کد خبر 1069600
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
عبدالله+ناصری.jpg

فعالان اصلاح‌طلب می‌گویند اختلافات میان حزبی و ناکارآمدی موجب شده تا «شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان (شعسا)» به آخر خط برسد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

عبداله ناصری در گفت‌وگو با روزنامه صبح نو تصریح کرد اختلاف با کارگزاران موجب استعفای موسوی (عضو مجمع روحانیون) از نایب رئیسی شورا شده است.

او همچنین به فرارو گفته است: «احتمالاً آقای عارف رئیس شورا هم به این جمع‌بندی رسیده است که فرایند کنونی، کارآمدی جمعی ندارد و با توجه به این‌که حتماً برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ برنامه دارد بنابراین باید ارتباطش را با این‌گونه شوراها تقویت بکند مگر این‌که به‌طور جدی تصمیمی برای این انتخابات نداشته باشد و نخواهد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند.»

بیشتر بخوانید:

اصلاحات مُرد یا خود را به مُردن زده است؟

عزم رئیس دولت اصلاحات برای حذف عارف

ناصری افزود: «نظر شخصی من این است، چون احزاب اصلاح‌طلب و شخصیت‌های حقیقی تعدد داشتند و به دو دسته تقسیم می‌شدند باید شورا برای پی‌ریزی چارچوب آینده خود، نگاهش را به جامعه و حکومت مشخص بکند. چون اگر بنا باشد دوباره حول برنامه‌های شخصی پیش برود همان شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کفایت می‌کند.

سعید شریفی عضو حزب اتحاد ملت نیز گفت: «نمی‌دانم آقای عارف چه واکنشی نسبت به استعفا یا کناره‌گیری آقای موسوی‌لاری از شورای‌ عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان دارد، اما به نظر می‌رسد که آقای موسوی ‌لاری این اقدام را بدون مشورت با حزب متبوعش مجمع روحانیون مبارز و به احتمال زیاد آقای خاتمی انجام نداده است و چندان نمی‌توان آن را اقدام شخصی ارزیابی کرد. اگر هم مشورتی نکرده و تصمیم شخصی باشد تبعات این اقدام در تحلیل‌ها به حزب متبوع او مجمع روحانیون مبارز، هم تسری پیدا می‌کند و تا میزان زیادی خاتمی در این ماجرا نقش دارد.»

 وی افزود: «به نظر من، موسوی ‌لاری هم‌حزبی و از نزدیک‌ترین نیروها به خاتمی است بنابراین این اقدام، بازتاب رضایت نداشتن مجمع روحانیون مبارز و شخص خاتمی از عملکرد شورای عالی سیاست‌گذاری است».  بسیاری از افراد و احزاب عضو با آقای موسوی ‌لاری موضع مشابهی دارند و از عملکرد و سازوکارهای درونی شورای عالی سیاست‌گذاری، رضایت کافی ندارند.

وی اضافه کرد: «الان بیش از دو ماه از برگزاری انتخابات مجلس گذشته است، اما شورای عالی سیاست‌گذاری نتوانسته است یک ارزیابی جمعی از عملکرد خود پس از نتایج انتخابات ارائه بکند. شاید بتوان این کم‌کاری را با شیوع کرونا توجیه کرد، اما فکر نمی‌کنم جریانات سیاسی بزرگ نتوانند در این شرایط راه جایگزینی در این باره پیدا کنند. اولین عکس منتشر شده از شورای ‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و اولین اقدامی که پس از انتخابات مستقل از بحث‌های شخصی، صورت گرفت نامه آقای موسوی‌ لاری آن هم پس از دو ماه از انتخابات بود که اعلام کناره‌گیری کرد. تا این زمان، ما هیچ بازخوردی از شورای عالی درباره نتایج انتخابات، چگونگی برگزاری انتخابات و ارزیابی عملکرد خود شورای عالی در انتخابات ندیدیم. این نشان می‌دهد که عملاً جدیت و جهدی در این مجموعه برای پیگیری اینچنینی ماجرای سیاست وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
    1 0
    وضعیت امروز اصلاح طلبان تهوع آور این مثال را به ذهن متبادر می کند که اسب های گاری در سربالایی یکدیگر را گاز می گیرند!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس