کد خبر 1065113
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
بیمارستان احیای قلبی بیمار CPR

به دنبال مواجهه آمریکا با بحران کمبود تجهیزات پزشکی در پی شیوع کرونا، ایالت نیویورک با صدور دستورالعملی جدید به کارکنان بخش اورژانس اعلام کرد از این پس نیازی نیست بیماران ایست قلبی را احیا کنند.

به گزارش مشرق، در پی تسریع شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا و مواجهه این کشور با بحران کمبود تجهیزات پزشکی و فضای کافی برای درمان بیماران مبتلا، ایالت نیویورک با صدور دستورالعملی جدید به کارکنان بخش‌ اورژانس اعلام کرد که خود را برای احیای بیماران بدون ضربان قلب به زحمت نیندازند.

بیشتر بخوانید:

لس‌آنجلس تایمز: زمان تجزیه آمریکا فرا رسیده است

جهان پس از کرونا و نظم جدید در سیاست بین‌الملل

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌پست» در این خصوص گزارش کرد، طبق دستورالعمل‌های قبلی، پزشکان می‌بایست تا حدود ۲۰ دقیقه برای احیای بیمارانی تلاش کنند که دچار ایست قلبی شده‌اند اما با توجه به افزایش بیماران مبتلا به کرونا و کمبود فضای بیمارستان‌ها، دستورالعمل جدید به کادر درمان و پزشکی نیویورک تأکید کرده، نیازی به احیای بیمارانی با مشکل ایست قلبی نیست.

این دستورالعمل ایالت نیویورک موجب بروز خشم بسیاری از اعضای کادر درمان آمریکا شده است به طوریکه «اورن بارزیلی» رئیس اتحادیه تکنسین‌های پزشکی اورژانس و پیراپزشکان شهر نیویورک در این خصوص گفت: «آنها دیگر به افراد شانس دومی برای زندگی نمی‌دهند. وظیفه ما بازگرداندن بیماران به زندگی است، این دستورالعمل ما را از این وظیفه محروم می‌کند».

بر اساس این گزارش، شورای سرویس اورژانس منطقه‌ای نیویورک که ناظر بر خدمات‌رسانی آمبولانس‌های شهر نیویورک است، دستورالعمل جدیدی را صادر کرده است مبنی بر اینکه بیماران ایست قلبی که ضربان قلب آنها در محل حضور آمبولانس ازسرگرفته نشود، دیگر نباید برای تلاش‌های بیشتر به منظور نجات زندگی آنها به بیمارستان منتقل شوند.

سرعت شیوع ویروس کرونا در آمریکا موجب شده است که فضای بیمارستان‌های این کشور با بیماران در حال مرگ مبتلا به کرونا پُر شود و تا جایی پیش رفته که بیمارستان‌ها تخت‌های کافی در بخش مراقبت‌های ویژه ندارند.

اداره بهداشت ایالت نیویورک در دفاع از این دستورالعمل گفته است که حتی قبل از شیوع کرونا، این حرکت در بسیاری از مناطق آمریکا و همچنین دیگر نقاط سراسر جهان نیز اجرا می‌شده است.

طبق جدیدترین آمار و ارقام مربوط به کرونا در جهان، تا روز گذشته (چهارشنبه)، دستکم دو میلیون ۶۵۵ هزار و ۳۶۰ نفر از مردم سراسر جهان به کووید-۱۹ آلوده شده‌اند که از آن میان ۱۸۵ هزار و ۶۶ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

ایالات متحده آمریکا با ۸۴۹ هزار و ۹۲ مورد ابتلا و ۴۷ هزار و ۶۸۱ مورد فوتی، همچنان بیشترین آمار مبتلایان و مرگ و میر مرتبط با کرونا را در جهان دارد. از طرف دیگر، نیویورک با ۲۶۲ هزار و ۲۶۸ مورد ابتلا و ۲۰ هزار و ۳۵۴ مورد فوتی، همچنان کانون بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده آمریکا به حساب می آید.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    2 1
    شاید دیگه بهشون امیدی ندارن برگردن تو احیا مجدد دنده هاشون خورد میشه تازه ممکنه شکنجه بشن و جان بسر بشن و نه زنده نه مرده بدتر زجر بکشند تا بمیرن وقتی مردن دیگه لابد مردن باید بگذارن راحت باشند گناه دارن لابد حتما خیلی پیر و بیمار بودن مگه این که غیر از این باشه!
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    2 5
    بیخود به آمریکا گیر ندید از این صحنه ها در بیمارستانهای خودمون هم زیاد پیدا میشه
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      2 0
      اگر ثابت نکنی بیشرفی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس