کد خبر 1069921
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵
کرونا نمایه آمریکا

یک روزنامه آلمانی در گزارشی به فقر و بدبختی روزافزون شهروندان نیویورکی در آمریکا به‌عنوان ثروتمندترین کشور دنیا در جریان بحران کرونا پرداخت.

به گزارش مشرق، "تاگس شاو" آلمان در گزارشی به بحران عمیق کرونا و عواقب آن در نیویورک آمریکا پرداخته نوشت: در نیویورک ترس از فقر افزایش می‌یابد. حدود نیم میلیون نفر در بحران کرونا شغل خود را از دست داده‌اند. بسیاری از ساکنان این شهر دیگر نمی‌توانند اجاره‌های خود را پرداخت کنند و بسیاری سازمان‌ها و نهادها دچار هرج‌ومرج شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

فرماندار نیویورک: تلفات کرونا بدتر از پیش‌بینی‌ها خواهد بود

قربانیان کرونا در آمریکا از مرز ۷۱ هزار نفر عبور کرد

ترامپ: همه‌گیری کرونا به ما یاد داد حق با من بود!

در ادامه این گزارش آمده است: در یک بعدازظهر آفتابی در نیویورک "الکساندریا اوکاسیو ــ کورتز" ۳۰ساله جوانترین نماینده مجلس نمایندگان ایالات متحده و سمبل امید حزب دموکراتیک آمریکا که از حوزه انتخابی خود غذا بین نیازمندان تقسیم می‌کند درباره اوضاع کشورش می‌گوید: در ثروتمندترین کشور روی این کره خاکی باید یک نماینده کنگره کمک‌های مالی جمع کند تا خانواده‌های ما چیزی برای خوردن داشته باشند، چرا که دولت به این مسئله اهمیتی نمی‌دهد.

وی افزود: دولت فقط می‌گوید "در خانه بمانید". اما مردم دیگر نمی‌توانند اجاره‌های خود را پرداخت کنند و چیزی برای خوردن ندارند، پس ما باید مراقب آن‌ها باشیم.

اوضاع بیمارستان‌های شهر نیویورک کمی بهتر شده است اما حالا بسیاری از نیویورکی‌ها عواقب بحران کرونا را احساس می‌کنند. حدود نیم میلیون نفر در روزهای گذشته شغل خود را از دست داده‌اند. به‌گفته "بیل دی بلازیو"، شهردار شهر نیویورک هیچ کس نمی‌داند چه‌موقع اوضاع اقتصادی دوباره رو به جلو خواهد رفت. وی می‌گوید: این سناریویی است که تنها با رکود بزرگ اقتصادی گذشته قابل مقایسه است و تنها صحبت کردن از آن در من ترس از مرگ ایجاد می‌کند.

در ادامه این گزارش آمده است که ترس در نیویورک همچنان حاکم است و این تنها ترس از خود ویروس نیست. در ماه آوریل بر اساس ارزیابی‌ها ۴۰ درصد نیویورکی‌ها دیگر نتوانستند اجاره‌های خود را پرداخت کنند. در ماه می هم این آمارها احتمالاً بیشتر خواهد بود.

بسیاری از افراد در نیویورک شرایطی مانند "دانت لورت" را دارند. وی یکی از ساکنان نیویورک است که می‌گوید "تا زمانی که بیکار هستم نمی‌توانم اجاره خود را پرداخت کنم."

نویسنده در ادامه به بدتر شدن شرایط بی‌خانمان‌ها در نیویورک در دوران کرونا اشاره کرد.

"جان شیهان" که روی یک پروژه برای بی‌خانمان‌ها کار می‌کند در این باره می‌گوید: این افراد در خیابان‌ها و در شرایط ناامیدکننده‌ای قرار دارند. آن‌ها سابق حداقل در منهتن نیویورک از رهگذران پول و غذا دریافت می‌کردند. اما حالا این منطقه شهر ارواح است.

وی همچنین گفت: علاوه بر این این افراد آب برای شستن ندارند و توالت هم ندارند چرا که همه جا تعطیل است. مسائلی که ما قبلاً داشتیم حالا در دوران کرونا ۱۰ برابر بدتر شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: بسیاری از بی‌خانمان‌ها در هفته‌های اخیر به متروهای شهر گریخته و با وسایل خود در ایستگاه‌ها و یا واگن‌های خالی زندگی می‌کنند، اما این سرپناه هم دیگر وجود ندارد. برای اولین بار در ۵۰ سال گذشته ایستگاه‌های قطار مترو شب‌ها تعطیل‌می شود تا قطارها ضدعفونی شوند و قواعد سختگیرانه‌ای حاکم شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    4 0
    ای داد بنده خدا ها.یکم سهام عدالتو یه چند درصد حقوقمونو بدیم نمیرن از گرسنگی بنی آدم اعضای یکدیگرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس