کد خبر 1070083
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
سفارت آمریکا در بغداد

سفارت آمریکا در بیانیه‌ای، پس از آنکه اکثر وزرای پیشنهادی نخست‌وزیر جدید عراق از پارلمان این کشور رأی اعتماد گرفتند وعده داد که در سه زمینه از دولت جدید حمایت کند.

به گزارش مشرق، سفارت آمریکا، امروز (پنجشنبه)، در بیانیه‌ای حمایت خود را از دولت جدید عراق اعلام کرد و گفت که در سه زمینه از این دولت حمایت خواهد کرد.

در همین ارتباط، ترکیب پیشنهادی دولت جدید عراق در جلسه بامداد امروز پارلمان این کشور به رأی گذاشته شد بطوریکه پانزده وزیر پیشنهادی موفق شدند رأی پارلمان را به دست بیاورند.

بیشتر بخوانید:

به گزارش وبگاه خبری «بغداد الیوم»،‌ در این بیانیه آمده است: «سفارت ایالات متحده آمریکا در بغداد به ملت عراق برای موفقیت‌شان در تشکیل دولت تبریک می‌گوید. هیئت اعزامی آمریکا در عراق به ملت عراق به خاطر دادن رأی اعتماد به نخست‌وزیر "مصطفی الکاظمی" و دولتش در نشست پارلمان عراق که در تاریخ ششم مِی برگزار شد، تبریک می‌گوید».

در ادامه این بیانیه آمده است: «از نخست‌وزیر الکاظمی و ملت عراق  در مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا (کووید-۱۹)، پیروزی کامل بر داعش و فراهم کردن کمک‌های بشردوستانه و استقرار آوارگان و ثبات مناطق آزادشده حمایت می‌کنیم».

سفارت آمریکا در این بیانیه همچنین گفت: «شایسته است دولت جدید عراق کار سخت خود را در اجرای اصلاحات ضروری و برآورده ساختن نیازهای ملت عراق آغاز کند. هدف از گفت‌وگوی استراتژیک آتی با دولت عراق تأکید مجدد بر ارزش شراکت آمریکایی-عراقی در نزد دو کشور خواهد بود».

سفارت آمریکا ادامه داد: « وعده نخست‌وزیر الکاظمی  در خصوص اجرای انتخابات زودهنگام  و عزم وی در تقویت نظام دموکراتیک عراق را به فال نیک می‌گیریم. برای سیادت، کرامت، رونق و امنیتی که مردم عراق مستحق آن هستند،  به کار [مشترک] در کنار دولت جدید چشم دوخته‌ایم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آنتی اصلاح طلب IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    4 0
    سفارت آمریکا در عراق: برای سیادت، کرامت، رونق و امنیتی که مردم عراق مستحق آن هستند، به کار [مشترک] در کنار دولت جدید چشم دوخته‌ایم!! :)))))))))) مرغ پخته خنده اش می گیره. پس تو این 11 سال چیکار می کردین تو عراق؟
  • FR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    2 0
    آمریکا در حقیقت به منافع خودش و ثروت ملی عراق چشم دوخته.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس