کد خبر 1067650
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
کرونا

مدیر سابق مرکزهای کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مختلف در کره جنوبی گفته است که نقص ژنتیکی یکی از دلایل‌ مهم شیوع بیماری کروناست.

به گزارش مشرق، پروفسور یونگ کی سئوک، مدیر سابق مرکزهای کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مختلف در کره جنوبی گفته است که نقص بیماری ارثی یکی از دلیل‌های مهم و اصلی شیوع بیماری کرونا در برخی کشورها از جمله ایران و ایتالیاست. او گفته است که اغلب جامعه پزشکی به نقص بیماری ارثی اهمیتی نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید:

تاثیر آلودگی هوا بر افزایش مرگ و میر کرونا

او برای ثابت کردن صحبت خود گفته که ایران از قبل داروهای ویژه درمان نقص بیماری ارثی وارد کرده است و برای بررسی و درمان بیماری کرونا باید ریشه‌های قومی را مد نظر گرفت.

رایج‌ترین و شایع‌ترین بیماری کمبود ایمنی بدن

رایج‌ترین نوع بیماری کمبود ایمنی بدن، بیماری ایدز است و شایع‌ترین نوع بیماری کمبود ایمنی، نقص اولیه و عدم وجود پادتن است.

یونگ کی سوئک در ادامه به سیستم ایمنی ضعیف افراد در ایتالیا هم اشاره کرد و گفت یک چهارم افراد مبتلا به کرونا مسن هستند و میانگین سنی افرادی که جان خود را از دست داده‌اند بین ۸۱ سال است، زیرا افراد مسن سیستم ایمنی بسیار ضعیفی دارند و بیشتر از بقیه در معرض مبتلا شدن به این ویروس هستند.

نقص بیماری ارثی، دلایل احتمالی ویروس کرونا در ایران و ایتالیا

او گفت: ایتالیا با وجود اینکه بسیار نزدیک چین است، اما هنوز با قرنطینه شدن موافقت نکرده است.

به گفته کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، حدود ۸۰ درصد مرگ و میر در بین افراد ۶۰ سال به بالا و افرادی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای هستند است.

او در پایان بیان کرد: افراد مسن باید بیشتر به رعایت فردی و بهداشت خود توجه کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    96 8
    دلیل اصلیش هم روغن ها و محصولات تراریخته اند. شما رو به عزیزانتون قسم تراریخته نخورید روی محصول رو بخونید تراریخته ، GMO و تغییر ژنتیکی نباشه
    • M.sh IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      45 6
      حدودا دو هفته قبل، در اخبار شبکه خبر، خبری راجع به تولید گندم یکی از استان ها منتشر شد. با یکی از کشاورزان مصاخبه کردتد وگفت: سالهای قبل تولید گندم ما کم بود ولی جهاد کشاورزی بذرهای اصلاح شده بهمون داده که تولید رو چند برابر کرده!!!!!!! این خیانت رو باید کجای تاریخ ثبت کرد. نونهایی که مصرف میکنیم با ارد گندم اصلاح شده و یا همان تراریخته می باشد. مشرق عزیز لطفا یه پیگیری کن ببین چه خبره. البته تنها سایتی که کاملا رو محصولات تراریخته کار کرده تسنیم نیوز بوده که دست خیلی ها و خیانتشون رو رو کرده
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      34 7
      منظورش همون حمله بیولوژیکه آمریکا روی ژن ایرانی ها ساخته ایتالیا هم که به خاطر جنگ های ایران رو روم خیلی نزدیکی نژادی داره برای همین خیلی ضربه دیده البته دلیل این که خیلی بیشتر از ایران بوده وضعیت بهداشتی داغونش و نداشتن سیستم بهداشت و درمان پیشرفته مثل ایرانه ای لعنت به آمریکا و وطن فروشای بهایی و امثال گلشیفته که به اسم درمان سرطان نسخه ژنتیکی ایرانی ها رو به صهیونیستا می دادن!
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      14 0
      شما از افزودنیهای نان خبر ندارید. من حاضرم نان تراریخته بخورم اما این افزودنیهای نان رو بهش نزده باشن. ید حتی به نان هم اضافه میشه و یکی از عوامل پرخاشگر کردن افراد همین ید هست. حدود 7 نوع افزدونی خطرناک به نان اضافه میشه. مشکل اینه افرادی که پرکاری تیروئید دارن تا حد ممکن نباید ید مصرف کنن و مصرف ید براشون مثل سم هست. واقعا نمیدونم چرا همه باید ید مصرف کنن به این بهانه که عده ای کم کاری تیروئید دارن! این ید داره رو همه افراد اثرات مخرب میذاره. یکی دیگه فروس سولفات هست و .... خواهر بنده کم خونی داشت و پزشکش بعد از مدتی گفت فروس سولفات با رسوب در رگ باعث تشدید کم خونی میشه. عمق خیانتهایی که میشه خیلی بالاس. مثلا تلگرام فیلتر شد اما واتساپ و اینیستا نشد. در صورتی که اینیستا آمریکایی هست و زاگربرگ با ترامپ دیدار داشته. اگر کسی که باعث فیلتر تلگرام شد و عدم فیلتر اینیستا که باعث سوق دادن مردم به استفاده اینیستا رو پیدا کنید قطعا یکی از جاسوسان رو کشف خواهید کرد. چون یکی از مهمترین راههای تحلیل جامعه بررسی همین شبکه های اجتماعی است و هرچه مصرف کنندگان اینیستا بالاتر باشه تحلیل این جامعه آماری ساده تر خواهد بود.
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      11 0
      بین ارقام اصلاح شده گندم یا برنج با ارقام ( اصلاح ژنتیکی شده ) زمین تا آسمان فاصله هست ، این نکته رو مد نظر داشته باشید و درباره اش تحقیق کنید.
    • قریشی IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      3 0
      البته بین محصولات ترانسژنیک و اصلاح ژنتیکی شده تفاوت زیادی وجود داره، از هزاران سال قبل اصلاح فنوتیپ ها و نسخه های زراعی برای بهبود کیفیت و افزایش عملکرد جزو روشهای رایج در زراعت، باغبانی و حتی در اصلاح دامها بوده و این روشهای اصلاحی و نتایج اونها با مسائل تراریخته تفاوت زیادی دارد. در مواردی مانند گندم خواصی مانند افزایش عملکرد، مقاومت به ورس، مقاومت به زنگ و بیماری های قارچی، کاهش مصرف آب، افزایش وزن هزار دانه و امثال اینها در روشهای اصلاحی بدون هیچگونه عوارضی در حال اجراست و سالهای متمادی است که صورت می گیرد.
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    44 27
    غلط کرده به گور باباش خندیده . عمّت نقص ژنتیکی داره . ما خیلی هم خوبیم . کره ای ها خودشان نژادشان با موش کور پیوند داره برای همین کمتر کرونا می گیرند . ما ایرانی ها انسان خالص تر و واقعی تری هستیم و این بیماری به انسانها بیشتر اثر می کنه
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      18 10
      آقا به مخلوقات خدا توهین نکن حتما منظورش چیز دیگه ای هست...
    • کوروش IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      11 14
      اولا تو ایرانی نیستی با این همه توهین به بقیه غربی شدی؛دوما اونها هم یکی از اقوام،توی نادان وسط کشور اقوام به یک نژاد و قوم توهین میکنی؟!واقعا عجیبه!جل الخالق.
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      2 8
      چینی ها، کره ای ها و ژاپنی ها مردمان با فرهنگی هستن و خداییش هیچ وقت در حق ما و کشورمون دشمنی نکردن.فکر میکنم این صحبت مربوط به زمانی باشه که ایران و کره جنوبی و ایتالیا بعد از چین بیشترین آمار مبتلاها رو داشتن. احتمالا تو کره یانگوم اومده طب سوزنی کرده و جوشونده تجویز کرده تلفات کم شده.
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    12 7
    اقای پروفسور خیلی مزخرف گفته است.چون اگر نقص سیستم ایمنی بود بچه ها که نسبت به درد حساس تر وکم تحمل تر هستند با گرفتن کرونا بایستی همه گریان باشند و زود هم بمیرند. چون نمی سود نقص ایمنی فقط در افراد مسن و بیمار باشد
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    29 2
    به نظر من اصلا حرفش درست نیست.من فکر میکنم بعضی از مردم ما و ایتالیا کرونا رو جدی نگرفتن.تو ایران که مردم تا مدارس و ادارات تعطیل شد رفتن مسافرت. تو ایتالیا هم تو چند هفته اول مسابقات فوتبالشون برگزار میشد.
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    16 0
    داداش نقص بیماری ارثی چیه؟! احتمالا نقص ایمنی ارثی مد نظر بوده!
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    18 8
    کره جنوبی یکی از مستعمرات های امیکا است. امریکا هم در کشور های زیر سلطه فقط اففراد نادان ولی فرصت طلب و وطن فروش را مدیر می کند. این حرف پروفسور هم نهایت نادانی او است. چون نقص ژنتیکی در یک ملت فقط مخصوص افراد پیر نمی شود و این ژن معیوب باید در همه جامعه باشد. یعنی هر ایرانی یا ایتالیائی با گرفتن کرونا باید بمیرند. بنظر می رسد این پروفسور قلابی این بار هم برای نوکری به امریکا چنین مزخرفی را بیان کرده است
  • GB ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    44 12
    چرت نگو بابا، لابد ایرانی ها ناقص هستند و کره ای ها بی نقص!!! کره ای ها کلا جماعت پر رویی هستند و اعتماد به سقف کاذب دارند!!
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    12 1
    مرتیکه چی میگه بالاخره ایدز یا مرض ارثی؟ ارواح خاکش
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    31 4
    اونوقت این پروفسور خرفت نگفته دلیلش تو آمریکا و انگلیس و فرانسه و اسپانیا و برزیل و ترکیه و ..... چی بوده؟!!!!!!
  • سوسان IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    18 1
    این بیماری از غارهای شرق دنیا انتشار داشته است که اجداد شرقی دنیا هزاران سال پیش به آن مبتلا شدند و هزاران سال پیش در برابر آن ایمن شدند اما در غرب دنیا وجود نداشت و کاملا بدیع و جدید است.بهتر بود این بیماری در غار میماند و به موسسات قاتل آمریکائی فروخته نمیشد.
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    9 0
    من فکر کنم این خبر برای 2 ماه پیشه
    • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      0 0
      منم نظرم همینه.
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    19 1
    داداش پارکت رو عوض کن از این موتوری ها هم جنس نگیر پروفسور سمیعی هم دکتره اینم دکتره
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    18 4
    حتما نسل شما از جومونگ و تسو نیست و نسل از کورش و اریابرزن و رستم و ابومسلم و .... ..... است معلومه کی چشاش باز نمیشه و مشکل ژنتیکی داره
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      2 3
      خخخخخخ وای مردم از خنده
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    17 0
    خب امریکا و اسپانیا و آلمان و فرانسه و انگلیس و برزیل و روسیه و... رو چی میگه؟ منم اولش که این بیماری در ایران و ایتالیا سرعت گرفت به این موضوع باور داشتم ولی بعدا دیدم نه این فکر صحیح نیست
  • US ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    20 4
    نظرات این پزشک کره ای در واقع ترکیدن عقده های ملت کره است. کره ایها نسبت به قیافه خودشان احساس حقارت مشهوری دارند. در کره مردان هم رسما مثل زنان آرایش می کنند.
  • NL ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    14 3
    از این پرفسورهایی که حرف مفت می زنند، در سیستم مدیریت بحران هم زیاد داریم. طرف یک روز از رسانه جمع نمی شه، یک پاراگراف حرف حساب هم نمی نمی تونه بزنه انقدر که حرف یا مفت به دهنش میاد. گروه توی تلگرام درست می کنه که بیشتر از متخصص در اون ضد انقلاب جمع کرده، و به محض اینکه یک حرفی علیه ایران منتشر می شه، در کانال 700، 800 نفری تلگرامی اش انعکاس می دهد، اما وقتی یک پیروزی بزرگ کسب می شود، متن آن را که در گروه منعکس شده حذف و سانسور می کند.
  • FR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    23 2
    حالا چرا ایران وایتالیا ؟ لابد موقعی این فکر را کرده که تصور این بوده ویروس کرونا جرات وارد شدن به فرانسه وانگلیس وآمریکا اعضای شورای امنیت را ندارد !
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    15 0
    ایتالیا به چین نزدیک است؟؟؟؟؟!!!!! جغرافیا صفر
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    10 1
    سراسر چرت و پرت. لابد بدن ایرانی ها بخاطر مصرف خودسرانه برخی داروها و آنتی بیوتیک ها مقاومت و آستانه ی تحملش رو در برایر ویروس از دست داده باشد!!! اینم یه نظریه است!
    • US ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      4 1
      با نظر شما موافقم.
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    14 3
    چرا نمیگی شباهت ژنتیکی ایتالیا و ایران. یعنی اگر چاه برا ایران کندن ایتالیا مادر مرده هم تاوان داده دفعه بعد ویروس اختصاصی تر میسازن تا ایرانیا را فقط بکشه. ی سری حیوان پزشک نما تو لابراتور های غربن برا سخت ویروس و تقویت باکتری ها و... برای تضعیف و حتی نابودی ملل مستقل. بدبخت تیفوس و پتو و سرخ پوستها. بدبخت ویتنامی ها و عامل نارنجی. و بمب کثیف
  • DE ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    8 0
    ایتالیا با وجود اینکه بسیار نزدیک چین است طرف مست تشریف داشتند
    • ریحانه IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
      0 0
      منظورش بلحاظ آمار و ارقام مبتلایانه
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    8 3
    منظورش همون حمله بیولوژیکه آمریکا روی ژن ایرانی ها ساخته ایتالیا هم که به خاطر جنگ های ایران رو روم خیلی نزدیکی نژادی داره برای همین خیلی ضربه دیده البته دلیل این که خیلی بیشتر از ایران بوده وضعیت بهداشتی داغونش و نداشتن سیستم بهداشت و درمان پیشرفته مثل ایرانه ای لعنت به آمریکا و وطن فروشای بهایی و امثال گلشیفته که به اسم درمان سرطان نسخه ژنتیکی ایرانی ها رو به صهیونیستا می دادن!
  • DE ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    7 1
    نقص ژنتیکی؛ دلیل احتمالی شیوع کرونا در ایران و ایتالیا// مردم ایران بایستی شروع کنند مانند کره ایها هرچی گربه و سگ و شغال و موش و مار و ملخ و خفاش میمون خوک....هست بخورن تا از لحاظ ژنیتیکی به دانشمندان کره ای نزدیک شوند و اگر ویروس کرونا وارد بدنشون شد از همون اول حالش بهم بخوره استفراق کنه پس بیافته از بس آشغال داخل خون ما میبینه .این یک روش پیشگیری کره ایست بنام گَند تِ اودا
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 3
    اینکه او مطلع شده قبلا ایران دارو برای نقص ایمنی بدن وارد کرده احتمالا از سیستم فروش داروی جهانی رصد کرده اگر درست باشه . ضمنا اگر هم درست باشه باید وزارت بهداشت در مورد آن اطلاع داشته باشه که چگونه و از کی متوجه این مشکل در کشور شده اند و آیا بررسی علمی شده که عامل یا عوامل آن چه میتواند باشد . از غذا بوده و یا از چیزی دیگر که امکان دارد طی سالها و بمرور حاصل شده است . مانند واکسیناسیون یا تراریخته و یا هر چیز دیگر که جنبه عمومی داشته . اگر به کردار دشمنان توجه کنید بعید نیست برای از پای در آوردن ملتی بعد از هر گونه دسیسه از جمله جنگ و تحریم و در کنار و موازات آن اعمال دیگر و مهم و با چراغ خاموش که نشه. و یا بخوای شک کنی و رصد کنی انجام دهند . سالها قبل در پاکستان از قبیل طالبان با واکسیناسیون اطفال خود مخالفت میکردند و حتی در چند نوبت عوامل و افرادی که به روستاها برای واکسیناسیون میرفتند از بین میبردند . چون معتقد بودند که این کار دشمنان هست بمنظور آسیب رساندن به آنان . در آخر احتمالا خطای چاپی بوده و بجای کره که در همسایگی چین میباشد نام ایتالیا برده شده
  • DE ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    10 0
    کرونا که در آمریکا سر به فلک زده اونجا که دیگه ایرانی و ایتالیایی نیستند. این پروفسور احتمالا فکر کرده ایران و ایتالیا همسایه هستن. در این زمان هر کسی نظری میده و اظهار فضل زیاده ولی اینها فقط نظریه اند.
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 0
    خبر قدیمیه یا هم اینکه پورفسور در هپروت الان آمریکا اسپانیا انگلیس فرانسه ام بیشتر از کرونا گرفتند ایران ایتالیا اون اوایل بیشتر از همه آمارشون بود
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    7 1
    دانشگاه شهید بهشتی مطالعه بزاق ایرانی ها را در دوره وزیز قبلی اجرا و احتمالا فرستاده خارج و احتمالا دست دشمنان در قبال امتیاز یا پول و تابعیت و مدرک علمی و ... برجام و .. افتاده. ممکنه از این طریق کرونای خاص ایران و چه بسا سایر بیماریهای اتی را ساخته باشند. بهتره افراد ناشناخته و غیر مورد تائید دولت و مستقل وضعیت اقدامات این افراد را بررسی و قبل از فرار احتمالی دستگیر کنند.
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      1 1
      خدا لعنتشون کنه...
    • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      0 1
      خدا شفاتون بوده از این توهم همیشگی توطئه در بیاید
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    10 1
    برید بابا نقص ژنیتیکی ایتالیا 26 و27 هزار نفر کشته شدن ایران همه اش 6هزار تا اون وقت مقایسه این از چه نوعیه هرچی چرت اون وریا گفتن یک عده هم داخل روش الکی بدن تحلیل وتفکر نظر میدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس