کد خبر 1067759
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
ابراهیم شکوری فنایی ممبینی

پیشکسوت داوری ایران معتقد است، اساسنامه فدراسیون فوتبال باید طوری اصلاح شود که در مجمع جدید حداقل ۵-۴ نفر از جامعه داوری حضور داشته باشند.

به گزارش مشرق، محمد فنایی درباره موضوع اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: مسأله مشخص این است که اساسنامه کنونی فدراسیون ایرادات زیادی داشته که مورد تایید فیفا نبوده است. الان فیفا اگر این اساسنامه را رد می‌کند برای این بوده که در گذشته تعداد خاصی هرکاری دل‌شان می‌خواست انجام می‌دادند و منافع‌شان به آن گره خورده بود. شما ببینید وقتی کار به این صورت انجام می‌شود چقدر می‌تواند باعث ایجاد فساد شود.  

وی ضمن اشاره به نحوه انتخاب‌ روسای هیئت‌های استانی افزود: در گذشته روسای هیئت‌های استانی انتخاب می‌شدند و به دلیل حفظ جایگاه در تصمیم‌گیری‌ها هماهنگ شده کار می‌کردند و شما ببینید چقدر این فضا می‌تواند فساد اداری به وجود بیاورد. همه این عوامل باعث شده است تا حالا در فوتبال کشور مدیر توانمند کم پیدا شود. این افراد مدام در فوتبال سمت می‌گیرند و این می‌شود که فوتبال به این روز می‌افتد اما اگر با اساسنامه جدید همه اتفاقات حول محور بی طرفی بنا گذاشته شود، می‌توان اتفاقات خوبی را رقم زد.

بیشتر بخوانید:

برنامه شروع لیگ آماده شد

این کارشناس داوری درباره نقش جامعه داوری در اساسنامه جدید و مجمع فدراسیون فوتبال، خاطرنشان کرد: در اساسنامه کنونی یک نماینده داوری در مجمع حضور داشته و یک رئیس کمیته داوران. الان پیشنهاد من این است که اساسنامه جدید طوری تدوین شود، که به غیر از این دو جایگاه، یک صندلی برای یک کارشناس یا پیشکسوت و یک صندلی هم برای نماینده بانوان اختصاص پیدا کند.

فنایی با اشاره به اهمیت حضور پیشکسوتان داوری در مجمع خاطرنشان کرد: پیشکسوت داوری سال‌ها در این حوزه کار کرده و الان هم ذی نفع نیست و می‌تواند به خوبی تجربیاتش را بدون اینکه به‌دنبال پست و امتیاز باشد در اختیار مجمع قرار دهد. البته باید فرد یا افرادی برای حضور در مجمع انتخاب شوند که دارای سطح بین‌المللی در قضاوت باشند، مثل فوتبالیست‌ها که گفته می‌شود افراد دارای 100 بازی ملی یا بیشتر باید در مجمع عضویت داشته باشند. بنابراین برای داوری هم باید یک سطح جهانی یا المپیکی لحاظ شود. 

وی تاکید کرد: در گذشته یک نماینده از داوری و رئیس کمیته داوران در مجمع حضور داشتند اما حداقل باید 5-4 نفر از جامعه داوری حضور داشته باشند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس