کد خبر 1069877
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶
پرسپولیس نمایه

پرونده‌ای که برانکو ایوانکوویچ در فیفا علیه پرسپولیس دارد، سرخپوشان را در خطر محرومیت سنگینی قرار داده است.

به گزارش مشرق، با وجود اینکه مهدی رسول‌پناه، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس عنوان کرده که شکایت برانکو ایوانکوویچ و دستیارانش باعث نخواهد شد این باشگاه با مشکلی مواجه شود اما به نظر می‌رسد این شکایت‌ها تبعات بسیاری برای پرسپولیسی‌ها خواهد داشت و این احتمال وجود دارد که با بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات و حتی کسر امتیاز روبرو شوند.

بیشتر بخوانید:

چرا هیچ‌کس پاسخگوی عملکرد مدیران پرسپولیس نیست؟

پرسپولیس در چه صورت طلب برانکو را می‌هد؟

رأیی که فیفا برای برانکو اعلام کرد قطعی و لازم‌الاجرا است و پرسپولیس قطعا نمی‌تواند از طریق فیفا نسبت به رای اعتراض کند. تنها راهی که برای این باشگاه مانده شکایت به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) است اما برای شکایت به این دادگاه هم باشگاه پرسپولیس باید ۸۴ هزار دلار هزینه کند. ۴۲ هزار دلار از این مبلغ مربوط به پرونده برانکو است و  ۴۲ هزار دلار دیگر هم برای پرونده دستیاران خارجی این مربی و تا زمانی هم که باشگاه پرسپولیس این مبلغ را نپردازند دادگاه حکمیت ورزش به شکایت این باشگاه رسیدگی نخواهد کرد.

با توجه به اینکه ۸۴ هزار دلار (حدود یک میلیارد و سیصد میلیون تومان) رقم کمی نیست و مدیران پرسپولیس هم شانس کمی برای پیروزی در دادگاه حکمیت ورزش برای خود قائل هستند بعید است در خصوص رأی فیفا به این دادگاه شکایت کنند. از طرف دیگر مهلتی که فیفا به باشگاه پرسپولیس داده بود تا با برانکو و دستیارانش به مصالحه برسند دوشنبه هفته جاری به پایان رسید و با این اوصاف این باشگاه در خطر کسر امتیاز و همینطور بسته شدن پنجره نقل و انتقالات است. در چنین شرایطی که مهلت فیفا به پرسپولیسی هم به پایان رسیده حتی اگر این باشگاه معوقات برانکو را هم پرداخت کند باز هم نمی‌تواند از خطر محرومیت از نقل‌وانتقالات و همینطور کسر امتیاز رهایی پیدا کند، درست شبیه همان اتفاقی که برای طارمی رخ داد و باشگاه پرسپولیس با محرومیت از نقل و انتقالات روبرو شد. 

باید دید مدیران پرسپولیس که درگیر مشکلات و حاشیه‌های زیادی هستند می‌توانند از این شرایط سختی که به خاطر شکایت برانکو دچار آن شده‌اند به سلامت عبور کنند یا خیر، هر چند برای انجام این کار باید تلاش زیادی انجام دهند تا بتوانند این مشکل بزرگ را حل کنند. 

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    0 0
    خداروشکر . به حق همین شبهای عزیز محرومیت دایمی بشن و سرشون رو از اخور بیت المال قطع کنن. سانسورچی من اون دنیا یقه همه رو میگیرم و حق الناس به گردن خیلی هاس.
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    1 0
    تیم پیروزی مفت خور بیت المال
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    0 0
    این وزیر کجاست پس
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    1 0
    اه سپاهان خداوندا به خداییت قسم از این باشگاه که حق کل فوتبال ایرانو خورده انتقام بگیر.از فدراسون فوتبال تهران انتقام بگیر.
  • سرباز US ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    0 0
    در این فوتبال و ورزش را تخته کنید و همه ورزشکاران و مدیران را اعدام کنید که پول بیت المال را در جیب این احمق ها کردید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس