کد خبر 1062687
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱
محمد عبدالهی

ترامپ مدام برای جهانیان و مردم آمریکا لاف می‌زد که ایالات متحده بهترین، قوی‌ترین و مهم‌ترین کشور جهان است اما کرونا همه این چاخان‌ها و نقاب‌های دروغین را باطل کرد.

به گزارش مشرق، «محمد عبدالهی» کارشناس سیاسی و فعال رسانه‌ای در یادداشتی که در فارس منتشر کرده به بررسی اثرات شیوع ویروس کرونا بر آمریکا و اروپا اشاره کرد.

متن یادداشت به شرح ذیل است:

غرب و خصوصا آمریکا سالها با هالیوود و امپراتوری رسانه ای به مردم دنیا قالب کرده بود، بهشت روی زمین است. سرزمین فرصت ها و امکانات و رفاه و آزادی و دموکراسی. ترامپ مدام برای جهانیان و مردم آمریکا لاف میزد که ایالات متحده بهترین و قوی‌ترین و مهمترین کشور جهان است؛ با بالاترین و قوی ترین اقتصاد و علم و صنعت و نیروی نظامی.

اما کرونا همه این چاخان ها و نقاب های دروغین را باطل کرد.

«قویترین سیستم بهداشتی جهان»: رکورد بیشترین ابتلا و مرگ کرونایی را با بیش از ۶۰۰ هزار مبتلا و مرگ بیش از ۲۰ هزار نفر ثبت کرده است. همچنین رکورد بیش از ۲ هزار مرگ در یک روز! به نحوی که قبر و قبرستان کم آورده و مردگان را در پارک ها و جزیره ها به صورت دسته جمعی دفن می کنند!

«قوی‌ترین اقتصاد جهان»: در تامین مواد غذایی شهروندان و کادر درمانی خود درمانده و پزشکان و پرستارانش به جای لباس های فضایی پزشکی، کیسه زباله می پوشند و ماسک زدن بدلیل کمبود، توسط پرستاران ممنوع شده! و در عرض دو ماه ابهت هالیوودی اش فرو ریخته است.

«قویترین صنعت جهان»: چنان به کمبود تجهیزات پزشکی و ماسک و دستگاه تنفس و.. دچار شده که اقدام به راهزنی و دزدی دریایی می کند و تجهیزات ارسال شده برای متحدان و دوستان خود (آلمان و فرانسه) و .. را سر راه می دزدد و آنها هم اموال دیگران را. تا جایی که «اندریاس گیسل» سناتور آلمانی، اقدام آمریکا را «دزدی دریایی به سبک مدرن» می نامد و خبرگزاری رویتر آن را «تاکتیک غرب وحشی» تعبیر می کند.

در کشور آزادی و دموکراسی و امنیت و فرهنگ! مثل قحطی زدگان برای خرید غذا و لوازم بهداشتی، هجوم می آورند به یکدیگر حمله ور می شوند. دولت چند عدد ماسک و دستمال توالت را با اسکورت نظامی و امنیتی حمل می کند و مردم رکورد خرید اسلحه در تاریخ آمریکا را شکسته اند. آمریکایی ها تنها در ماه مارس ۲ میلیون قبضه سلاح خریده اند تا برای دزدی یا مقابله با دزدی، یکدیگر را بکشند!

"قویترین قدرت نظامی جهان"که با ناو و چنگ و دندان نشان دادن، حکومتها را به قول خودش ساقط می کرد، ناو ترومن و ناو روزولتش با صدها کرونایی عاجز وسط دریاها رها شده اند و ۱۵۰ پایگاه نظامی اش در سرتاسر جهان، برای صادرات جنگ و مرگ، خود به مرگ افتاده اند. قویترین قدرت نظامی، ۲۷ میلیون نفر از مردمش، بیمه نیستند و از فرط بی پولی حتی برای درمان کرونای خود به بیمارستان مراجعه نمیکنند.

"قویترین حکمرانی و مدیریت بحران جهان": گیج، بی استراتژی و بی سواد است. رئیس جمهور آن یک روز میگوید کرونا هیچ خطری ندارد مثل من با همه دست بدهید! روز بعد میگوید همه چیز تحت کنترل است و روز بعد: برای مرگ آماده باشید!!

قویترین قدرت علمی جهان: که ادعا می کرد هیچ مسئله لاینحلی وجود ندارد و ذهن آمریکایی و لیبرال دموکراسی پایان تاریخ است، در مقابله با یک ویروس ۱۰۰ نانو میکرونی عاجز شده! آن هم ویروسی که بنا به برخی قرائن، خود تولید و شایع کرده اند!

"قویترین بی خدایان جهان": به زمین افتاده اند. کرونا ثابت کرد مصرف گوشت خوک و شراب، تا چه حد سیستم ایمنی جوامع را تضعیف می کند. ثابت کرد تمدنی که در آن طهارت معنا ندارد، و آب را به اسم تمدن حذف می کند، تمدنی که دستور الهی را نقض می کند،  و هر حرام گوشتی را می خورد، بدترین سیستم بهداشتی و سلامتی را برای بشر آورده و از بحران دستمال توالت تا بحران مرگ های هولناک می دود.

کشور حقوق بشر و حقوق حیوانات و حقوق فلان و بهمان، که برای دم بریدن یک گربه در کشورهای دیگر فریاد و وایلا سر می دادند، کارش به جایی رسیده که به راحتی حق حیات را از سالمندان و بیماران جامعه خود می گیرند و استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی برای معلولان و بیماران سرطانی ممنوع شده تا به بیمارانی که زنده ماندنشان برای دولت مهم‌تر است، برسد! همه برابرند، بعضی برابرترند! همه بشرند، بعضی بشرترند!

در اروپا هم اوضاع به همین نحو است. پس از آمریکا، کشور اروپایی اسپانیا با ۱۵۸ هزار مبتلا و ۱۶ هزار فوتی کرونا، در رتبه دوم جهان قرار دارد.  پس از آن ایتالیا، فرانسه، آلمان، انگلستان که آمار ابتلای کرونا در آنها به بالای ۱۰۰ هزار نفر رسیده.. این ۵+۱ که خود را آقای جهان و اوج پیشرفت و نظم و دموکراسی و همه القاب خوشگل می دانند، با کرونا از پای در آمده اند. فرانسه ماسک‌های ایتالیا و اسپانیا رو دزدیده. "چک" ماسکهای ایتالیا رو دزدیده. ایتالیا ماسک‌های تونس را دزدیده و همینطور جوری دزد به دزد زده که تو گویی جنگل است به جای اروپا.

ابرقدرت های مدعی اقتصاد و علم و صنعت قدرت بادکنکی شان در حال ترکیدن است. "ریچارد هاس" رئیس یکی از بزرگترین اتاق های فکرشان (اندیشکده شورای روابط خارجی)، خود اعتراف می کند که «دنیایی که پس از کرونا می آید، دنیایی با یک آمریکای افول کرده است. افول رهبری آمریکا، نقص در همکاری جهانی، اختلاف شدید بر سر قدرت از جمله این خصلت‌ها است… از نظر بسیاری از آمریکایی‌ها، پاندمی کرونا دیدگاه مضر بودن حضور خارجی را تقویت می‌کند… آمریکایی‌ها خواهند گفت که آمریکا باید بر خود تمرکز کرده و منابع را به عوض بیرون از کشور در داخل صرف کند.. بحران کرونا نشان داد نیرومندترین کشور جهان در عرصه مقابله با بحران و فاجعه از بسیاری کشورها عقب‌تر است.»

بله کرونا نشان داد کشورهای ظاهرا پیشرفته، عقب مانده تر از بسیاری کشورها هستند. اما کرونا نه فقط قدرت غرب، بلکه اندیشه و فرهنگ لیبرال سرمایه داری را باطل کرد و به سخره کشید. کرونا آرام آرام بی صدا مثل چوب خدا، نقاب ارزش های آمریکایی و لیبرالی، آزادی، رفاه، دموکراسی، انسان سالاری، حقوق بشر را به پایین کشید و چهره " غرب خشن و ناامن، فردگرا و خودخواه، راهزن و دزد، فقیر و کثیف، غیربهداشتی و غیراخلاقی" و در یک کلام "غرب وحشی" را به نمایش گذاشت. کرونا ثابت کرد غرب وحشی است، فقط فرصت بروز این توحش را نداشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    0 0
    وقتی پای ترامپ وسطه یابوی کاغذی...
  • علی IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    1 0
    قربون خدا بشم با یه دونه از مخلوقاتش به عظمت ۲۰۰ نانومتر همه اون خدای خدایان زمینی رو غرق کرد تو توهم بزرگیشون. خیلی ها الان خودشون قبله شون خداشون غرق شده .خوش بحال اونایی که سوار کشتی نجاتند.
  • سید علی IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    0 0
    نویسنده صادق زیباکلام!
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    0 0
    توهم زده در حد تیم ملی. به ویروس اومده همه دنیا را درگیر کرده، حالا آمریکا سقوط کرده؟ بدبخت! هر وقت تونستی بدون اجازه آمریکا نفتمون را بفروشی، بیا این حرفا را بزن.
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      0 0
      مؤدب باش، بدبخت خودتی! قبلأ شما توهم زده بودین فکر میکردین ارباب ماسک دزدتون خییییلی قوی‌تر از اینهاست و اگر یه ویروس بیاد ما همه سوسک میشیم اربابتون دوروزه واکسنشو کشف میکنه که خیط کاشتین. یک کم صبر کن، نفتمونم می‌فروشیم دوتا کشیده نرو ماده هم تو دهن اون اربابتون میزنیم!!
  • جوتد IR ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    0 0
    شما خولید
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      0 0
      ما خولیم ملسی، شما هم خولی؟
  • IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    0 0
    دهن زیبا کلام ها رو ببندین و جوونا رو از تفکرات مسموم و استعمار زده ی این حقیرها نجات بدید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس