شناسایی ۵۵ تا ۷۰ درصد موارد جدید کرونا با غربالگری

معاون کل وزارت بهداشت گفت: ۵۵ تا ۷۰ درصد موارد ابتلای جدید کرونا بر اساس طرح غربالگری شناسایی شده اند.

به گزارش مشرق، ایرج حریرچی در گفتگو با خبر ۲۱ گفت: میانگین مبتلایان در ۵ تا ۱۴ روز اخیر برای ما اهمیت دارد افزایش یا کاهش مبتلایان به کرونا در یک یا دو روز ملاک عمل ما نیست.

وی افزود: از هزار و ۲۲۳ مورد جدید ابتلاء به ویروس کرونا ۶۹۵ نفر کسانی هستند که یا تماس نزدیک با بیمار داشته اند یا کم علامت یا بی علامت هستند و این افراد در طرح غربالگری شناسایی شده اند که برای ما دستاورد است.

بیشتر بخوانید:

حریرچی: گرما تأثیری بر «کرونا» ندارد

حریرچی ادامه داد: در مقایسه با روز اوج بیماری کرونا ۷۵ درصد موارد بستری ۷۰ درصد تعداد مرگ و میر و ۴۵ درصد موارد بستری در ای سی یو کاهش یافته است.

وی افزود: در ۱۵ روز گذشته روند قابل توجهی از کاهش بیماری در کل کشور را داشته ایم و اگر بازگشایی‌ها به صورت تدریجی باشد در یکی دو ماه آینده نیز این روند نزولی است. اما در برخی از استان‌ها با افزایش قابل توجهی از مبتلایان روبرو می‌شویم که به عنوان نمونه در خوزستان افزایش قابل توجهی داریم و در بندرعباس نیز هفته گذشته در یکی از بازارهای ماهی فروشان ۱۰۷ مورد جدید شناسایی شد و این نشان می‌دهد سیستم ما کامل هوشیار است و عملکرد مناسبی دارد.

حریرچی گفت: این دستاوردها کاملاً شکننده است و اگر مردم بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی را آسان بگیرند و نسبت به آن تسامح کنند ممکن است با طغیان بیماری مواجه بشویم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    5 5
    حریرچی چون به پاتولوژی بیماری ها توجه ندارد و فقط علائم بیماری و دزد رابا دارو ضد ان درمان می کند چنین تصوری دارد. مثلا اگر بیماری شکایت از سردرد داشته باشد در مغز جریرچی استامینوفن است و اگر کرونا بگیرد در مغز جریرچی کورتن است و0000. ضمنا با این هیاهو حریرچی حکومتی درست کرده است. عریض وطویل . در صورتی که کرونا. بیماری است که چون سیستم ایمنی را بشدت فعال می کند در انسان های سالم سریع از بین می رود ولی در افرادی که زمینه بیماری دارند تحمل فغالیت زیاد ایمنی را ندارند و لذا دچار عوارض و درد شدید می گردند. البته 99 درصد این بیماران هم قابل درمان هستند.
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
      2 1
      یه باردیگه متنی که نوشتی روبخون!
  • تنبل IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    3 3
    نمکی و حریرچی در این بحران بیماری خیلی زحمت کشیدن . خوبه در قضاوت هامون منصف باشیم .
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
      4 3
      از رانت زیادی بهرمند شدند
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    6 0
    پاستور تا ثابت نمود که موجودات ذره بینی بنام میکروب عامل بیماری های عفونی هسستند حدود 30 سال طول کشید.
  • میهن پرست GB ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    1 1
    انگلیس در تلفات کرونا از ایتالیا جلو زد مشرق خواهشا تیتر بزن انگلیس دومین قتلگاه کرونا در جهان. به تلافی تیتر بی بی سی فارسی. #دومین_قتلگاه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس