کد خبر 1068074
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷
آزادسازی سهام عدالت چه تاثیری بر بورس دارد؟

کارشناس اقتصادی با بیان اینکه ارزش دارایی سهام عدالت قابل توجه است، گفت: آزادسازی سهام عدالت موجب عمق بخشی به بازار سرمایه می‌شود.

به گزارش مشرق، هادی حق شناس درباره تاثیر آزادسازی سهام عدالت بر بازار سرمایه و اقتصاد اظهار کرد: آزادسازی سهام عدالت روی زندگی ۵۰ میلیون نفری که این سهام را در اختیار دارند اثرگذار است و می‌توانند از منافع آن استفاده کنند.

کارشناس اقتصادی با بیان اینکه ارزش این دارایی قابل توجه است و بخش زیادی از نقدینگی را جذب می‌کند افزود: بخشی از این نقدینگی در بازار سرمایه جذب خواهد شد و افرادی که در این بازار فعال هستند به سمت این سهام آزاد شده می‌روند و اقدام به خرید و فروش خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

دعوت مدیران و تازه‌واردهای بورس به احتیاط و تدبیر بیشتر

وی تصریح کرد: سهام عدالت مجموعی از شرکت‌های سودده است که همانند عرضه شستا بخشی از نقدینگی را جذب خواهد کرد و حجم بازار سرمایه را بزرگتر می‌کند.

حق شناس با بیان اینکه جذابیت سهام عدالت به حدی هست که همه دارندگان آن اقدام به فروش نخواهند کرد، گفت: آزادسازی سهام عدالت موجب عمق بخشی به بازار سرمایه می‌شود.

این کارشناس اقتصادی درباره تاثیر آزادسازی سهام عدالت بر اقتصاد نیز بیان کرد: هر خرید و فروشی که در بورس صورت بگیرد علاوه بر منفعتی که برای دارندگان سهام دارد بخشی از آن در اختیار مالکین بنگاه تولیدی قرار می‌گیرد تا بتوانند بخشی از نقدینگی واحد تولیدی خود را از بازار سرمایه تامین و در بخش تولید هزینه کنند که هم در بخش اشتغال و هم درآمد کشور تاثیر مثبت خواهد داشت.

وی گفت: اگر بازار سرمایه کشور را بر پایه قیمت واقعی دلار بسنجیم قطعا حباب در این بازار معنا ندارد و قیمت بخش اعظمی از شرکت‌های بورسی به ویژه شرکت‌هایی که صادرات محور هستند واقعی است.

گفتنی است هفته گذشته مقام معظم رهبری طی ابلاغیه‌ای با درخواست رییس‌جمهور برای آزادسازی سهام عدالت موافقت کردند و نقش سهام عدالت در گسترش عدالت اجتماعی و توانمندسازی خانواده‌های کم درآمد و مواردی را به عنوان امور لازم‌الرعایه در این واگذاری‌ها مورد تأکید قرار دادند.

بر این اساس افراد دارای سهام عدالت می‌توانند با مراجعه به سایت www.samanese.ir نوع مدیریت سهام عدالت را به دو صورت که یا بر عهده خودشان باشد و یا از طریق شرکت‌های سرمایه گذاری استانی انتخاب کنند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی قاسمی IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    0 0
    سلام من از ابتدا سهام عدالت دارم و برگه آن را دارم ولی یک ریال سوددهی نکردم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس