کد خبر 1068623
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵

در این مقاله نکات مهمی در رابطه با قیمت منصفانه و مناسب برای تدریس خصوصی ریاضی در منزل و آنلاین ارائه می شود. اگر می خواهید از کلاس های خصوصی ریاضی استفاده نمائید و در رابطه با نرخ و قیمت این کلاس ها سوال دارید ادامه این مطلب را بخوانید. برای کسب اطلاعات بیشتر ابتدا در رابطه با عوامل موثر بر قیمت کلاس های تدریس خصوصی ریاضی توضیحاتی ارائه می گردد.

1- مقطع تدریس ریاضی: واضح است که تدریس ریاضی در مقاطع بالاتر به تسلط و دانش بیشتر استاد نیاز دارد. بنابراین هزینه هر جلسه تدریس ریاضی دانشگاهی به نسبت تدریس خصوصی ریاضی ابتدایی مسلما بیشتر است. البته در صورتی که برای دو استاد تمام عوامل دیگر یکسان باشد چنین نتیجه ای را می توان گرفت. چون به هر حال قیمت تدریس خصوصی ریاضی به عوامل و پارامترهای دیگری هم بستگی دارد. به صورت حدودی قیمت های زیر برای کلاس خصوصی ریاضی در مقاطع مختلف می تواند مناسب باشد:

تدریس خصوصی ریاضی ابتدایی: دانشجویان و اساتید تازه کار 50 تا 60 هزار تومان – اساتید مجرب: 80 تا 100 هزار تومان – اساتید حرفه ای با سابقه تدریس و شاگردهای قبلی موفق: 120 تا 150 هزار تومان

تدریس خصوصی ریاضی متوسطه: دانشجویان و اساتید تازه کار 60 تا 80 هزار تومان – اساتید مجرب: 100 تا 120 هزار تومان – اساتید حرفه ای با سابقه تدریس و شاگردهای قبلی موفق: 140 تا 160 هزار تومان

تدریس خصوصی ریاضی دانشگاهی: دانشجویان و اساتید تازه کار 70 تا 90 هزار تومان – اساتید مجرب: 120 تا 140 هزار تومان – اساتید حرفه ای با سابقه تدریس و شاگردهای قبلی موفق: 150 تا 200 هزار تومان

پیشنهاد می شود این مقاله را بخوانید: توضیحات کامل در رابطه با قیمت تدریس خصوصی ریاضی ساعتی و جلسه ای

2- سابقه تدریس معلم ریاضی: همانطور که از قیمت های ارائه شده در بالا هم مشخص است، نرخ کلاس های خصوصی ریاضی به سابقه استاد هم بستگی دارد. اساتیدی که در دانشگاهها و مدارس معتبر تدریس کرده اند و شاگردهای قبلی ایشان نتیجه بسیار خوبی گرفته اند مسلما بیشتر قابل اعتماد هستند و نرخ هر جلسه و یا هر ساعت کلاس خصوصی ریاضی ایشان هم بالاتر است. در سایت تدریس خصوصی ایران مدرس www.IranModares.com سابقه تدریس تمام اساتید و معلم های ریاضی ثبت شده است و می توانید با آگاهی کامل یک استاد و معلم مجرب را برای خودتان انتخاب نمائید. در ضمن، اساتیدی که به صورت جدی تر در زمینه تدریس خصوصی ریاضی فعالیت دارند نظرات شاگردهای قبلی خودشان را هم ثبت نموده اند و در نتیجه انتخاب یک استاد خوب از ایران مدرس کار راحتی خواهد بود.

3- حضوری و یا آنلاین بودن کلاس های ریاضی: کلاس های خصوصی ریاضی که در منزل برگزار می شود به نسبت کلاس های آنلاین هزینه بیشتری دارد. به عنوان مثال اگر یک معلم مجرب و حرفه ای ریاضی هر جلسه کلاس حضوری را با نرخ 200 هزار تومان برگزار نماید، کلاس آنلاین را احتمالا با نرخ 150 هزار تومان موافقت خواهد کرد. البته واضح است که بازدهی کلاس های حضوری بالاتر می باشد. اما کلاس آنلاین هم مزیت هایی دارد که از آن جمله می توان به حذف محدودیت مکانی و زمانی و امکان برگزاری کلاس آنلاین در هر ساعت از شبانه روز اشاره کرد.

4- کنکوری و یا غیرکنکوری بودن کلاس ریاضی: کنکور به نسبت امتحانات اهمیت بیشتری دارد و سرنوشت سازتر است. بنابراین اساتیدی که به صورت حرفه ای و تخصصی در زمینه تدریس خصوصی کنکور فعالیت دارند معمولا به نسبت قیمت هایی که در بالا گفته شد نرخ های بالاتری را درخواست می کنند. یک معلم خصوصی ریاضی کنکور که شاگردهای قبلی موفقی دارد و در زمینه تدریس ریاضی کنکور شناخته شده و معروف است ممکن است برای هر جلسه تدریس مبلغ 500 هزار تومان و یا حتی بیشتر را هم درخواست نماید. در سایت ایران مدرس و یا سایت های دیگر که به صورت تخصصی در زمینه تدریس ریاضی فعالیت دارند (مانند سایت تدریس ریاضی www.Tadris-Riazi.com یا نمونه های خارجی این سایت ها مانند www.mathtutor.ac.uk، www.mathtutordvd.com و ....) می توانید مشخصات و شماره تماس اساتیدی که در زمینه آموزش کنکوری ریاضی فعالیت دارند را هم مشاهده نمائید.

5- تضمینی و یا غیرتضمینی بودن کلاس ها: تعدادی از مدرسین ریاضی نتیجه گرفتن شاگردهای خودشان را تضمین می کنند و نصف و یا کل مبلغ را بعد از نتیجه گرفتن شاگرد دریافت می نمایند. هزینه کلاس های تضمینی معمولا بالاتر است و در شرایطی که نتیجه گرفتن در امتحان برای شما بسیار مهم و حیاتی است توصیه می شود از این کلاس ها استفاده نمائید. به عنوان مثال اگر یک معلم خوب ریاضی کلاس های خودش را به صورت معمول با نرخ 150 هزار تومان برای هر جلسه برگزار نماید، در حالت تضمینی ممکن است ایشان برای هر جلسه 200 هزار تومان را درخواست کند. در سایت های معتبر تدریس خصوصی مانند ایران مدرس اساتیدی که به صورت تضمینی کار تدریس خصوصی ریاضی را انجام می دهند در توضیحات صفحه خودشان این حالت را ذکر نموده اند.

6- سایر پارامترهای موثر بر نرخ کلاس های خصوصی ریاضی: علاوه بر مواردی که گفته شد، عوامل دیگری هم بر قیمت تدریس خصوصی ریاضی موثر است. به عنوان مثال تعداد جلسات هم می تواند موثر باشد. اگر تعداد جلسات بالایی لازم داشته باشید اساتید معمولا تخفیف می دهند. به عنوان مثال اگر هزینه کلاس ریاضی یک استاد 120 هزار تومان باشد و شما 10 جلسه کلاس لازم داشته باشید می توانید در حد 10 تا 15 درصد از ایشان تقاضای تخفیف کنید. زمان برگزاری کلاس ها، شهر محل تدریس، خصوصی یا نیمه خصوصی بودن کلاس ها و .... هم می تواند بر نرخ کلاس های خصوصی موثر باشد.

با توجه به توضیحاتی که ارائه شد، در ادامه در رابطه با قیمت منصفانه برای تدریس خصوصی ریاضی در منزل و آنلاین نکاتی گفته خواهد شد. همانطور که مشاهده می کنید نرخ کلاس های خصوصی ریاضی از 50 تا 500 هزار تومان و حتی بیشتر از آن متغیر است و به پارامترها و عوامل مختلفی بستگی دارد. ممکن است نرخ 100 هزار تومان برای هر جلسه تدریس یک استاد زیاد باشد و قیمت 200 هزار تومان برای هر جلسه معلم دیگری کاملا منصفانه به نظر برسد. بهترین راهکار برای انتخاب معلم خصوصی ریاضی با نرخ مناسب این است که به سایت های تخصصی تدریس خصوصی مانند ایران مدرس مراجعه کنید و از بین اساتید ریاضی در ابتدای کار بدون توجه به قیمت کلاس ها 5 استاد خوب را انتخاب نمائید که سوابق تدریس و رزومه کاری خوبی دارند. در ادامه از بین این اساتید با معلمی که نرخ مناسبتری را درخواست می کند کلاس داشته باشید. با در نظر گرفتن نکات زیر هم می توانید یک استاد خوب ریاضی با نرخ مناسب و منصفانه داشته باشید:

1- در نظر داشته باشید خدمات با کیفیت بالا را با نرخ خیلی ارزان نمی توانید داشته باشید. بنابراین به جای اینکه فقط سعی کنید با کمترین قیمت کلاس داشته باشید، تلاش کنید یک استاد عالی با قیمت مناسب داشته باشید.

2- برای درس ریاضی بهتر است از اوایل ترم کلاس های خصوصی ریاضی هماهنگ شود. به این ترتیب هم احتمال نتیجه گرفتن شما بیشتر خواهد شد و هم اینکه اساتید اوایل ترم که وقت آزاد بیشتری دارند با هزینه مناسبتری برای شما کلاس برگزار خواهند نمود.

3- برای اینکه در کل برای کلاس های خصوصی ریاضی هزینه کمتری پرداخت کنید و بهتر هم نتیجه بگیرید، در فاصله زمانی بین کلاس ها خودتان هم درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. به این ترتیب استاد هر جلسه مجبور نخواهد شد مطالب جلسات قبل را مرور کند و تعداد جلسات بدون دلیل افزایش پیدا نمی کند.

با در نظر گرفتن مواردی که ذکر شد، نه تنها کلاس های خصوصی ریاضی را با قیمت منصفانه و مناسب می توانید داشته باشید بلکه احتمال نتیجه گرفتن خودتان را هم افزایش خواهید داد.

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس