادار پرسپولیس را نادیده بگیرند.

حتماً شنیدی بعضی‌ها قهرمانی‌های پرسپولیس در سال‌های اخیر را مهندسی شده می‌دانند، نظر تو چیست؟
همه دیدند پرسپولیس در سال‌های اخیر چه کیفیت بالایی داشت و کاملاً مستحق قهرمانی بود. ما جام گرفتیم، چون بهترین بودیم. به نظرم آن‌هایی که قهرمانی ما را زیر سؤال می‌برند بی‌انصاف هستند و چشم‌شان را روی واقعیت‌ها بستند. پرسپولیس سه فصل پیاپی قهرمان شده و خیلی‌ها می‌خواهند این تیم و هوادارانش را زمین بزنند. جرم پرسپولیس چیست؟ پوکر قهرمانی؟ ما کاری به این حرف‌ها نداریم و هدف اصلی خودمان که گرفتن جام و خوشحالی هوادارانمان است را دنبال می‌کنیم.

پرسپولیس این روز‌ها به شدت درگیر مشکلات مالی است و صدای اعتراض بعضی از بازیکنان درآمده است.
ببینید خب بچه‌ها روی پول قراردادشان حساب باز کردند و طبیعی است که حقشان را بخواهند. می‌دانم باشگاه مشکلات زیادی دارد و به غیر از پول بازیکنان باید بدهی‌ها را هم پرداخت کند. حالا یکسری قول دادند که امیدوارم عملی شود و اعضای تیم بدون دغدغه بتوانند کار کنند، چون در این صورت راندمان کار هم بالا می‌رود.

وضعیت قرارداد تو به چه صورت است؟
خب من یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم و در خدمت این تیم هستم.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مرتضی IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    3 0
    امیری پسر مودب فوتبال ایران یه پرسپولیسی با اصالت
  • ناشناس IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    2 3
    جرم پرسپولیس تبانی است
  • IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    1 2
    البته قهرمانی پرسپولیس با دوستان!!!
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    2 2
    ول کن بابا کشتید خودتون رو . واقعا فکر میکنید خودتون قهرمان شدید؟ خدا بابا مسعودتون رو از رو زمین برداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس