اکثر افرادی که شروع به راه‌اندازی یک کسب‌ و کار جدید می‌کنند، در ابتدای کار اطلاعی از مسائل حقوقی به‌خصوص میزان سرمایه اولیه برای شروع، قوانین ثبت شرکت‌ها، مسئولیت‌های مدنی و کیفری مدیران و حقوق قراردادهای پیرامون این موضوع ندارند و همین مسئله باعث می شود که در ادامه راه با مشکلاتی روبرو شوند. فعالیت در حوزه‌ تجارت و راه اندازی یک کسب‌وکار دارای الزاماتی قانونی است که عدم توجه به آن‌ها، ممکن است منجر به از هم پاشیدن شرکت و کسب‌وکاری نوپا شود.

آیا فکر کرده‌اید که چگونه دانش حقوقی، شما را از شکست در کسب و کار مصون می‌دارد؟

با حقوق کسب و کار آشنا شوید!

حقوق کسب‌ و کار، مجموعه‌ای از قوانین و مقررات ناظر بر فعالیت صاحبان کسب و کار، برای جلوگیری از ایجاد مشکلات حقوقی، تجاری و مالی آن‌ها است.

حقوق کسب‌ و کار از آن دسته موضوعاتی‌ است که امروزه در روابط کاری‌مان بسیار با آن سروکار داریم. در کنار شرکت‌های خصوصی با ایجاد و گسترش انواع مختلفی از کسب‌ و کارهای جدید از قبیل استارتاپ ها یا کسب‌ و کارهای نوپا، به تبع آن‌ها قوانین مختلفی به وجود آمده‌اند که برای ورود به این حوزه و ادامه فعالیت‌های افتصادی و تجاری‌مان باید بر شناخت بیشترمان بر بخش‌های مختلفی از آنها اضافه کنیم.

حقوق کسب‌وکار در چه زمینه‌هایی به من کمک می‌کند؟

در حقوق کسب‌ و کار علاوه‌بر پرداختن به موضوعات جدیدی که مطرح می‌شوند به قوانین مختلفی که کسب و کارهای جدید را با مردم، سایر شرکت‌ها و دولت مرتبط می‌کند پرداخته می‌شود. در این شاخه از حقوق انواع مختلفی از ترتیبات حقوقی از جمله قوانین ثبت شرکت‌های خصوصی، قوانین مالیاتی، مالکیت معنوی، اموال منقول و غیرمنقول، قانون استخدام، و موارد مشابه مطرح می‌شوند.

مطمئناً بسیاری از شما نمی‌دانید که برای تشکیل یک شرکت چه میزان سرمایه اولیه لازم است، یا در اساسنامه شرکت ـ که مهم‌ترین رکن اساسی یک شرکت است - چه مواردی باید آورده شود، یا اگر در نقش مدیرعامل در شرکت ظاهر شوید ندانید چه مسئولیت‌های مدنی و یا کیفری بر دوش شما است، سهامداران چه نقشی را در شرکت ایفا می‌کنند و در صورت بروز تخلف یا بدهی شرکت چه چالش‌هایی در انتظار کسب‌وکارتان است.

ناآگاهی حقوقی، عامل اصلی بروز مشکلات در حقوق کسب‌ و کار

در واقع باید بگوییم نا آگاهی حقوقی می‌تواند زمینه ساز بسیاری از مشکلات در امور تجاری، خانوادگی یا حتی افزایش جرایم متعددی همچون کلاه‌برداری شود. از همین رو می‌توان ادعا کرد افزایش سطح آگاهی حقوقی افراد یک جامعه به خصوص در زمینه روابط کاری و تجاری می‌تواند کاهش پرونده‌های قضایی را به همراه داشته باشد.

افزایش آسیب‌های موجود به دلیل رشد جمعیت، تعدد مراودات و ارتباطات میان اعضای جامعه، سبب شده است که افراد سودجو راحت‌تر از گذشته بتوانند به دیگر افراد صدمه وارد کرده و آنها را با ضرر و زیان‌های متعددی رو به رو کنند. شناخت نقش حقوق کسب و کار در روابط کاری کمک می‌نماید تا کسب و کارها به عنوان موجودیت‌هایی مستقل از صاحبان و کارفرمایان آنها تعریف شوند زیرا شرکت‌های خصوصی تجارتی درست مانند افرادی که در جامعه با یکدیگر زندگی می‌نمایند مشمول قوانین و  قواعد حقوقی می‌باشند.

ما کمک گرفتن از یک مشاور حقوقی کسب‌وکارها را پیشنهاد می‌دهیم !

ناآگاهی حقوقی در زمینه حقوق کسب‌وکارها و قوانین و مقررات شرکت‌ها می‌تواند زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات در آینده شود. می‌توانید با افزایش دانش حقوقی خود در خصوص حقوق کسب‌وکارها از بروز مشکلات جلوگیری نمایید.

سامانه خدمات حقوقی آنلاین وینداد با استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز، خدمات حقوقی منحصر به فرد، مقرون به‌صرفه و کاربردی را در بستر فضای آنلاین به فعالین اقتصادی وکسب‌وکارهای کوچک و بزرگ ارائه می‌کند. تیم حقوقی وینداد با توجه به شناختی که از فضای حقوقی استارتاپ‌ها و حقوق کسب‌وکارهای نوپا دارد، مشکلات و نیازهای این حوزه را شناسایی کرده و سامانه‌ای آنلاین برای دسترسی بهتر به خدمات حقوقی پیاده‌سازی نموده ‌است.

لازم به ذکر است که یکی از زمینه‌های تخصصی وبسایت وینداد، مشاوره و تنظیم قراردادهای اختصاصی در امور شرکت­‌های تجاری مانند شرکت سهامی خاص است. از آنجایی که موضوع حقوق کسب و کار ها یکی از موضوعات مهم در حقوق کسب‌وکارها می‌باشد شما می‌توانید با برقراری ارتباط با مشاورین متخصص ما در زمینه حقوق شرکت‌­های تجاری چالش­‌های میانه راه شرکت خود را نیز از طریق مشاورین ما با سرعت و دقت حل و فصل کنید.

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس