کد خبر 1067398
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲
سود امسال سهام عدالت احتمالا بیشتر از ۲۰۰ هزار تومان است

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: ‌با وجود اینکه بارها اعلام کرده‌ایم، هنوز ۵ میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت شماره شبای حساب بانکی خود را اعلام نکرده و سود سهام عدالت نگرفته‌اند.

به گزارش مشرق، علیرضا صالح امروز در نشست خبری که به مناسبت آزادسازی سهام عدالت در محل سازمان خصوصی‌سازی برگزار شد، در پاسخ به این سؤال که «هنوز چه تعداد از مشمولان سهام عدالت شماره شبای حساب بانکی خود را اعلام نکرده‌اند»، گفت: ‌تاکنون ۵ میلیون نفر شماره شبای خود را به سازمان‌ خصوصی‌سازی اعلام نکرده‌اند، در نتیجه سود سهام عدالت نیز دریافت نکردند که البته سود سهام آنها نزد سازمان خصوصی‌سازی محفوظ است و به محض اینکه شماره شبای هر یک از مشمولان به سازمان خصوصی‌سازی اعلام و تأیید شود سود سه مرحله سهام عدالت آنها یکجا واریز می‌شود.

ببینید:

فیلم/ افراد سودجو در کمین سهام عدالت

وی افزود: تاکنون سه مرحله سود سهام عدالت در سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ به حساب مشمولان سهام عدالت واریز شده و در مجموعه بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت در این سه سال واریز شده است.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: سود سهام عدالت هر یک از مشمولان به شماره حساب همان فرد واریز می‌شود و کسی که سهام عدالت به ارزش اسمی یک میلیون تومانی داشته در سال ۹۶ مبلغ ۱۵۰ هزار تومان، سال ۹۷ مبلغ ۱۷۵ هزار تومان و سال ۹۸ ۲۰۵ هزار تومان سود سهام دریافت کرده است. یعنی در مجموع این سه سال هر سهم یک میلیونی بیش از ۵۰۰ هزار تومان سود دریافت کرده است.

صالح افزود: سامانه سهام عدالت به نشانی https://www.samanese.ir/ آماده است و مشمولان سهام عدالت باید شماره شبای حساب هر کد ملی را جداگانه اعلام کنند که بعد از تأیید شماره شبا و کد ملی دارنده سهام عدالت، سود سهام آنها واریز می‌شود.

همچنین براساس اعلام میز خدمت سازمان خصوصی‌سازی شرایط شبای اعلامی در سایت شامل این است که حساب به نام خود شخص و فعال باشد، نوع حساب قرض‌الحسنه یا جاری باشد، حساب سپرده و مشترک نباشد، بانک شهر، ایران‌زمین، حکمت و سامان نباشد. همچنین شماره تلفن ۸۳۳۳۸ با داخلی صفر در خدمت مشمولان سهام عدالت است.

سهام عدالت در سال ۸۵ به ارزش یک میلیون تومان به ۶ دهک جمعیتی واگذار شد که تعداد افراد این دهک‌ها ۴۹ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۷۴۱ نفر بود که ارزش کل سهام واگذار شده در آن سال ۲۶ هزار و ۶۳۶ میلیارد تومان بود و امروز بعد از حدود ۱۳ سال ارزش کل سهام عدالت به بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان شده و ارزش هر سهم یک میلیونی حدود ۱۱ میلیون تومان شده است. 

دولت قصد دارد، سهام عدالت را بعد از ۱۳ سال به ۲ روش مستقیم و غیرمستقیم آزاد کند که در روش غیر مستقیم مشمولان انتخاب می‌کنند که مدیریت این سهام همچنان در اختیار شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استانی باشد، اما مالکیت در اختیار خود مشمول سهام عدالت است، اما در روش مستقیم که از طریق سامانه سهام عدالت انتخاب می‌کند، خود فرد می‌تواند طبق مصوبه‌ای که به زودی شورای عالی بورس در مورد نحوه آزادسازی سهام عدالت و زمان آزادسازی و قابلیت معامله آن تصمیم می‌گیرد، خود فرد از طریق بورس سهام خود را مدیریت و خرید و فروش کند.

با ورود ۴۹ میلیون سهام‌دار عدالت به بورس تهران، بورس ایران به بزرگترین بورس جهان از نظر تعداد مشتریان و افراد تبدیل می‌شود و همچنین ارزش بورس تهران به یکباره ۳۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد. در حال حاضر ارزش روز بازار در بورس تهران بیش از ۳۲۹۴ تریلیون تومان است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 7
  • کبری شیرمحمدی PT ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
    1 0
    من هنوز سود سهام عدالت ۹۸ را نگرفتم .لطفا بررسی کنید.
    • IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      1 0
      سود سهام منم واریز نشده تو سایت نوشته در صف واریز از قبل عید
    • خالدحویزاوی IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      0 0
      من سودسهام سال ۹۸رادریافت نکردم فقط دو مرحله،یعنی،مرحله،اول ودوم،سودسهام،رادریافت،کردم.امامرحله،سوم رانجرفتم.چرا...؟
  • حسین IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    0 0
    دروغگو ماها که مشگل شماره شبانداریم ۳ساله مثلاسودمیدن چرا فقط ۹۸واریزنشده!؟ ؟اونم در بانک ملی ازخودراضی!؟۳ماه میلیونی مردم خودمون دادمیزنیم همه جامیگیم آقا به ۱۰۰تومن سالانه مقامات فلکزده رحم کنیدچرانمیریزیدهمین دوزارپولو!؟کسی میخاست شماره شبابت تو این چندسال داده بود!شما هم اینوفهمیدین بازندگی همش اینو مطرح میکنی!!؟ذره ای صداقتداشتی می گفتی چراقراربود۳اسفند۹۸واریزکنیدالان۱۱اردیبهشت۹۹چراواریزنکردید!؟و چه دروغاتواین۳ماه نگفتید!!!؟درضمن چرابایدفقط حساب قرض الحسنه یاجاری باشه کسی کوتاه مدت داشته باشه آدم نیست!!؟
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 0
    چرا ما که شماره داریم ثبت شده است واریز نشده لطفا پی گیری شود
    • سمیه IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      0 0
      چرا من که برگه رو از طریق پدرم که بازنشسته شده رو گرفتیم همه خانواده ثبت نام کردن و سهام رو دریافت می کنند فقط مال منو قبول نکرد من که بیکار هستم و هیچ درآمدی هم ندارم الان تکلیف من چی هستش
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    1 0
    والا بانک زحمت کشیده پول رو نداده در صورتیکه من شماره حسابم فعال هست و هر روز از کارت بانکی استفاده میکنم
  • شاقلی الهی IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    2 0
    سلام ممنون از این همه تلاش دلسوز آنه که همه تلاش کردید تا امروز وضعیت معیشت مردم را رو به بهبودی ببرید لطفآ سهام عدالت را به همان شماره کارتی که سود را واریز میکنید این ۱۱ میلیون را واریز کنید تا کام این ملت شیرین شود خیلی ها راه را بلد نیستند خودتان این زحمت رابکشند و مبلغ را به همین شماره کارت که دردتان است واریز کنید .توفیق روزافزونی شما بزرگواران را از خدای منات آرزو مندیم وا سلام.
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    0 0
    سپد ۹۸ پرداخت نشد حساب ها خالی ؟!!!!
  • حمیدرضا یاوری IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    0 0
    من سه عدد چک از سهام عدالت دریافت کردم که هنوز موفق به هیچ سود نشده وسامانه کد ملی اعضای خانواده وخودم راشناسایی نمیکند به کجا مراجعه کنم
  • محمد IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    0 0
    لطفاً بررسی کنید
  • شیرزاد حیدرزاده JP ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    0 0
    الکی میگید شماره شبا بفرستین ما شماره شبارو چندین بارفرستادیم ولی هنوز دریافت نکردیم خودشم تحت پوشش کمیته امداد هستیم سه سال هس ک نگرفتیم الان هم میگوید آزادسازی کنید با چه پولی آزاد سازی کنیم
  • نجف.علی.اسدی IR ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    3 0
    سلام.ما.که.سهام.عدالت.ندریم.چه.کنیم
  • سیروس خسروی خواه IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    0 0
    سلام خواستم ببینم من سهام عدالت دارم
  • ناشناس IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    0 0
    من سهام عدالتم یکمیلیونی بوده چرا حال ۴۱۲ هزار شده
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    0 0
    شبا دادیم تاییدم شده از کی تایید شده ولی چیزی واریز نشده مثلا قرار شد همه سود یک جا بریزن خیر سرتون
  • غلامعلی IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
    0 0
    متاسفانه نباید درهراستان افرادی باشند که سوال مردم جواب بده درموردسهام عدللت، 5میلیون نفر سه سال به بهانه اطلاعات ناقص پولشون ندادند، کدملی شخص رابه هرارگان دولتی بدهید راحت امارش درمیاورد، متاسفم مامردم چی فرض کردند
  • جمشید رستمی US ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    0 0
    1750544741
  • مهدی IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    0 0
    چرا من هر کار میکنم اصلا نمیشه شماره تلفن و شماره شبا ثبت کرد چه مسخره بازی دراوردن اصلا ثبت اطلاعات سیاهه و نمیشه
  • طاهره موگویی IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
    0 0
    سلام من سهام عدالت ثبت نام کردم سال 85 ولی خبری از سهام عدالت ندارم میگن به شما تعلوق نگرفته
  • رضا IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    0 0
    خواستم ببینم من سهام عدالت دارم یا نه
  • امیر مسعود رحیمیان IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    0 0
    به خدا سود من و تا سال پیش بانک انصار میریختن همین یه زره پولم یه کیلو برنج میتونم بگیرم من تنهام کسی و ندارم خداشاهده چک کنید ببینید
  • آرمان پارسائی IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    0 0
    پنج میلیون نفر که شما خبرگزاری ها مینویسید مال قبل از سال ۹۹ هست متاسفانه در سال پودونه حدود سه میلیون نفر از تیرماه تا امروز که اول آبان ماه هست شماره شبا و موبایل خودشون رو وارد سایت سهام عدالت کردند و هیچ سودی براشون واریز نشده لطفا رسیدگی کنید خوب چرا نمیریزن پول مردم رو الان پنج ماهه من شماره شبا وارد کردم اما هیچی واریز نشده به حسابم در صورتی که گفته بودن از زمان ثبت شماره شبا به مدت یکماه بعد براتون میریزیم اما الان پنج ماهه که هیچی نریختن و از اونطرف هم میگن حسابی که شش ماه باهاش کار نکرده باشین راکد محسوب میشه و پولی واریز نمیشه به اون حساب خوب ماکه مثل مسئولین پولدار نیستیم که با کارتمون و حسابمون کار کنیم من پول خوابگاهی که روزی ۲۵ هزارتومن ازم میگیره رو ندارم بدم از افراد تحت پوششم هستم
  • اکبرکاشانی حصاری IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    با سلام من ایثارگر ودرانزمان ثبت نام از واحد ایثارگران برای خود وچهار نفر از اعضای خانواده ثبت نام بعمل امده وکلی مدارک ثبت وتایید گردیده وباگذشت زمان برای سه نفر از اعضای خانواده برگه سهام امده وخودم ویکی از فرزندان نیامده .بامراجعه به سایت سهام عدالت نام ما دونفر بعلت نقص مدارک ثبت شده.درحالی که مدارک مورد تایید واحد ایثارگران همه باهم انجام شده.حالا تکلیف سهام ما چه میشود در ضمن برگه ای برای فرزندم امده که سهام دارد .اما خودم هیچ خبری نیست.ودرحال حاضرمعسر بگیر ساتا هستم کجا باید اقدام کنم .راهنمایم کنید.
  • احمد IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
    0 0
    چگونه بفهمم که سهام عدالت دارم یا نه
  • جوادسبزی زاده شمیلی IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 1
    با عرض سلام پدرم من بازنشسته کارمند نیروی دریایی ارتش می باشد بنام علی سبزی زاده شمیلی وحقوق چندانی نمی گیرد حالا حقوق آن کمی بیشتر شده ولی چه فایده جنس گرانتر شده میخواستم بدانم سهام عدالت بهش تعلق گرفته چون من و مادرم وبرادربا پدرم زندگی میکنیم و ازدواج من نکردم ولی یکی برادر سال 94 ازدواج کرده
  • حسین نظافت IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    0 0
    من نمیدونم سهام عدالت ثبت نام کردم یانه
  • زینب اصغری IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    فکر نکنم راست باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس