روحانی نمایه

با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی شود. دولت آقای روحانی و به خصوص وزارت امور خارجه و وزارتخانه های اقتصادی باید در ریل گذاری خود، یک تغییر اساسی ایجاد کرده و از فاز «انفعال در سیاست خارجی» خارج شود.

سرویس سیاست مشرق - رئیس جمهور در روزهای گذشته، نکته قابل تأملی را بیان کرد. روحانی- ۷ اردیبهشت- در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: «اگر کسی خودش را در برابر کرونا ببازد این کرونا پررو می‌شود، مانند این ابرقدرت‌ها؛ شما در برابر ابرقدرت‌ها خود را ببازید او پررو می‌شود اما اگر با نشاط بایستید فرار می‌کند، رفتار کرونا مشابه آنها است».

آقای روحانی تلویحا به این مسئله اشاره کرده که اگر در مقابل نظام سلطه، مقتدرانه بایستیم، طرف مقابل عقب نشینی می کند، اما اگر واکنش منفعلانه نشان دهیم، طرف زورگو، گستاخ تر می شود.

 درس برجام

متاسفانه یکی از نقاط ضعف دولت روحانی این بود که در مقابل کشورهای سلطه گر غربی از موضع ضعف برخورد می کرد. این رویکرد منفعلانه، خسارات زیادی در پی داشت. عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه و یکی از اعضای ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای در دولت روحانی چندی پیش صراحتا اذعان کرد که یکی از درس های برجام این بود که مقاومت، بهتر از رویکرد فعلی دولت در سیاست خارجی جواب می دهد.

آقای روحانی در اظهارنظر اخیر تاکید کرده است که تا زمانیکه جلوی ابرقدرت‌ها خودمان را ببازیم، پُررو می‌شوند. به این اظهارات توجه کنید:

- با شعارهای توخالی نمی شود مقابل ابرقدرت‌ها بایستیم، باید همراه شویم. (روحانی، مرداد ۹۵)

- آیا فکر کردید آمریکا که می‌تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیاندازد از سیستم دفاعی ما می‌ترسد؟ آیا واقعاً به خاطر قدرت نظامی، آمریکا جلو نمی‌آید؟ .(محمدجواد ظریف، آذر ۹۲)

- دولت در شرایطی کار خود را آغاز کرده است که با یک خزانه خالی و انبوهی از بدهکاری رو به روست.(روحانی، مهر ۹۲)

- آمریکایی ها کدخدای ده هستند، با کدخدا بستن راحت تر است. (روحانی، اردیبهشت ۹۲)

- رسیدن به هر نوع توافقی، بهتر از عدم توافق است.(ظریف، شهریور ۹۳)

- هر روز فشار آمریکایی‌ها بر جمهوری اسلامی ایران و فعالان اقتصادی اضافه شده است...آمریکایی ها مرتب فشار وارد کرده‌اند و حتی کشورهای دوست ما هم جرات خرید نفت از ما را ندارند...آمریکایی‌ها مهم‌ترین محصولات صادراتی مثل پتروشیمی را شناسایی کرده‌اند و آنها را در لیست تحریم قرار داده‌اند... همچنین کل شرکت‌های حمل‌ونقل دریایی در ارتباط با ایران و همچنین  بیمه‌ها که کشتی‌ها را بیمه می‌کنند، تحریم کرده‌اند و کل نظام بانکی کشور را تحریم کرده‌اند و به‌معنای واقعی تمام گلوگاه‌های فعالیت اقتصادی کشور را در طول یکی، دو سال گذشته بسته‌اند. (اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، آذر ۹۸)

- فشارهای اقتصادی غوغا می‌کند. مثلاً حقوق من تا یکسال پیش به عنوان یک استاد دانشگاه، حدود ۳۰۰۰ دلار در ماه بود، الان به ۷۰۰ دلار رسیده است. این واقعاً فشار اقتصادی است.(علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی، آذر ۹۷)

- درآمد کشور به یک سوم کاهش یافته است. واقعیت این است که "منابع محدود" است.(محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، آذر ۹۷)

- باور کنیم که طوفان تحریم‌ها نزدیک‌تر شده است. (حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر سابق بهداشت، تیر ۹۷)

این قبیل اظهارات منفعلانه، درسال های اخیر بارها از سوی مقامات ارشد دولت بیان شد. اظهاراتی که با ارسال پالس ضعف به دشمن، طرف مقابل را به تشدید فشار تشویق کرد.

وقتی یک مقام ارشد دولتی به طرف مقابل پیغام می‌دهد که شما کدخدا هستید، در حقیقت تاکید دارد که ما رعیت هستیم. حال یک سؤال: آیا کدخدا و رعیت از موضع برابر مذاکره می‌کنند!؟ آیا امتیازهای کدخدا و رعیت برابر است؟ !

تعامل با فروشنده بدهکار

از سوی دیگر اظهارنظر خلاف واقع روحانی مبنی بر «خالی بودن خزانه» و همچنین اظهارنظر تأمل برانگیز ظریف مبنی بر «امضای هر توافق، بهتر از عدم توافق» و دیگر اظهارنظرهای مشابه، تیم مذاکره کننده را از قدرت چانه زنی و مذاکرات پایاپای محروم کرد. بدین ترتیب، جنگ مذاکراتی، آغاز نشده مغلوبه شد و به توافقی نامتوازن و ناهمزمان در اجرای تعهدات انجامید و نتیجه آن «دستاورد تقریباً هیچ» برای مردم ایران بود.

رفتار منفعلانه دولت آقای روحانی در سیاست خارجی، به گونه ای مشهود بود که رادیو فرانسه در تحلیل آن نوشت: «ارزیابی غرب از وضعیت کنونی دولت روحانی، تعامل با فروشنده بدهکار و مشتاقی است که خود را ناگزیر از فروش حقوق ملی می‌بیند. بر پایه این جمع‌بندی اگر خریدار صبور باشد، شرایط فروشنده را دشوارتر می‌کند و در همان حال قیمت فروش را کمتر خواهد کرد».

ظریف در اوج مذاکرات هسته ای گفت «هر توافقی، بهتر از عدم توافق است». دقیقا در همان مقطع، جان کری، وزیر خارجه دولت اوباما گفت «توافق نکردن، بهتر از توافق بد است».

پس از امضای برجام، دولت روحانی پیشاپیش تمام تعهدات خود را یکطرفه و با عجله- در ظرف ۲ ماه انجام داد. این شتابزدگی، تعجب رسانه های خارجی را در پی داشت.

پس از آن دولت روحانی، علیرغم نقض مکرر برجام توسط آمریکا و اروپا، در توافق ماند و تعهدات خود را همچنان ادامه داد.

بنابراین دولت در سه گام «امضای هر توافق، بهتر از عدم توافق»، «اجرای برجام به هر قیمت» و «ماندن در برجام به هر قیمت»، این پالس را به آمریکا داد که هیچ گزینه ای به جز برجام ندارد.

این رویکرد منفعلانه، این پیغام را به طرف مقابل می‌دهد که تیر تحریم‌ها و فشارها و عهدشکنی‌ها به هدف خورده است و باید این روند را تشدید و تسریع کرد.

از اخراج و بازداشت دیپلمات ها تا بلوکه شدن اموال

اخراج ۵ دیپلمات ایرانی از اروپا به دلایل واهی، بازداشت غیرقانونی یک دیپلمات ایرانی در آلمان و سپس انتقال وی به بلژیک، امتناع از سوخت رسانی به هواپیمای حامل ظریف به بهانه تحریم ها، بلوکه شدن بخشی از اموال دولت ایران توسط فرانسه، بی عملی انگلیس در اجرای تعهدات بانکی بر طبق برجام. گستاخی اروپا-بدهکارهای برجام- در موضوع موشکی و منطقه ای و...همگی نتیجه پُر رو شدن کشورهای سله گر غربی به دلیل ضعف و انفعال دستگاه دیپلماسی است.

کاخ سفید و کنگره(در یک هماهنگی آشکار میان دموکراتها و جمهوری خواهان) در کنار تروئیکای اروپایی اکنون مشغول شبیخون اقتصادی علیه ملت ایران است. جنگ اقتصادی آمریکا و شرکایش علیه ایران هرگز متوقف نشد و چه پیش از دولت اوباما و چه در دوره باراک اوباما و چه در دوره دونالد ترامپ این جنگ ادامه داشته است. اما در این سوی میدان هیچ نشانه‌ای از آرایش جنگ اقتصادی در دولت مشاهده نمی‌شود.

ماجرای عبرت آموز توتال

ماجرای قرارداد توتال در دولت روحانی  نیز یکی از مصادیق خودباختگی در مقابل ابرقدرت ها بود. شرکت بدسابقه توتال فرانسه، پس از دزدی اطلاعات میادین نفتی ایران، قرارداد با وزارت نفت به ریاست زنگنه را یکطرفه لغو و از ایران خارج شد! پس از دزدی و بدعهدی توتال در پروژه پارس جنوبی، جوانان متخصص، مومن و انقلابی در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس را تحویل دولت دادند.

قرارگاه خاتم الانبیا ساخت این پالایشگاه را در اوج تحریم‌ها در دولت نهم شروع کرد و علیرغم کم‌توجهی دولت روحانی، آن را به سرانجام رساند. در حال حاضر پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس روزانه حدود ۳۷ میلیون لیتر بنزین، ۱۴ میلیون لیتر گازوییل، سه میلیون لیتر سوخت جت و چهار میلیون لیتر ال‌پی‌جی و مقداری هیدروژن تولید می‌کند.

با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی شود

آقای روحانی یکبار می گوید «با شعارهای توخالی نمی شود مقابل ابرقدرت‌ها بایستیم» و بار دیگر در تناقضی آشکار می گوید «تا زمانیکه جلوی ابرقدرت‌ها خودمان را ببازیم، پُررو می‌شوند».

با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی شود. دولت آقای روحانی و به خصوص وزارت امور خارجه و وزارتخانه های اقتصادی باید در ریل گذاری خود، یک تغییر اساسی ایجاد کرده و از فاز «انفعال در سیاست خارجی» و «کم توجهی به توان عظیم داخلی» و «غفلت از اجرای اقتصاد مقاومتی» خارج شده و با زبان اقتدار با دنیا سخن گفته و به توان داخلی و استعدادهای عظیم جوانان ایرانی بها دهند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • F35 US ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    3 54
    استفاده از واژه “ ابرقدرت ها “ صحيح نيست ، دنيا فقط يك ابرقدرت دارد و نام او نيز ايالات متحده آمريكاست كه اَحدي جرئت ايستادن مقابل او را حتي در خواب نيز ندارد .
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      25 1
      برای اولین بار بعد از جنگ جهانی دوم به پایگاههای نظامی امریکا ( عین الاسد) حمله کردیم و یانکی ها هیچ غلطی نتوانستن بکنند و فقط کنگره از ترس اختیارات ترامپ را محدود کرد.
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      21 2
      حملات موشکی ایران به عین الاسد هیمنه پوشالی شیطان بزرگ را درهم شکست و کدخداتون خوار و ذلیل شد.
    • پری مجرد42ساله IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      1 10
      احسنت بر تو حاضرم زنت بشم چون وطن پرست واقع بین و باشرفی
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      12 1
      ابر قدرت، اسلام ناب محمدی است که آمریکا هم تاب مقاومت در برابر آن را ندارد و چهل ساله هنوز از به قدرت رسیدن اسلام هراسناکه، آمریکا هم به زودی در مقابل اسلام زانو خواهد زد همان طور که امپراتوری روم و ایران زانو زد
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      29 1
      عین الاسد! ویتنام! کره شمالی! کوبا! چه خاطرات تلخی هستند!!
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      12 0
      باشه قربونت برم آمریکا ابرقدرته :) حالا برو. افرین عزیزم.
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      0 16
      صد در صد باهات موافقم جهان بدون آمریکا بی معنیه
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      17 0
      خدایا این اُسکُل رو کجای دلمون بذاریم؟!! :))))))))))))
    • سجیل IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      24 2
      عین الاسد . عین الاسد . عین الاسد . عین الاسد .عین الاسد . عین الاسد . عین الاسد . عین الاسد عین الاسد . عین الاسد . عین الاسد . عین الاسد عین الاسد . عین الاسد . عین الاسد . عین الاسد عین الاسد . عین الاسد . عین الاسد . عین الاسد عین الاسد . عین الاسد . عین الاسد . عین الاسد عین الاسد . عین الاسد . عین الاسد . عین الاسد عین الاسد . عین الاسد . عین الاسد . عین الاسد عین الاسد . عین الاسد . عین الاسد . عین الاسد
    • مظلوم IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      14 1
      راست میگی . ولی کلمه سیلی خورده اش را از شدت شرمساری نوشتی . درستش میشه . ابر قدرت سیلی خورده .
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      13 1
      فعلا که به کوری چشمانت خیلی از کشورها جلوش ایستادن و اون هم هیچ غلطی نتونست بکنه. ایران، کوبا، ونزوئلا، چین، کره شمالی
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      9 0
      این مثلا اف 35 چه اصراری دارد هی از خباثت آمریکا تعریف و تمجید کند . این منافقان بیچاره آلبانی نشین و یا مزدوران بیچاره مثلا اپوزوسیون ، مصداق بارز خسر الدنیا و الآخره هستند . چون نه پیش ظالمان حقی دارند و تحویلشان می گیرند و نه جائی در بین مردم کشور خودشان و پیش خدا پرستان دارند . شاید برای لقمه نانی با گدائی کردن نوکری غرب فقط ننگ و خواری بیشتربرای خودشان میخرند و در تاریخ از آنها مانند مزدوران بی هویت و پلشتان بی مقدار یاد خواهد شد . اما تعریف واقعی آمریکا این است: آمریکا با حدود دویست سال تاریخ کشتار سرخپوستان و ظلم به سیاه پوستان و دزدی و غارت منابع کشورهای آفریقائی و آمریکای لاتین و آسیائی و اروپائی و حتی 99 درصد مردم خودش و صد البته پیروی از شیطان رجیم و تبدیل شدن به شیطان بزرگ ، نفس های آخر عمرش را می کشد و دیگر نیازی به تعریف کردن حال و روزش نیست . حکومتی که برای نجات جان مردم خودش ، سیاه و سفید و پیر و جوان را جدا می کند ، و به ایالتهایش بر اساس میزان رای انتخاباتی کمک پزشکی می کند ، آیا برایش سرنوشت خوبی را پیش بینی می کنید؟ .سیاهی و ضلالت و فساد اخلاقی از سر تا پای لیبرال دموکراسی ظاهری شان که نقابی بر لابی صهیونیستی است می بارد. اما ان شاء الله ظهور مولای جهانیان مهدی موعود عج نزدیک است و پایان این همه فساد و تباهی و ایسم ها و نحله های من در آوردی کابالائی و غربی نزدیکتر. اللهم عجل لولیک الفرج
    • DE ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
      1 0
      این خلابان افه 35 ساله فراری پناهنده چقدر از پاچه امریکایی ها میخوره .چقدر ته سفره ای هاشون این یارو رو شرمنده شون کرده و چشمهاشو کور .واقعا حیف از دوستان که با یک حقیر زبون فراری ترسوی بزدل کَل کَل میکنند.
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    2 0
    مشرق توچکاربه حاج اقاداری یه چیز گفته است حرف زیادزده تبلیغات سال ۹۲تاداخل گودنیایی نمیدانی چه خبر. فقط صبح های جمعه خبردارمیشه چه خبرمیگذرددرعالم بقیه ایام هفته چکارمیکنه بعدش یه خنده مسخرانه میکنه بایدگریه میکردبجاش کارش اینه یعنی بی تفاوت است ازدردمردم خبرنداره توکاخ نشستن مردم له میشن اینم تعامل جهان ینی باامریکا ت بهانه نیارخدارحم کردfatf ردشدصدرحمت به برجام این شد؟ اینکه اصن چیزش مشخص نبودکلاقفل میزدکلیدش بازنمیکرددوقلم کالا واردنمیشدبادورزدن تحریم واقعیت بعضی ها سرشان توبرف آمریکا باارمان وانقلاب دین مامخالف بهانه هاش تمامی ندارد
  • سید IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    13 1
    این شیوه سخن گفتن حسن روحانی یا مردم فریبی و برای تحمیق عوام است و یا تجاهل العارف!!
    • پری مجرد42ساله IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      0 13
      خفه شو منافق
    • خسارت محض IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      8 0
      برجام نافرجام باعث گستاخ تر شدن دشمنان و در نتیجه ترور سردار سلیمانی شد.
    • شرقی IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      8 0
      همین که ایشان ابتکار را در دولت خود به کار گرفته گویای خیلی حرف هاست. مثلا اگر بخواهی قدمی برای قوی شدن ایران ( که مثلا می تواند تولید خودروی برقی باشد) برداری، جای تو در ایران نیست و باید بروی!!
  • پری مجرد42ساله IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    0 16
    مشرق لات چاقوکش حرمت رئیس جمهور مردمی و انقلابی و خدوم و باتدبیر ایران را نگه دار
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      2 0
      این سعودی زاده رو کجای دلمون بذاریم!! برو بابا خدا روزیت رو جای دیگه بده :/
  • فراجناحی IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    12 0
    مجلس هم در این قضیه شریک است تصویب بیست دقیقه ای برجامی که بیش از ۱۰۰ ایراد فنی به آن وارد بود و همراهی بی چون و چرا با اف ای تی اف و سند۲۰۳۰ و...همچنین صدا و سیما که آنچنان که شایسته است اطلاع رسانی نکرد و...
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    20 0
    دروغ درمانی شیخ حسن هس دیگه. خخخخ
  • مظلوم IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    15 1
    روحانی دیگه . چاره ای جز صبر نیست
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    2 0
    گول حرف امسال ایشون رو نخورید. هنوز هم رو همون نظری که مرداد ۹۵ داده بود حساب کنید. ی ذره هم تغییر نکرده. از روز اول انقلاب هم همینجوری بوده تا امروز که دیگه تبدیل به ی غرب پرست کامل شده.
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    5 0
    آقای روحانی قفل را با کلیدش چکار کردی کدخدا قفل شما بود کلید داررا هم خودت می دانستی البته بلانسبت رئیس جمهور اسلامی ایران - وزیر خارجه ات نفس نفس زنان به از نیویورگ به کشور بازگشته بود و تصور می کرد با ایران دوره قجرها زندگی خواهد کرد ابزار و ادوات دفاعی کشوررا چهارتا تانک شکسته می دید -وزیر مسکن شهر سازیت آخوند زاده مسکن مهررا مزخرف می دونست - وزیر صنایعت در آلمان درمان شده بود نظام درمانی کشوررا مسخره می کرد -معاون اول شما آل سعود را همپاله خودش می پنداشتد و.. حالا چی شده مردم از طلاگشتن بوسیله کابینه پیر و پاتال ها پشیمان گشته اند مرحمت فرموده شما سکوت کنید.
  • اصلاح طلب دانشمند علوم تکنولوژیکی سیاسی IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    1 5
    بنده به عنوان یک فوق دکترای علوم تکنولوژیکی استراتژیکی و یک اصلاح طلب صد در صد طرفدار تدبیر و امید دستور میدم که هر چی آمریکا گفت ما باید بگیم چشم، این تنها راه نجات است. غرب گرایی خوبه و البته استاد دانشمند اعظم حاج دکتر پروفسور عباس آخوندی وزیر سابق راه و دکتر حسین فریدون فوق تخصص برجام و مذاکره هم همین تئوری را قبول دارند. راننده تاکسی و لبو فروش مخالف برجام هیچی نمی فهمند.
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      5 0
      راستشو بگو عباس خودتی؟!!!!
  • FI ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    7 0
    متاسفانه ایران جزء معدود کشورهایی است که با نفوذی های معلوم الحال تعامل میشه. و البته بیشترین خسارت این تعارفات بر مردم وارد میشه. والا در بیشتر کشورهای قانونمند جای این طور اشخاص زندان با حبس ابد یا چوبه دار میباشد. ولی در ایران ملاحضات دوستی گرمابه بر حق قانونی و آسایش 80 میلیون مردم ستمکش ارجعيت داره.
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      3 0
      ای دمت گرم حق مطلب رو گفتی و معلومه که البته چه شخ محترمی عامل این تعامل و مدارای بیخود و بی جهته
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    6 0
    منافق هزار چهره دارد
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      3 0
      کاملا موافقم
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    0 0
    غریبه توی غربت نپرسی از مروت
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      1 0
      در حسرت روزای بهاری بغ کرده قناری
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    3 0
    بنظر آقای روحانی بلند بلند با خودش صحبت می کند چون همه می دانستند جز او
  • ناشناس IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    3 10
    مثلا زمان احمدی نژاد که مشغول درگیری با نصف دنیا بودیم تهش به کجا رسیدیم؟؟اقتصادما ویران شد یا اونا؟؟کره شمالی الان بمب اتم هم داره ولی تو معادلات سیاسی و اقتصادی و فرهنگی جهان کجاقرارداره؟؟اون سیاستی که تهش بخواد به تحریم وفشار اقتصادی به مردم ختم بشه هیچ فایده ای توش نیست.
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    1 0
    ابر قدرتها در مقابل کوچ قدرتهای پر رو پررو می شوند
  • مجی IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    4 0
    رئیس جمهور اصلاح طلبا بعد 7 سال رسیده به حرف ما این یعنی پایان دوران حزب اصلاح طلب
  • SE ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    8 0
    این حرفها برای زدودن زشتی وادادگی و زبونی در برابر دشمنان است اما سیاستها و گفتار و عملکرد ضعیف و ناکارامد و دشمن شاد کن دولت در 7 سال گذشته با حرفهای دهان پرکن از حافظه تاریخی ملت پاک نخواهد شد
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    5 0
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    3 0
    توتال رو خیلی خوب اومدی
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    4 0
    انفعال در سیاست خارجی، ابرقدرت ها رو پُررو می کنه
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    1 0
    متاسفانه اصلاح طلبا وقتی دروغ میگن و دروغشون پشت سر هم لو میره با رسانه هاشون به مردم القا میکنن که همه دروغگوئن ! وقتی دزدی و اختلاسشون لو میره بازم با همین روش القا میکنن که پس همه دزد و اختلاسگرن ! و وقتی کل سیاست اصلاح طلبا ناکارآمد و تاریخ گذشته و ضد و نقیض درمیاد دوباره القا میکنن که پس اصلاح طلبا و اصولگراها سرو ته یک کرباسند ! یا ادعا میکنن که رئیس جمهور اختیار نداره ! یه عده هم باور میکنن ! حالا تو این وسط رقابت رسانه ای اصلا درست و عادلانه نیست و یه طرف ماجرا از دوپینگ رسانه های اونور آب هم استفاده میکنن تا تاثیر این القائات بیشترم بشه ! باید قدر برخی رسانه های مردمی و زبر و زرنگ و آگاه مثل حاج مشرق رو بیشتر از اینا بدونیم.
  • ضد پررویی IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    0 0
    خو تقصیر تویه دیگه که پرروشون کردی! حالا یه حرکتی بزن توی مایه های تو دهنی که از پررویی در بیان! اگر خودت نمی تونی بزنی برو کنار صاحبش بیاد بزنه!
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    2 0
    فعلا که مسئولان خودرا در مقابل مردم نباخته اند و با گرانیها و اختلاسهای پیگیری نشده و بسیاری تخلفات دیگر راه ابرقدرتی می پیمایند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس