کد خبر 1069151
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳
ایرج حریرچی

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه گرما تأثیری بر «کرونا» ندارد،‌گفت: بندرعباس این روزها دمای بالای ۳۸ درجه را دارد، اما شاهد رخ دادن پیک ابتلا در آن هستیم.

به گزارش مشرق، ایرج حریرچی بعدازظهر امروز در حاشیه بازید از بازار ماهی‌فروشان این شهر که به عنوان یکی از کانون‌های پرخطر در شیوع کرونا شناخته شده، اظهار کرد: یکی از کانون‌های اصلی شیوع بیماری کرونا در بندرعباس، بازار ماهی‌فروشان این شهر بود که حدود ۱۰۷ مورد بیمار با اقدام به موقع و سریع دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شناسایی شد و خوشبختانه هر ۱۰۷ مورد شامل خانواده‌ها و کارکنان این بازار در قرنطینه قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ حریرچی: مردم شرایط را عادی فرض نکنند

وی افزود: اگر این بیماریابی و سیستم فعال شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان نبود، ممکن بود کرونا به چند هزار نفر منتقل شود.

معاون کل وزارت بهداشت، با بیان این که بحمدالله افراد شناسایی شده دوره نهفتگی خود را طی کرده‌اند و وضعیت جسمانی مطلوبی دارند، خاطرنشان کرد: به زودی می‌توان با برخی اصلاحات و انجام پروتکل‌های بهداشتی شاهد بازگشایی این بازار باشیم.

دانلود

حریرچی اضافه کرد: فعلا تا کشف واکسن مؤثر و در دسترس قرار گرفتن آن، باید عادت کنیم که با این ویروس با رعایت موارد بهداشتی زندگی کنیم و پیش‌بینی ما هم این است که فعلا در تابستان روند نزولی خواهد داشت و اگرچه ممکن است در برخی از استان‌ها شاهد افزایش موارد شناسایی باشیم اما در روند کلی کشور اثری نخواهد گذاشت.

وی همچنین گفت: از فصل سرما به دلیل خصوصیت فیزیکی و بازگشایی مدارسو دانشگاهها برآورد ما این است که یک افزایش در شمار مبتلایان به کرونا داشته باشیم که بعید است به اندازه طغیان ابتلا به این بیماری در اسفند ۹۸ برسد، چون شاهد همکاری خوب مردم هستیم و نکات بهداشتی را بیشتر رعایت می‌کنند و رعایت اصول ایزوله و شستن دست و استفاده از ماسک توسط مردم سبب کاهش بروز این بیماری شده است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به روند رو به رشد ابتلا در بندرعباس ضمن رد تأثیر گرما بر این بیماری، گفت: بندرعباس این روزها دمای بالای ۳۸ درجه را دارد اما شاهد رخ دادن پیک ابتلا در آن هستیم البته برخی ویروس‌ها نظیر ویروس آنفولانزا در فصل سرما شیوع بیشتری دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    1 1
    پس چرا ميخواهيد مدارس مناطق گرمسير را باز كنيد؟؟؟
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    1 0
    به نظر من دمای 38 درجه کافی نیست باید دمای 50 درجه خوزستان این ویروس رو تضعیف کنه
  • SE ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    1 1
    بسه حرفت مفت زدین دیگه /کشته های سرما خوردگی و انفولانزا و تصادفات و قتل ها که بیتشر از این کروناست /الکی میخوایین مردم رو تو ترس نگه دارین و فکرشو رو مشغول نگه دارین /
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
      0 2
      حرف مفت تو مغز توست. کی کشته های جاده ای اینهمه نخبه رو فرستاده سینه قبرستان؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    0 0
    پروتکل(فرانسوی) = شیوه نامه / پیک(انگلیسی) = فراز، اوج / ایزوله(فرانسوی) = جداسازی
  • IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    0 0
    یک ماه پیش وزیر بهداشت تو مجلس گفت تا اخر اردیبهشت کرونا را مهار میکنیم فقط ۲هفته دیگه مونده بنابراین اگه امار مرگ و میر صفر شد که هیچ و گرنه ما وزیر باید استعفا بدهد و الاخصوص این ایرج خان که دست راست وزیر و فقط بلده بگه گرما ویروس را از بین نمیبرد. باور کنید ۱۰۰ بار تا حالا اینو گفته . یک جستو جوی ساده به ما میگه که کدوم کشور ها با چه شرایط دمایی بیشترین مبتلا را داشتن. این قدر محکم میگه گرما ویروس را از بین نمیبره که ادم فکر میکنه کار خودشه ویروسو ساخته ازش خبر داره
  • IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    1 0
    چقد آیه یاس میخونه این آقا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس