خصوصی سازی

امسال ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از دارایی‌های سهام عدالت را در بورس می‌بریم و بورس ایران با ۶۰ میلیون فعال، بزرگترین بورس دنیا می‌شود.

به گزارش مشرق، نشست خبری علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی‌سازی در نشست خبری خود که برای تشریح جزئیات آزادسازی سهام عدالت هم اکنون در محل این سازمان در حال برگزاری است، گفت: ۲۲ سرور برای سامانه سهام عدالت در نظر گرفته ایم؛ امروز صبح ساعت ۱۰:۳۰ سامانه بالا امد و اولین مشمول بدون مشکل وارد سامانه شد.

بیشتر بخوانید

جزئیات ورود سهامداران عدالت به بورس

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به وضعیت سهام عدالت، افزود: سال ۸۵ با اجازه رهبری، سهام عدالت ایجاد شد که برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی تخفیف ۵۰ درصدی در نظر گرفته شد که باید ظرف ۱۰ سال اقساط سود شرکت‌ها به خزانه واریز می‌شد پس از گذشت این مدت یعنی در سال ۹۵ برای مشمولان کمیته امداد و سازمان بهزیستی سهام یک میلیون تومانی و برای سایر افراد سهام ۵۳۰ هزار تومانی در نظر گرفته شد که در مجموع تعداد سهام‌داران عدالت به ۴۹ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر رسید.

وی با بیان اینکه تمام اطلاعات مشمولان شامل اسم، شماره ملی، میزان سهام و … ثبت شده است، ادامه داد: تاکنون ۳ دوره سود به سهام‌داران عدالت واریز شده است. برای سال ۹۹ نیز پس از جمع‌اوری سود شرکت‌ها به حساب افراد واریز خواهد شد.

سهامداران عدالت در سه سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد تومان سود گرفتند

وی گفت: طی این ۳ سال بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان به مردم سود واریز کرده ایم. البته بخشی از سودها نزد ما امانت مانده است زیرا ۵ میلیون نفر هنوز شماره شبای خود را وارد نکرده‌اند و در صورت وارد کردن شماره شبا، هر ۳ سود را یکجا دریافت خواهند کرد.

نحوه معامله سهام عدالت را شورای عالی بورس تعیین می‌کند

صالح با اشاره به آزادسازی سهام عدالت، افزود: برای این فرایند اعلام شد که باید مالکیت سهام به افراد واگذار شود و به همین لحاظ چون ایجاد سهام عدالت با اذن رهبری بود تغییرات هم باید با اذن انجام می‌شد. پس از ارائه لایحه آزادسازی به مجلس، ایرادی مبنی بر فقدان اذن رهبری مطرح شد که رئیس‌جمهوری با رهبری مطرح کردند و دیشب رهبری اجازه این موضوع را به ما دادند.

معاون وزیر اقتصاد گفت: از صبح که سامانه رونمایی شد، تا به این لحظه ۵۰ هزار نفر وارد سامانه شده‌اند.

صالح افزود: مشمولان ۳۰ روز فرصت دارند که در مورد نحوه مدیریت سهام خود تصمیم‌گیری کنند که آیا خود مالکیت سهام را می‌خواهند یا اینکه مدیریت را غیرمستقیم از سوی شرکت سرمایه‌گذاری استان‌ها می‌خواهند داشته باشند. اگر فردی وارد سامانه نشود، مدیریت غیرمستقیم برای این فرد در نظر گرفته خواهد شد.

صالح تصریح کرد: افرادی که به صورت مستقیم مالکیت سهام را می‌خواهند به صورت محدود می‌توانند معامله داشته باشند تا مشکلی پیش نیاید. ظرف یک ماهی که کار انتقال سهام عدالت انجام می‌شود، با اعلام شورای عالی بورس سازوکار فعالیت و نحوه مبادله افراد در بورس مشخص خواهد شد.

مشمولان در انتخاب نحوه مدیریت سهام دقت کنند

وی با بیان اینکه در صورت تصویب شورای عالی بورس، مزایای هر دو روش مدیریت سهام را اعلام می‌کنیم، گفت: اگر کسی مالکیت مستقیم سهام را انتخاب کند دیگر نمی‌تواند مالکیتش را پس بدهد و مشمول معاملات ثانویه و مالیات می‌شود.

صالح افزود: افراد با دقت کامل انتخاب خود را انجام دهند.

ایران بزرگترین بورس جهان خواهد شد / ‏‬ورود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان دارایی سهام عدالت به بازار سرمایه

وی ادامه داد: امسال ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از دارایی‌های سهام عدالت را در بورس می‌بریم و بورس ایران با ۶۰ میلیون فعال، بزرگترین بورس دنیا می‌شود.

صالح با اشاره به اینکه ۳۵ میلیون نفر ارزش سهام ۴۸۰ تا ۵۳۰ هزار تومان و مابقی سهام یک میلیون تومانی دارند، گفت: ظرف ۱۰ سال گذشته ارزش هر برگ سهام بیش از ۱۱ برابر شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
    4 0
    حدود ده ملیونه ...
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
    42 1
    مسکن مهر ،سهام عدالت اینا میراث احمدی نژاد که امروز با ارزش شده.
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
      1 1
      سهام عدالت اولین بار توسط مرحوم هاشمی اعلام شد
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      5 1
      از میان دولت ها فقط احمدی نژاد بیشترین خدمت را به مردم کرده.
    • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      1 1
      برو بابا
  • ناشناس IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
    16 3
    معلوم نیست حسن چه بلایی سر کشور می خواد بیاره
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
      3 0
      خخخخ
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
      0 0
      خدا به خیر کنه
  • امین IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
    19 1
    درود بر شرف یاور واقعی مستضعفان دکتر محمود احمدی نژاد تنها رییس جمهوری که شجاعت خیلی از تغییرها رو داشت و مسکن و سرمایه و رفاه را برای محرومان میخواست کجایی دکتر که یادت همیشه در قلب ماست
  • بهنام IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
    0 0
    چندین سال پیش شیریک شدن مردم در درامد شرکت های دولتی استارت خورد ..، که قرار بود هر سال بیشتر و بیشتر شه ولی متاسفانه صاحبان قدرت و سرمایه ( مافیای سرمایداری انحصاری)توی این چند سال اخیر این طرح های سود عمومی رو متوقف کردن درود بر باعث بانیان شراکت مردم در سود و لعنت و شرم بر کسایی که باعث جلوگیری از این حرکات شدن!!!! التماس تفکر برای دوره بعدی انتخابات
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
    1 0
    ببین چقدر .... حرف میزند: ایران بزرگترین بورس جهان ... داداش بزرگترین بورس به حجم معاملات است نه به افراد. خجالت بکش. ثانیا، بعد ده سال سال 95 باید واگذار میشد و رهبری هم گفتند که باید زودتر اقدام می کردید ولی نکردید و جهارسال تاخیر دارید. دم محمود گرم. نامه می نویسید که اذن رهبری بگیرید؟!! منافقان مگر این مطلب اذن رهبری نیاز داشت؟!!! باید زودتر می داید...
  • سعید IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    2 0
    باتوجه به اینکه سامانه سهام عدالت حق انتخاب سهامداری رو مستقیم وغیرمسقیم یکبار حق انتخاب داده وحق ویرایشی وجود ندارد کسایی که اشتباها یه تیک رو زدن مثل بنده حق اشون ضایع میشه لطفا به این مورد رسیدگی کنید
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    7 0
    درود بر احمدی نژاد، خار چشم سرمایه داران و مافیای اقتصادی.
  • امیر IR ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    0 0
    چی بگم
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    1 0
    تکلیف مایی که سهام عدالت نداریم چه می شود ؟ کجای این سهام عدالت است که یک خانواده کارگر مشمول ثبت نام و دریافت سهام نشده و تمام قشر کارمندی مشمول شده و الان از مزایایش استفاده می کنند؟؟؟!!!!!!!!
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    0 0
    سهام عدالت من 10 سال پیش یک ملیون ارزش داشت حالا ارزشش شده 450 هزلر تومان چه جوری نمیدونم شده 11 برابر ؟
  • بابایی RO ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    0 0
    ما امثال 100هزار تومان سود گرفتیم چرا الکی میگن 200هزار نمیدونم اگه بشه سهام رو فروخت 11میلیون گرفت خیلی خوب میشه
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 0
    بورس کار ما نیست .. میترسم پولمونو از چنگمون دربیارن
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 0
    در مورد بورس بیشتر بنویسید
  • مسعود IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 0
    ما ی خانواده کاگر هستیم که در دوره رییس جمهور به اصطلاح پاکدست به ما نرسید و گفتن مشمول نیستید.این سهام بی عدالتی هست نه سهام عدالت چون به کسی که مولتی میلیاردر هست رسیده به اکثر خانواده های فقیر نرسیده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس