کد خبر 1066522
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
«ام بی سی»؛ بازوی رسانه‌ای بن سلمان برای گسترش تفکرات مسموم

سریال‌هایی که از سوی یک شبکه سعودی متعلق به ولیعهد عربستان در ماه مبارک رمضان پخش می‌شود نشان از نیت مسموم و پلید محمد بن سلمان برای عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی دارد.

به گزارش مشرق، به نظر می‌رسد عربستان سعودی و در رأس آن محمد بن سلمان ولی عهد این کشور طی دوره اخیر قصد کرده که طلایه دار عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در تمام زمینه‌ها باشد.

این روزها اخبار زیادی در خصوص سفر مسئولان صهیونیست به عربستان یا امارات و مشارکت ورزشکاران صهیونیست در مسابقات برگزار شده در عربستان و یا حتی حضور هنرمندان اسرائیلی در این کشورها به گوش می‌خورد.

بیشتر بخوانید:

محمد بن‌ سلمان بدترین رهبر جهان است

همراهی بن سلمان با طرح آمریکایی معامله قرن و مطرح کردن موضع گیری های جنجال برانگیز در خصوص لزوم عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از یک سو و دیگر اقدامات وی در خصوص بازداشت رهبران حماس و اسرای فلسطینی در عربستان از سوی دیگر همه و همه نشان دهنده رویکرد این ولی عهد جوان و سرکش سعودی است.

در این گزارش قصد نداریم به اقدامات سیاسی عربستان و مشخصاً ولی عهد این کشور برای تقویت روابط با دشمن صهیونیستی و عادی سازی آن بپردازیم بلکه می‌خواهیم به اقدامات یکی از بازوهای رسانه‌ای وی یعنی گروه «ام بی سی» و نمایش سریال‌هایی با موضوع عادی سازی روابط در ماه مبارک رمضان بپردازیم.

مسلسل ام هارون الحلقة 3 الثالثة

شبکه ام بی سی به تازگی موجی از سریال‌ها با محوریت عادی سازی روابط در ماه مبارک رمضان برای نمایش آماده کرده است. یکی از این سریال‌ها «ام هارون» است که تاکنون واکنش‌های منفی زیادی در میان ملت‌های عربی و گروه‌های مقاومت برانگیخته است.

سریال ام هارون داستان یک زن یهودی است که در یکی از مناطق عرب خلیج فارس احتمالاً در دهه ۳۰ قرن گذشته زندگی می‌کند و حاوی پیام‌های پنهانی درباره یهودیان و مشکلات آنها است. فعالان توئیتر با انتشار بخش‌هایی از سریال ام هارون که توسط یک شبکه سعودی پخش می‌شود تاکید کردند که این سریال واقعیت‌های تاریخی را تحریف کرده است.

کاربران توئیتر اعلام کردند: در این سریال آمده است که قیمومیت انگلیس بر سرزمین فلسطین بوده و نه «اسرائیل» چرا که در زمان قیمومیت انگلیس، اسرائیلی وجود نداشته است.

در این سریال هیچ اشاره‌ای به رنج‌ها و محنت های تحمیل شده بر فلسطینی‌ها تاکنون نشده است. شبکه ام بی سی بخش‌هایی از یک سریال کمدی سعودی جدید با نام «مخرج ۷» را پخش کرده که در آن آشکارا بحث عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در سایه حمله به فلسطینی‌ها و مسأله فلسطین مطرح شده است. در این سریال ادعا شده که فلسطینی‌ها تبدیل به باری بر دوش عربستان سعودی شده‌اند و ریاض به خاطر فلسطینی‌ها و مسأله فلسطین وارد یک جنگ شده است!

بسیاری از تحلیل گران و منتقدان معتقدند که گروه‌ام بی سی تبدیل به ابزاری برای تبلیغ به نفع رژیم صهیونیستی و بهبود وجه مقامات جنایتکار این رژیم و اقدامات استعمارگرایانه آنها شده است.

واکنش‌ها به سریال‌های شبکه ام بی سی به حدی بوده که بسیاری از کاربران شبکه توئیتری خواهان تحریم آن با هشتگ "#MBC را تحریم کنید" شده‌اند. مسأله مهم در این سریال‌ها نه تنها مطرح کردن بحث عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی از یک سو و مسخره کردن فلسطینی‌ها و آرمان آنها از سوی دیگر است بلکه واقعیت‌های تاریخی نیز در این سریال‌ها تحریف شده است. کار به جایی رسیده که به عنوان مثال در سریال ام هارون، مصادره منازل و غصب سرزمین فلسطین توسط صهیونیست‌ها یک امر عادی و به حق جلوه داده شده است.

حارس القدس» علی «المیادین»: المطران کبوجی أنیس سهراتنا الرمضانیة

«سریال نگهبان قدس»

در خصوص مالکیت گروه‌ام بی سی باید به این نکته اشاره کنیم که پیش از این اعلام شده بود بن سلمان در برابر آزاد کردن ولید بن ابراهیم آل ابراهیم مالک سابق این گروه از وی خواسته بود مالکیت آن را به نام خود بزند؛ این مسأله در سال ۲۰۱۸ مطرح شد و نتایج مالکیت بن سلمان بر شبکه ام بی سی اکنون ظاهر می‌شود.

در مقابل این سریال، شبکه المیادین یک سریال با نام «نگهبان قدس» به نویسندگی حسن. م یوسف و کارگردانی باسل الخطیب پخش می‌کند که داستان زندگی قهرمانان و مبارزانی است که در مسیر حمایت از مسأله فلسطین عمل کرده‌اند. این سریال با استفاده از سیر داستانی خود تلاش دارد تا بار دیگر آرمان‌های فلسطین را برجسته کرده و به کسانی که مشتاق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند بتازد.

در هر صورت باید گفت که ملت‌های عربی و ملت‌های مسلمان باید در برابر این تحرکات عربستان سعودی و شخص بن سلمان در قبال مسأله فلسطین و به حاشیه راندن آن هوشیار بوده و در زمینه‌های سیاسی و فرهنگی و هنری اقدام به مقابله با این فکر مسموم سعودی کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مهدی IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    3 0
    هر غلطی میخوان بکنند بکنند، به اذن خدا امسال فلسطین آزاد میشود و از شر آل سعود و آل اسرائیل هم میشویم!
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      0 3
      مطمئنی امسال آزاد میشه ؟
    • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      1 0
      احتمالش هست امسال آزاد بشه، چرا که نه!! ایشون گفتن به اذن خداوند آزاد می‌شه نگفتن حتمأ! راستی از جان بولتون که قرار بود پارسال بیان با مریم قجر تو ایران تانگو برقصن چه خبر؟ مطمئنی اومدن؟؟ من که این دورو برا نمیبینمشون!!! خخخخ
    • RO ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      0 0
      18:05 انشاالله امسال حتما آزادش میکنیم.
  • محمد IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    5 0
    چه دست وپایی میزنه این توله کفتاردر روزهای آخرش
  • زهرا IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    0 0
    سعودی پست فطرت وبیشعور
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    0 0
    بااینکه برنامه لیگ برترشروع شد میخوام بگم سریال : کاربن سلمان تمام شد روامشب ببینید که درقسم آخراین سریال برگرفته ازواقعیت بن سلمان با یک کشتی دلار درحال فراره که یه سنگ ازبالا می افته توکشتی رو دست بن سلمان ! دستش قطع میشه و دلارها بسوی غزه درحال حرکت روی آبن فیلمنامه همین رو دنبال میکنه که درپایان سریال پولهای بن سلمان رو امواج آب بسوی غزه میرن! بن سلمان داره غرق میشه ودرآخرین لحظات عمرش هی دادمیزنه لا ! لا ! دوربین بادورشدن از روی صورت بن سلمان دریک نمای باز ازبالا سواحل فلسطین اشغالی رو نشون میده که بچه های فلسطینی درحال بازی روی شنهای ساحل مدیترانه به ببینندگان سلام نظامی میدن ! این فیلم بدون تلویزیون هم قابل دیدنه ! چه فیلمی شده !
  • وسام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    0 0
    ام هارون در اصل زندگی نامه خانمی بنام اُم جون می باشد این خانم ترکی بوده وبعد از ورود به عراق و ایران سپس عازم بحرین میشود . اُم جون در بحرین طبق سند های تاریخی یک قابله بوده که بانوان آن منطقه را زایمان میکرده . امام متاسفانه این فیلم بشدت روی عادی سازی روابط و نشان دادن مظلومیت یهود در منطقه خلیج فارس تاکید دارد.
  • وسام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    0 0
    ام هارون در اصل زندگی نامه خانمی بنام اُم جون می باشد این خانم ترکی بوده وبعد از ورود به عراق و ایران سپس عازم بحرین میشود . اُم جون در بحرین طبق سند های تاریخی یک قابله بوده که بانوان آن منطقه را زایمان میکرده . امام متاسفانه این فیلم بشدت روی عادی سازی روابط و نشان دادن مظلومیت یهود در منطقه خلیج فارس تاکید دارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس