آمار شرکت کنندگان کنکور سراسری نشان می دهد که اکثر داوطلبان در گروه آزمایشی علوم تجربی شرکت میکنند و می توان گفت که بعد از زیست و شیمی که اصلی ترین دروس رشته تجربی است. اگر داوطلب کنکوری در دروس ریاضی و فیزیک نیز از پایه قوی باشد از سایر رقبیان خود پیشی می گیرد. لذا دانش آموزی که رشته تجربی را انتخاب می کند حتما برای رسیدن به موفقیت ، به تمام مباحث این رشته علاقه داشته باشد نه اینکه تنها به دروس خاصی از مجموعه دروس گروه تجربی علاقه داشته باشد. در همین ادامه قصد داریم به بررسی مهمترین نکات برای پیدا کردن بهترین مشاور کنکور تجربی بپردازیم.

مشاور کنکور تجربی چقدر در موفقیت شما اثر دارد؟

همانطور که می دانید کنکور رشته تجربی دارای ۵ زیر گروه است که ضرایب هر زیر گروه در دروس اختصاصی با هم متفاوت اند. لذا باید به این نکته توجه داشته باشید که رشته دانشگاهی موردنظرتان در کدام زیر گروه است و ضرایب دروس اختصاصی آن چقدر است و با دیگر زیر گروه ها چه تفاوتی دارد.

طبق آمار سنجش در بین رتبه های زیر ۱۰۰۰ کشوری پر طرفدارترین رشته ها، پزشکی،دندانپزشکی و داروسازی بوده است. با توجه به این موضوع رویکرد منطقی این است که حتما از قبل در مورد رشته مورد علاقه خود به خوبی فکر کرده باشید. مشاور کنکور حرفه ای و موفق تحصیلی چه کسانی هستند و چه ویژگی هایی دارند؟ آیا صرفاً سالها تجربه در عرصه مشاوره تحصیلی معیار مناسبی برای انتخاب یک مشاور تحصیلی است؟

چه کسی بهترین مشاور کنکور تجربی است؟

بزرگی می گوید:« اگر می خواهید فرد موفقی شوید، نیازی نیست تا مسیرهای آزمون نشده را امتحان کنید، بلکه فقط کافی است مسیرهایی را طی کنید که قبل از شما افراد موفق پیموده اند. با استناد به همین جمله باید چنین نتیجه گرفت که بدون شک مشاور تحصیلی ای که خود راه موفقیت را بخوبی طی کرده و سرشار از علم و تجربه باشد، می تواند نقش بسیار مهمی در هدایت موفقیت آمیز دانش آموزان و دانشجویان ایفا کند.

یک مشاور حرفه ای کنکور رشته تجربی چه ویژگی هایی دارد؟

از جمله مهمترین نکاتی که باید یک مشاور کنکور تجربی حرفه ای داشته باشد می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

· آموزش مهارتهای تفکر به سبک طراحان کنکور سراسری

· جدّیت در کار 

· احترام به شخصیت دانش آموزان از هر طبقه اجتماعی در گفتار و رفتار

· نظارت دقیق بر عملکرد و رفتار دانش آموزان 

· نظم و انضباط فوق العاده 

· برنامه ریزی درسی منحصربفرد اما سبک

· جزوات مفهومی بسیار قوی 

· روشهای مطالعه سریع و مفهوم محور 

· مهارتهای تست زنی خاص

· آموزش روش سریع ساده سازی محاسبات دروس اختصاصی

· ایجاد تحول روحی و تغییرات بسیار سازنده در شخصیت دانش آموزان

· بالابردن سطح عزت نفس و اعتمادبه نفس شاگردان

· جلسات کاهش استرس بسیار مفید 

· برگزاری آزمون های ناگهانی با کیفیت

از دیگر ویژگی های یک مشاور حرفه ای باید به این موارد نیز اشاره داشته باشیم. یک مشاور حرفه ای کنکور تجربی باید به ارائه برنامه های درسی خوب و سنگین منطبق با آزمون های آزمایشی بپردازد. همچنین آموزش خلاصه نویسی دروس ، کارگاههای انگیزشی بسیار خوب، روشهای مفید برای کاهش زمان خواب و افزایش ساعات مطالعه و روش های تست زنی مفید از جمله دیگر مواردی است که باید از یک مشاور حرفه ای انتظار داشت.

استفاده از خدمات مشاوره کنکور چه تاثیری در نتیجه خواهد داشت؟

با اینکه بهترین مشاوره کنکور تجربی 99 باید به طور کامل تغییرات کنکور تجربی را نسبت به کنکورهای تجربی سالهای گذشته بداند و توضیحات و راهنمایی های کاملی در اختیار افراد قرار دهد، اما نباید انتظار معجزه هم داشته باشید.

یک مشاور حرفه ای کسی است که علاوه بر داشتن تجربه کافی در زمینه مشاوره تحصیلی، بتواند نقاط قوت و ضعف دانش آموز را بشناسد و بتواند نقاط قوت او را تثبیت و نقاط ضعف او را با ورش ها، ابزارها و امکانات مختلف پوشش دهد.

البته بهتر است فرایند مشاوره توسط تنها یک نفر نباشد. بلکه باید تیمی داشته باشد که این تیم هر کدام در یک زمینه از امر مشاوره و برنامه ریزی بهترین باشد و نیاز به یک مدیر بسیار توانمند دارد تا بتواند بهترین راهها را برای خلق یک رتبه خوب از دانش آموز پیدا کند.

فریب دروغ های مجازی را نخورید!

در پایان به این نکته اشاره می کنیم که برخلاف تبلیغات گسترده و ادعا های عجیب و غریبی که در فضای اینترنت وجود دارد، به هیچوجه فریب ادعاهای خارق العاده را نخورید. همواره در فضای مجازی شاهد ادعاهای عجیب و غریبی هستیم که افراد وعده هایی دروغین را صرفا برای کسب درآمد و گرفتن پول می کنند.

برای مثال موسسات بسیاری وجود دارند که برای عوام فریبی در بدو ورود قبولی در کنکور را به صورت تضمینی به شما وعده می دهند، اما این امر کاملا نشدنی است! چرا که حتی با ارائه بهترین خدمات کنترل شرایط روحی و ذهنی دانش آموزان امکان پذیر نیست.حتی بهترین آموزشگاه کنکور در تهران هم نمی تواند چنین وعده محالی را برای شما محقق کند.

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس