کد خبر 1069125
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶
اینستاگرام

صحبت از عدالت و مساوات، نوشتن جملاتی در ذم فاصله طبقاتی و عکس گرفتن با افراد ضعیف، کارگران، رفتگران و... از ترفندهای روزمره این قشر از جامعه است.

به گزارش مشرق، ایده‌ها و آرمان‌های جریان چپ، از تفکرات کمونیستی تا تخیلات احزاب التقاطی وطنی، همیشه و همواره برای عموم مردم جذاب بوده است. علت اصلی این جذابیت، دیدگاه ایده‌آل گرایانه و ساختن مدینه فاضله از اندیشه‌هایی است که قابلیت اجرایی ندارند.

شاید اگر کسی سه دهه پیش می‌گفت که این ایده‌ها قابلیت اجرایی ندارد و تخیلاتی بیش نیستند، سمپات‌های احزاب چپ از خجالتش درمی‌آمدند، اما حالا با شکست کامل کشورهایی که برنامه و ایده‌آل‌های کمونیستی را اجرا کرده بودند، می‌توان گفت کسی در مورد غیر قابل اجرا بودن این ایده‌ها شکی به خود راه نمی‌دهد. این موضوع به ویژه در کشور ما که به‌طور سنتی و تاریخی سرمایه محور بوده و سرمایه و سرمایه‌دار از احترام ویژه برخوردار بوده‌اند بیشتر صدق می‌کند و تصور غلبه چپگرایان در نظام سیاسی ایران ناممکن یا دستکم دشوار است.

با همه این اوصاف، شعارهای جذاب جریان کمونیستی، همیشه و همواره نظر اقشار میانی و سطوح پایین جامعه را به خود جلب کرده است. شعارهایی از عدالت، برابری، رفع فقر، تقسیم قدرت با مستمندان و نظیر آن. شکی نیست که آدمی در ذات خود به عدالت و برابری گرایش دارد و اگر کسی چنین شعارهایی را به زبان بیاورد، ما ناخواسته به سمت او می‌رویم، غافل از اینکه ممکن است پشت این شعارها، نیات پلیدی وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

پشت پرده‌ حمله یک کانال سینمایی به جبهه فرهنگی انقلاب/ ردپای پول‌های مشکوک سینما به رسانه‌ها رسید +تصاویر

این شعارها سال‌های سال دستاویز احزاب سیاسی و سیاستمداران بود. بسیاری از این احزاب یا افراد حتی به این شعارها باور چندانی نداشتند و از آنها برای جمع کردن آرای عمومی ‌استفاده می‌کردند. حتی پس از فروپاشی شوری و رفع خطر فراگیر شدن بلوک شرق، روند استفاده ابزاری از شعارهای تخیلی آن به همه جای دنیا سرایت کرد و بسیاری از کشورها، حتی در بلوک غرب یک یا چند دوره مجبور به تحمل دولت‌ها و جریان‌های عوامفریب شدند. آسیب‌های این جریان‌های پوپولیستی و هزینه‌هایی که به کشورها وارد کردند، از شعارهای مردمفریب چپ کابوسی برای توسعه و پیشرفت ساخته است.

در ادامه، تکراری شدن این شعارها از زبان احزاب سیاسی باعث از دست دادن خاصیت رای آوری آنها شده و این شعارها لاجرم به سطحی پایین‌تر منتقل شده‌اند.

شعارهایی که روزی روزگاری همه وجود چریک‌های چهارشانه و اخمویی بود که تمام زندگی خود را در کوه و بیابان برای مبارزه گذرانده بودند، کم کم به نشخوار هنرمندان، بازیگران، بازیکنان و فعالان فانتزی فضای مجازی رسید و ما در حال حاضر با لشگری از سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرهایی روبرو هستیم که تعداد فالوئر، محل ارتزاق و لایک نشانه اعتبارشان است. آنها برای کسب درآمد مجبورند فالوئرهای زیادی داشته باشند و برای کسب فالوئر به شعارها و ایده‌های مردم پسند روی می‌آورند. صحبت از عدالت و مساوات، نوشتن جملاتی در ذم فاصله طبقاتی و عکس گرفتن با افراد ضعیف، کارگران، رفتگران و... از ترفندهای روزمره این قشر از جامعه است.

حتی در بسیاری از موارد دیده شده که سلبریتی‌ها پس از آنکه سوژه مورد نظر خود را برای جلب نظر مردم پیدا نمی‌کنند، مشابهی دروغین از آن را می‌سازند. مثلا فردی را به صورت و با لباس رفتگر استخدام کرده و در خیابان در آغوش می‌گیرند و به طور اتفاقی کسی هم از آنها فیلم می‌گیرد. آنها این پیام‌ها را به عنوان کالای پر مشتری به بازار هر روزه‌اشان عرضه می‌کنند و سود سرشار آن را از تبلیغاتی به دست می‌آورند که به دلیل فالوئرهای بی‌شمار به آنها سفارش داده می‌شود.

دقت کنیم، کالایی که امروز توسط سلبریتی و اینفلوئنسرهای فضای مجازی به ما تحمیل می‌شود، برای ما در دراز مدت آثار بسیار سوء و برای آنها پول کلان به همراه دارد.

منبع : کانال روزگار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • پ IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    4 0
    سرمایه و سرمایه‌دار از احترام ویژه برخوردار بوده‌اند در حکومت مذهبی همیشه منطقه امنی دارند
  • علی افصحی IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    2 2
    بسم الله الرحمن الرحیم. کمونیزم نه در دوران اوج خود و نه الان که در حضیض مطلق است هرگز در جامعه شیعی ما جدی نبود.خدا رحمت کند حضرت امام خمینی را که چپ هارا آمریکایی و حتی شوروی آن زمان را نیز آمریکایی و آلت دست آمریکا می دانست.امام در اوج فعالیت کمونیست ها در ایران و جهان ،انقلاب اسلامی را آغاز و به پیروزی رسانده و حتی توانست قوی ترین نظام حکومتی را ایجاد نماید که تاکنون در برابر همه خباثت های جهانی استکبار مقاومت کرده، به گونه‌ای که به اعتراف روسها ایران آمریکا را کلافه کرده است.در نظر داشته باشیم که درحمایت از پهلوی هم امریکا و هم شوروی و هم چین با نظریه سه جهانی که در برابر شوروی بود، در مخالفت با انقلاب اسلامی متحد بودند.دشمن ما کمونیسم نبوده ونیست. دشمن ما جریان فاسد غرب زده رانت خوار دنیاطلبی است که امام فرمودند زمانی که دنیا طلبی وارد نظام تصمیم گیری شد باید فاتحه انقلاب و نظام اسلامی را خواند.راه مقابله با این کارهای کودکانه طرفدارن آمریکا که از شعارهای کمونیستس هم استفاده می کنندتنها حمایت از رهنمود های رهبری عزیز بوده و همراهی کردن حضرت ایشان درعدالت طلبی ، مبارزه با حقوق های نجومی ، مقابله با اختلاس و اشرافیت است ولاغیر. مطمئن باشید و باشیم اگر رهنمودهای رهبری را با جان و دل پی گیری نکنیم بدون این فعالیت ها هم، ما آسیب پذیریم.
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
      0 0
      جدی نیست تا کوچکترین انتقاد به رهبران کمونیسیتی میکنیم در همین سایت متهم به غرب زدگی و.. میشویم
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    4 1
    چطوره شما به این جامعه زفرتی که ساختید مینازید اما چپ که روزی نصف دنیا رو در اختیار داشت قابلیت اجرایی نداره ما بدترینمون استالین بود که روسیه فلک زده رو تبدیل به ابرقدرت جهان کرد
  • BE ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    4 1
    شما که عاشق چین کومونیست و کوبا و کره ی شمالی هستین از چی کومونیست انتقاد میکنین؟
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
      2 0
      حرفای بی بی سی رو واسه ما نشخوار نکن. حرف عقل داری بگو می شنویم. نه، زنگ بزن سعودی و همون بی بی سی درو هم کیفور شین! :/
  • DE ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    4 1
    حضرت امام فرمودند دنبال عدالت باشید هرچند که به شما انگ کمونیستی و شرقی گرایی بزنند..
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    0 0
    خطای بزرگی که در این میان وجود دارد، کمونیسم و چپ را معادل عدالت و برابری ترجمه کردن است، بی عدالتی و فاصله طبقاتی و توزیع ناعادلانه منافع و منابع، پدیده های زشت تاریخ بشر است، اما کمونیسم با فرصت کافی امتحان خود را داد و مردود شد. احتمال زنده شدن این ایدئولوژی تقریبا مساوی صفر است، لیبرال دموکراسی هم به شکل جدی با مشکلات انسانی و معنایی روبرو است، به طور کلی بعضی از نظرها بیان گر این است که از پیشینه اندیشه های بشر در طول تاریخ و در مورد عدالت کم آگاه اند. مسئله، فقط حقیقت، نیست بلکه صداقت شرط کافی است، هر‌کسی میتواند مدعیان عدالت و مردم باوری را در زندگی عملی رهبران جریان ها، مطالعه کند. شاید پایه گذاران یک نظام نتوانند به اهداف خود برسند، اما دست کم :خودشان" که می توانند به "خودشان" وفادار باشند. حال کافی است زندگی عملی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و امام علی علیه السلام و دو رهبر انقلاب اسلامی را مطالعه و در وجدان خود داوری کرد.
  • DE ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    1 0
    سردار سلیمانی در ادامه بیان این خاطره و توضیح رفتار شهید مهدی زندی گفته است: «جنگ ما افتخارش این است که رتبه‌ای نبود. این پارچه‌ها و درجه‌های روی دوش من نبود. کلمه رایج، کلمه سردار و سرهنگ نبود. کلمه رایج، کلمه برادر بود؛ برادر حسین، برادر احمد، برادر مهدی. کلمه رایج این بود. کسی فکر نمی‌کرد و باور نمی‌کرد حقوق فرمانده سپاه ۲,۵۰۰ تومان است، حقوق رزمنده عادی هم ۲,۵۰۰ تومان است. این، جنگ ما بود. این زیبایی‌ها جنگ ما را به این‌جا رساند.» حالا هم شما این بحث ها رو ول کن به عمل نگاه کن. اگه عدالت باشه کار پیش میره وگرنه با این القاب کمونیسم یا لیبرال و این اصلاح طلب اصول گرا به جایی نمیشه رسید. شما اگه تونستی به مافیای خودرو بگی بالا چشمت ابرو هست من می گم بیا گردن اینا رو بزن اما نمی تونی.. چون اینها رو پر رو کردین. البته ما به وقتش اینکار رو جوری انجام خواهیم داد که حتی 1 ژن از این ها اثری نباشه. و شما این روز را دور می بینید در حالی که نزدیکه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس