کد خبر 1068739
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰
بازی کودکان در کنار تابوت‌های قربانیان کرونا

بر اساس شواهد موجود در سراسر جهان تا کنون هیچ موردی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از کودکان به بزرگسالان وجود نداشته است.

به گزارش مشرق به نقل از ایندیپندنت، از شیوع ویروس کرونا میزان تاثیر این ویروس در کودکان در مقایسه با بزرگسالان مورد بحث بوده است.

ویروس کرونا در کودکان کمتر و با شدت کمتری به سایر افراد انتقال می‌یابد، طبق شواهد محدودی که وجود دارد تاکنون کودکان این بیماری را به تعداد قابل توجهی به دیگران منتقل کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

گرسنگی یک پنجم کودکان انگلیسی در قرنطینه

گذشته از شدت شیوع ویروس در میان کودکان، این سؤال که آیا کودکان می‌توانند پس از آلوده شدن این ویروس را به بزرگسالان انتقال دهند، نیز با پیشرفت شیوع این بیماری مورد بررسی قرار گرفت.

احتمال انتقال ویروس کرونا از کودکان به بزرگسالان کم است

مقامات سوئیسی در ۲۹ آوریل اعلام کردند که کودکان زیر ۱۰ سال می‌توانند پدربزرگ و مادربزرگ‌های خود را در آغوش بگیرند، زیرا کودکان خردسال ویروس را انتقال نمی‌دهند.

ببینید:

فیلم/ آخرین جزئیات از پذیرش کودکان در مهدهای کودک

اما کریستین دروستن (Christian Drosten)، ویروس شناس آلمانی به تازگی مطالعه‌ای را انجام داده است که دقیقا یک روز بعد از اعلامیه سوئیس، منتشر شد.

این مطالعه نشان داد کودکان ممکن است به همان اندازه بزرگسالان آلوده باشند، در حالی که افرادی هستند که اظهار داشتند که شواهد هنوز به اندازه کافی مستحکم نیست تا نتیجه‌گیری روشنی در مورد این موضوع حاصل شود.

برخی از کشورها معتقدند که مدارس باید بازگشایی شوند

برخی از کشورها معتقدند خطر ابتلای کودکان به ویروس کرونا یا انتقال این ویروس از طریق آن‌ها به حدی کم است که مدارس باید در آینده نزدیک بازگشایی شوند.

بر اساس تجزیه و تحلیل مطالعاتی که توسط وبلاگ اطفال «Don’t For the Bubbles» با همکاری کالج رویال متخصصان اطفال و سلامت کودکان (RCPCH) بر روی اثرات کووید ۱۹ بر روی کودکان انجام شد.

این گزارش نشان داد که بسیاری از کودکان مبتلا به ویروس ممکن است بدون علامت بمانند، اما موارد ابتلا به کووید ۱۹ در کودکان نادر است.

کودکان مبتلا به کرونا

شواهد تا به امروز نشان داده است که اگرچه کودکان مبتلا به کووید ۱۹ نیستند، اما همین تعداد کم از مبتلایان ممکن است علائم شدیدی از بیماری را تجربه کنند، حتی اگر آن‌ها از وضعیت بهداشتی مناسبی برخوردار باشند.

بر اساس این تحقیق که با هماهنگی دکتر آلسدیر مونرو، پژوهشگر بالینی در زمینه بیماری‌های عفونی کودکان انجام شد، اعلام کرد نقش کودکان در انتقال نامشخص است، اما به نظر می‌رسد که آن‌ها نقش مهمی در گسترش ویروس کرونا ندارند.

مونرو گفت: احتمالاً کودکان از تماس با والدین خود و آوردن این ویروس به خانه توسط بزرگترها مبتلا می‌شوند.

۱۳ درصد کودکان مبتلا به ویروس کرونا بدون علامت هستند

این پژوهشگر بالینی، افزود: شواهد موجود نشان می‌دهد که کودکان مبتلا می‌توانند بدون علامت باشند با این حال بدون علامت بودن در بزرگسالان مبتلا به ویروس کرونا نیز دیده می‌شود.

اطلاعات جمع آوری شده از کودکان در چین نشان داده است که کودکان در ۱۳ درصد موارد تایید شده هیچ علامتی از خود نشان نمی‌دهند.

دکتر سیمون کلارک، استادیار میکروب شناسی سلولی در دانشگاه ریدینگ، درباره شیوع ویروس کرونا در کودکان، گفت: رعایت نکردن اصول مراقبتی بحثی است که درباره انتقال پیدا کردن یا نکردن ویروس کرونا از بزرگسالان به کودکان بسیار مهم است.

کلارک ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز تحقیقات کافی در این زمینه انجام نشده است، قضاوت درباره این موضوع بسیار دشوار است، زیرا هیچ مدرکی از طرفین وجود ندارد و هنوز درباره این موضوع اطلاعات کمی داریم.

کودک مبتلا به کرونا کسی را مبتلا نکرد!

باتوجه به مطالعه‌ای که در اوایل ماه جاری در مجله Clinical Infectious Diseases منتشر شد، در این مطالعه کودک ۹ ساله انگلیسی که علائم خفیف از ویروس کرونا را داشت، مورد بررسی قرار گرفت.

بنابر گزارش‌ها این کودک با وجود رفتن به ۳ کلوپ اسکی و تماس با ۱۷۲ فرد، کسی را آلوده نکرده بود.

نویسندگان این مطالعه درباره این کودک گفتند که این مطالعه بر روی این کودک نشان داد که ممکن است کودکان منبع مهمی برای گسترش ویروس کرونا نباشند.

به گفته محققان باتوجه به اینکه کودکان ممکن است به اندازه بزرگسالان آلوده باشند، بر اساس این نتایج باید نسبت به بازگشایی نامحدود مدارس و مهدکودک‌ها در شرایط کنونی احتیاط کنیم.

پروفسور راسل وینر، رئیس RCPCH، گفت: اگرچه تصور می‌شود کودکان کمتر از بزرگسالان می‌توانند این ویروس را انتقال دهند، اما لازم است قبل از کاهش شیوع و اقدامات فاصله اجتماعی کاملاً از این مسئله مطمئن شویم و اطلاعات بیشتری در این زمینه جمع آوری کنیم.

برخی کشورها اقدام به بازگشایی مدارس کردند

با وجود عدم اطمینان در مورد انتقال کووید ۱۹ از کودکان به بزرگسالان، برخی از کشورها تصمیم به بازگشایی مدارس کردند از جمله سوئیس و استرالیا.

به تازگی در سوئیس اعلام شده است که کودکان زیر ۱۰ سال می‌توانند مادربزرگ و پدربزرگ خود را ملاقات کرده و در آغوش بگیرند، کودکان به ندرت آلوده شده و ویروس را منتقل نمی‌کنند، به همین دلیل فرزندان کوچک، سلامتی افراد در معرض خطر مانند سالمندان را تهدید نمی‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس