کد خبر 1066035
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
سرقت نمایه

جانشین رئیس پلیس پیشگیری پایتخت به شهروندان نسبت به فعالیت برخی از شرکت‌های نظافتی سوری هشدار داد.

به گزارش مشرق، در پی شیوع ویروس کرونا شرکت‌های مختلفی با مضمون کار در منزل اقدام به تبلیغ در فضای مجازی و حقیقی می‌کنند که به دنبال آن برخی از شهروندانی که تمایل به استخدام مستخدم و نظافتچی منزل دارند با مراجعه به این شرکت‌ها اقدام به درخواست نظافتچی برای انجام امور منزل خود را می‌کنند که افراد سودجو با بسترسازی مناسب سعی در جلب توجه متقاضیان می‌کنند و از این رو در صدد رسیدن به مقاصد خود هستند.

بیشتر بخوانید:

سرقت ۵۰۰ میلیونی فروشنده از داروخانه

زمانی که افراد متقاضی مستخدم با شماره تلفن‌های مندرج در آگهی‌های تبلیغاتی تماس برقرار می‌کنند درخواست خود مبنی بر نیاز به یک نظافتچی منزل را با متصدی این شرکت‌ها مطرح می‌کنند و پس از ثبت درخواست آن‌ها، افرادی برای انجام امور به منازل شهروندان مراجعه می‌کنند، در ابتدا همه چیز به ظاهر مطلوب است، اما در برخی از موارد مراجعه کنندگان که در پوشش نظافتچی هستند کلاهبردار از آب در می‌آیند و نسبت به خفت‌گیری و سرقت اموال با ارزش صاحبخانه اقدام می‌کنند.

افراد بخت برگشته‌ای که فقط برای نظافت منازل خود قصد به کارگیری نظافتچی را داشتند، اکنون با سارق یا سارقانی مواجه هستند که باید دو دستی تمام اموال با ارزش خود را به آن‌ها تحویل دهند.

امروزه یکی از شیوه‌های متهمان برای خفت‌گیری و سرقت از منازل، اجرای ترفند نظافتچی است، افراد با تأسیس شرکت‌هایی با نام‌های مختلف اقدام به کلاهبرداری و سرقت اموال از شهروندان می‌کنند.

حال با توجه به این مسائل نکته‌ حائز اهمیت این است که چگونه باید متوجه تقلبی بودن یا نبودن شرکت‌های نظافتی شد.

برای بررسی این موضوع به سراغ جانشین رئیس پلیس پیشگیری پایتخت رفتیم و درباره آن گفت‌وگو کردیم.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: شرکت‌های نظافتی همواره مورد توجه اغلب شهروندان برای انجام امور منازلشان است که در این بین شرکت‌های قابل توجهی نیز در بحث خدمات دهی به هموطنان در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه شهروندان همواره باید از صحت و سلامت شرکت‌های خدماتی اطمینان حاصل کنند، افزود: متأسفانه پرونده‌هایی با مضمون کلاهبرداری و سرقت از منازل در پوشش نظافتچی خانگی در نیروی انتظامی مورد بررسی قرار گرفته است.

سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به یکی از این پرونده‌ها تصریح کرد: در پرونده‌ای که توسط ماموران کلانتری یوسف آباد بررسی شد، زن و شوهری با تأسیس یک شرکت سوری اقدام به تبلیغ کار در منازل با کادر مجرب کرده بودند که شهروندان با مراجعه به این شرکت و درخواست کارگر منزل قصد استخدام افرادی برای نظافت منازل خود را کرده بودند.

وی افزود: متهمان پرونده که از سارقان سابقه دار منازل بودند، پس از دریافت درخواست نظافتچی منزل، به خانه‌های شهروندان رفته و اقدام به خفت گیری و سرقت اموال با ارزش مالکان منازل می‌کردند.

جانشین رئیس پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: در پرونده دیگری که در کلانتری شهرزیبا در رابطه با این موضوع بررسی شده بود، مشخص شد که خانمی با پوشش نظافتچی منازل پس از ورود به خانه‌های شهروندان اقدام به سرقت جواهرات و اشیای گران قیمت آن‌ها می‌کرد و در فرصتی مناسب از محل مورد نظر متواری می‌شد.

سرهنگ موقوفه‌ای با بیان اینکه شهروندان باید از صحت و سلامت شرکت‌های نظافتی و خدماتی اطمینان حاصل کنند، گفت: هموطنان به هیچ عنوان صرفا به یک آگهی تبلیغاتی نظافت در منازل اکتفا نکنند و حتما این موضوع را که تبلیغات واقعی و شرکت‌های نظافتی سوری نیستند مورد بررسی قرار دهند.

وی با بیان اینکه متقاضیان نظافتچی منزل باید از شرکت‌های معتبر و دارای سابقه کار برای دریافت کارگر تقاضا کنند، افزود: شهروندان به هیچ عنوان اموال گران قیمت و با ارزش خود را در تیررس افراد دیگر قرار ندهند و آن‌ها را در مکانی امن و مطمئن نگهداری کنند.

به گفته جانشین رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در صورت وقوع هرگونه موضوع مشکوک و ناهنجاری، شهروندان مراتب را به سامانه ۱۱۰ اعلام کنند تا در اسرع وقت مأموران انتظامی با حضور در صحنه نسبت به شکایات مردمی رسیدگی کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    0 0
    کدام سازمان و وزارتخانه ای برای این شرکت های خدماتی جواز صادر میکنه؟ چرا این شرکت ها تحت نظارت وزارت بازرگانی نیستند؟ چه جوریه که شرکت سوری میزنن بعد این کارهای خلاف انجام میشه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس