موافقت ایران، عراق و قطر در جلسه AFC به تعویق بازی‌های انتخابی جام جهانی

فدراسیون فوتبال کشورمان در حالی رسما خواستار میزبانی مسابقات جام ملتهای ۲۰۲۷ شده است که در بخشهای مختلف فدراسیون دچار نقایص آشکار است.

سرویس ورزش مشرق – اینکه فدراسیون فوتبال کشورمان با اقدامات ناگهانی اش همه اهالی این رشته در داخل و خارج از ایران را سورپرایز کند اتفاق تازه ای نیست.

این روزها خبر نامزدی ایران برای میزبانی جام ملتهای ۲۰۲۷ آسیا و رقابت با کشورهایی چون قطر، عربستان، هند و عمان اهالی فوتبال را به چالش با ذهنیت های شان نسبت به فدراسیون فوتبال کشانده است! اینکه چه کسی و با چه استدلالی چنین پیشنهادی داده است؟ بررسی وضعیت فوتبال در کشورمان از نقایص ستادی و زیرساخت ها گرفته تا نرم افزاری و عقیدتی! مرور برخی از این موار دید مخاطب فوتبال را بیش از پیش با اوضاع فعلی فدراسیون برجا مانده از مهدی تاج آشنا می کند.

*سیستم معیوب بلیت فروشی!

از موارد مهم در برگزاری چنین رویدادی در اختیار داشتن زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری برای فروش بلیت است. ما برای برگزاری دیدارهای لیگ برتر خودمان و دو روز مانده به مسابقات مشکل داریم چه برسد که کسی بخواهد ۶ ماه زودتر بلیت و شماره صندلی اش در دیدار فینال را انتخاب و آن را خریداری کند!

بیشتر بخوانید:

شرط AFC برای میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷

*اصلا رییس داریم؟

فدراسیونی درخواست میزبانی مسابقات را داده که رییس ندارد. شبیه به اتوبوسی که راننده ندارد تا راه بیفتد و مسافرانش بر سر مقصد بر سر و کله هم افتاده و درباره کجا رفتن بحث کنند.

*اسم رایزن ایران در AFC چیست؟

در سالهای گذشته قدرت ایران در کرسی های ای اف سی اینقدر کم و تعداد نمایندگان مان اینقدر کم شده که دیگر جایی برای لابی کردن در چنین شرایطی نداریم تا لااقل دو رأی ناقابل برای میزبانی کشورمان در جیب داشته باشیم که روز رأی گیری به کارمان بیاید!

*حق میزبانی داریم؟

اگر امروز کرونا آمده و فوتبال را تعطیل کرده ولی یادمان نرفته همین ۳ ماه پیش و در بهمن ماه داشتیم چانه زنی می کردیم که ایران امن است و می توانیم میزبانی دیدارهای برگشت لیگ قهرمانان و پس از آن دیدارهای انتخابی جام جهانی را در ایران برگزار کنیم! ولی هنوز AFC تأییدی بر امینت و صلاحیت میزبانی برای ایران صادر نکرده است! آن وقت می خواهیم میزبان کل مسابقات جام ملتها باشیم؟

*حساب مان در فیفا پاک است؟

معمولا در چنین شرایطی فیفا به عنوان مرجع اصلی می تواند صلاحیت کشورها را به درخواست کنفدراسیون های عضو تأیید یا رد کند. با وجود دهها پرونده مالی و شکایت هایی که از فوتبال ایران در فیفا و دادگاه CAS موجود است آیا فیفا می تواند به راحتی برای ایران حکم تأییدیه به AFC بدهد؟

*کلا با فیفا مشکل داریم!

درخواست میزبانی یکی از مهمترین رودیداهای ورزشی را داده ایم در حالی که نه تنها رییس فدارسیون نداریم بلکه فیفا اصل ماجرا یعنی انتخابات مان را زیر سئوال برده و بر این باور است که اساسنامه فدراسیون ما ایراد دارد.

*استادیوم داریم؟

شیخ سلمان اعلام کرده یکی از شرایط میزبانی داشتن ۸ تا ۱۰ استادیوم مجهز و مورد تائید است. حالا باید پرسید ورزشگاه های ایرانی که در ابتدای فصل جاری گفته شد از نظر حرفه ای دارای بالاترین استانداردهای AFC هستند کجای کشور واقع شده اند؟ وقتی در استادیوم آزادی نمی توان از دوربین های نصب شده استفاده و پرتاب کننده سنگ و نارنجک را شناسایی کرد. وقتی بلیت فروشی آزادی با شماره صندلی تنها در حد حرف است، وضعیت باقی استادیوم ها چطور است؟ آیا با این ورزشگاه ها می توان میزبان بزرگترین جشن فوتبالی قاره بود؟

با بررسی این شرایط و مسائل دیگری چون حضور بانوان و زیرساخت های عبور و مرور برای یک ماه و ... باز هم جالب است بدانیم مسئولان فدراسیون فوتبال با چه جرأت و شجاعتی یا خودمانی تر بگوئیم با چه اعتماد به سقفی! توانسته اند چنین پیشنهادی به AFC بدهند و با کشوری مثل قطر که کمتر از دو سال دیگر میزبان جام جهانی است یا عربستان که نه از نظر مالی و نه از نظر لابی قابل قیاس با ما نیست، بر سر میزبانی رقابت کنند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    35 2
    احتمالا از فریدون الهام گرفتن که می خواست کاری کنه مردم به اون 45 هزار تومن احتیاج نداشته باشن!!
    • ایران IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      2 3
      گالیور ما نمی تونیم، ما شکست می خوریم ،نه نمیشه
    • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      4 0
      از صباغیان الهام گرفتن که میخواست با 45هزار تومن تمام مشکلات مملکت و ملت رو حل کنه.
  • مصطفی IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    5 11
    واقعا میزبانی حق ماست
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    11 1
    ولی تا دلت بخواد رو داریم.
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    16 6
    یه زمانی المپیک آسیایی برگزار میکردیم حیف و صد افسوس
  • جوجه تیغی بدنساز GB ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    6 7
    چرا همیشه مرغ همسایه براتون غازه؟ چرا یه بار غاز خودمون برای همساده اردک نباشه؟ چرا ترقه و نارنجک لزوما باید امر منفی تلقی بشه؟ چرا هر کی سوسولتره محبوبتره؟ چرا دم خر درازه؟ چرا در گنجه بازه؟ به کجا داریم میریم؟
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    6 11
    یکم از تهرانتون بیا بیرون چند تا ورزشگاه خوب در شهر های دیگه بع غیر از این دوتیم دولتی هم وجود دارد پشت میزت نشسته ای چرند می بافی وقتی امثال تو هستند چه احتیاجی به دشمن داریم درسته فوتبال پر از فساده ولی یه چند تا امکانات هم به غیر از اون تهران در سایر شهر های دیگر هست
    • Milad IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      7 1
      مثلا کدوم شهرها؟؟؟؟؟ سپاهان و فارس وتبریز میگی اونا که اصلا ورزشگاه نیستین خرابه هستن خرابه. امام رضا و آرنا هم که جز استادیوم های درجه 1 به حساب نمیان هر چند از بقیه استادیوم های ایران بهترن یه نگاه به استادیوم های عراق بندازین بعد میفهمی. تازه این فقط بخش استادیوم بود هتل،بلیط فروشی،زمین تمرین،تماشاگران خانم و ...
    • US ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      2 4
      بله، به غیر از آزادی فقط استادیوم استان قدس رضوی مشهد هست که امکانات برگزاری مسابقات بین المللی رو داره. ولی همون ورزشگاه هم خیلی ازش استفاده نمی شه.
    • محمدرضا IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      3 0
      ما کلا تو کشور سه تا ورزشگاه تازه ساز داریم که عبارتند از امام رضای مشهد ، فولاد آره نا اهواز و نقش جهان اصفهان . تازه واسه همون نقش جهان هم نه محوطه سازی شده نه مسیر رفت و آمد درست حسابی داره . سقف ورزشگاه هم که نیمه کاره است . بجز اینا چه ورزشگاه خوبی داریم که بخوایم میزبان باشیم ؟؟
    • احمد US ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      0 1
      آقا محمدرضا، سقف ورزشگاه نقش جهان نیمه کاره نیست، اطلاعاتت را به روز کن، مدتهاست تکمیل شده، البته احتیاج به محوطه سازی داره، باید راههای دسترسی به ورزشگاه افزایش پیدا کنه، ورزشگاههای آزادی ، امام رضا(ع) مشهد ، فولاد آرنای اهواز، نقش جهان اصفهان، یادگار امام تبریز، ورزشگاههایی هستند که می توان با مقداری تغییرات ، آنها را برای مسابقات جام ملتهای آسیا آماده کرد، البته ورزشگاه غدیر اهواز را هم نباید از یاد برد، البته باز هم با استانداردهای کنفدراسیون فوتبال آسیا که باید هشت تا ده ورزشگاه مجهز داشته باشیم، فاصله داریم، مگر اینکه تا هفت سال آینده سرمایه گذاری بسیار سنگینی در این زمینه انجام شود که بعید است.
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    11 1
    هتل داریم، توانایی پوشش تصویری داریم، و یک عالمه مشکل دیگر، اجازه ورود زنان به ورزشگاه دارید؟؟
  • محمد IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    4 0
    جالبه که بعضی از کشورهای عربی به بهانه ناامنی در ایران از کنفدارسین آسیا میخوان تا مسابقات تیمی در ایران برگزار نشه و اتفاقاً چند بار هم مورد موافقت قرار گرفته ایران خودشم خوب می‌دونه که محال و غیر ممکنه که با چنین تقاضایی موافقت بشه اما برای اینکه به قول معروف از قافله عقب نیفته و خودشو آماده نشون بده این کارو انجام داده و انصافاً هم در نظر بگیریم با این اوضاع و احوال ؟؟؟؟؟؟
  • حسین IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    4 3
    شرایطمون بد نیست اتفاقا: تهران: استادیوم آزادی و تختی(به راحتی قابل نوسازی هست) اصفهان: نقش جهان اهواز: فولاد آرنا و غدیر شیراز:میانرود مشهد :ثامن الائمه و ورزشگاه بسیار زیبای امام رضا(ع) تبریز:یادگار امام توجه کنید همه این شهرها تا دلتون بخواد زمین پشتیبان و تمرین دارن و هتل بین المللی دارن با یک سری اصلاحات جزئی میشه میزبان بود با ورزشگاه های بزرگ و زیبا
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    5 1
    ایران کشور سورپرایزها؟ ظنز و جوک و خنده؟ تیر در تاریکی انداختن؟
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      6 3
      ایران کشور مقتدر و توانمندی است، و شما و فوتبالمان سور پ ریز هستید.
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    1 1
    شاید یه صبح جمعه بیدار شدی دیدی ما میزبان هستیم؟
  • رمضانعلی محمدیان IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    3 0
    بسم الله.با سلام. بعنوان قطعه ای بگذارید در پازل الزام بخشی به مذاکره برای پازل بزرگتر تسلیم .اولش از مزایای میزبانی می گویند بعد معایب نشدن و بعد نمی شود چون نمی گذارند و برای اینکه بشود برویم مذاکره آنها که با مذاکره (شما بخوانید تسلیم ) مخالف هستند نگذاشتند و چه بد آدمهایی و در 1400 به کاندیدای اصلی ما که اجاره ای نیست و اورژینال است رای بدهید تا خوش و خرم بشوید و آب خوردن ووو بازی کهنه ای است این دفعه این دست از آستین فوتبال این مخدر ملت درآمده.والسلام.
  • احمد IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    2 0
    حالا میزبان مسابقات توپ بازی بزرگسالان هم نشدیم، نشدیم. طوری نمیشه. فدراسیون توپ بازی احتمالا می خواسته به عنوان دستاورد در نظر بگیره. مثل دولتش که امضای یادداشت تفاهم تجاری بعد از برجام رو دستاورد در نظر می گرفت.
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    4 0
    از مفسرین سیاسی مشرق نیوز سوال کنید شاید دست امریکا بوی این کار باشه خخخخخخخخخخخخخ مشرق نیوز
  • US ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    2 0
    درسته که فعلا شرایط میزبانی را نداریم ولی باید کاندیدا بشیم. این کار درستیه.
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    2 2
    زیرساخت های ایران بسیار قوی است و با یک سری اصلاحات قابل قبول است. گاهی وقت ها این سایت از بی بی سی و رادیو و فردا و..ضد ایرانی تر میشود.
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    1 2
    والا اون موقع با یه ورزشگاه ازادی مسابقات اسیایی برگزار کردن چنانم بهش افتخار میکنن اونوقت الان با ۵تا ورزشگاه درجه یک دیگه میگن نمیشه این مصداق ما نمیتوانیم رفع چندتا مشکل مدیریتی رو میزنن توسر مملکت
  • DE ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    1 0
    حماقت محض برگزاری این رویداد برای کشور ما تناقض فرهنگی داره شما میتونی زن بی حجاب خارجی رو به عنوان تماشاچی توی کشورت راه بدی که بعد بردن تیمش توی فینال میخواد اطراف استادیوم بزنه برقصه شادی کنه؟ چرت نگین با تشکر
  • FR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 0
    به نظرم نویسنده خیلی عجولانه نوشته!! قرار سال 2027 جام ملتها بر گزار بشه یعنی هفت سال دیگه بسیاری از امکانات موجود است و باقی هم در این هفت سال تامین می شه بعد هم قرار نیست که تا ابد رئیس فدراسیون نداشته باشیم!! تازه از این دولت تنها یک سال باقی مانده شاید در دولت بعد امکانات بهتر و بیشتری در اختیار فدراسیون قرار بگیره!! اصلا بخاطر همین تعیین میزبانی با اختلاف زمانی زیاد انجا می شه در صورتی که شرایط اصلی جور باشد اما کمبودی داشته باشند در این سالیان تامین بشه!!
  • محمدرضا IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    2 2
    این حرفا مال یه عده آدم ضعیف النفسه که همیشه خودیها رو دستکم میگیرن. ایران بهترین انتخاب برای میزبانیه اما عربا همیشه دشمنی میکنن و خودمون هم خودمونو تضعیف میکنیم. یکم اعتماد به نفس و غرور ملی هم چیز بدی نیست.
  • مهران IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 0
    دوست عزیز که اینهمه نالیدی اگر عنوان را خوب متوجه میشدی سال 2027 الان 2021 هست 6 سال دیگه ظاهرا خبر داری که قطر میزبان جام جهانی 2022 هنوز درگیر ساخت ورزشگاه هست وبرزیل میزبان جام جهانی 2014 تا روز آخر از این گذشته از یکجا ویکوقت باید شروع کرد
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    1 0
    یه سرچ تو گوگل کنید ببینید استادیوم های عراق رو بعد می‌فهمید چقدر عقبیم
  • حسن IR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    0 0
    آقاتاج مدیر لایق وحزب الهئ بود توانست در سخت ترین دوران تحریم تیم به جام جهانی رفت نتایج خوبی گرفت هر کس جای ایشان بود این نمی توانست تعامل کند وفدراسیون را بگرداند با کارشکنی که میشد آینده قدر اورا خواهید فهمید به همه دور میداد
  • جلال IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    0 0
    اینا یک مربی را نتوستند نگه دارند یک بازیکن استقلال را نتونستند نگه دارند چطور میخان اعتماد وهزینه این مسابقات را دربیارن حتما شب وزیر ورزش خواب دیده وادامه داستان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس