کد خبر 1020820
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
دستگیری

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری اعضای باند سه نفره سارقان منازل شمال پایتخت خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال سرقتی را ۳۴۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

به گزارش مشرق، سرهنگ کارآگاه کامیار چهری گفت: 27 خرداد ماه سال جاری یکی از شهروندان به کلانتری ۱۲۵ یوسف آباد مراجعه کرد و ماموران کلانتری را در جریان وقوع سرقت از منزلش قرار داد و پرونده تشکیل شده برای بررسی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در گام نخست تحقیقات به بررسی جغرافیای محل جرم پرداختند و در تحقیقات میدانی به دست آوردند که سرقت توسط دو سرنشین و راننده یک خودرو سواری پژو پرشیا انجام شده است و سارقان پس از سرقت چند تخته فرش و گاوصندوق مال باخته، سوار بر خودرو شده و از محل گریخته‌اند.

بیشتر بخوانید:

عوامل تیراندازی خیابان خاتم الانبیا دستگیر شدند

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت در ادامه اظهارکرد: با بررسی پلاک خودرو، کارآگاهان موفق شدند مالک خودرو پرشیا به نام " صمد " ۳۷ ساله را شناسایی کنند و در پایش‌های اطلاعاتی مشخص شد که وی سابقه دار است و پیشتر به جرم سرقت از منزل در زندان بوده و به تازگی آزاد شده است.

چهری افزود: کارآگاهان در ادامه تحقیقات به سرنخ‌های جدیدی در خصوص شناسایی یکی از همدستان وی به نام " یاسر "  ۳۰ ساله رسیدند و مشخص شد که یاسر، برادر زاده‌اش است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به اینکه هنگام رسیدگی به این پرونده دو پرونده مشابه دیگر نیز در خصوص سرقت منزل در محله های نیاوران و سعادت آباد در پایگاه سوم طرح شد، گفت: شناسایی مخفیگاه متهم در دستور کار قرار گرفت و ماموران موفق شدند مخفیگاه جدید این دو را در محدوده خیابان دماوند شناسایی کنند.

چهری افزود: با مشخص شدن مخفیگاه این دو سارق هماهنگی‌های قضائی برای دستگیری متهمان انجام و با دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۶ تهران دستگیری صمد و یاسر در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

وی در ادامه اظهارکرد: روز شنبه (23  آذر ماه) تیمی از کارآگاهان به مخفیگاه جدید متهمان اعزام و موفق شدند در یک عملیات ضربتی هر دو متهم را در مخفیگاهشان دستگیر و در بازرسی از آن محل، چند تخته فرش و تابلو فرش نفیس و تعدادی لوازم سرقتی کشف کنند و هر دو را به همراه اموال کشف شده به پایگاه سوم انتقال یافتند.

چهری ادامه داد: صمد در اظهارات خود گفت که در سال ۹۴ به جرم سرقت روانه زندان شدم و در آنجا با شخصی به نام " مجتبی " آشنا شدم و پس از آزادی از زندان در دی ماه سال گذشته با یکدیگر قرار گذاشتیم که از خانه‌های شمال شهر تهران سرقت کنیم چون نیاز به یک همدست دیگر داشتیم که اطلاعاتی از اموال شمال تهران داشته باشد، من به برادرزاده‌ام که نظافتچی بود و در خانه‌های شمال تهران کار می‌کرد، پیشنهاد سرقت از منازل را دادم و او هم قبول کرد که ما را همراهی کند.

وی افزود: صمد ادامه داد نقشه اولین سرقت را کشیدیم و قرار شد یاسر به عنوان راننده ما را به محل سرقت ببرد و من و مجتبی با تخریب در، وارد منزل شویم و سرقت را انجام دهیم.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت گفت: با دستگیری دو سارق، متهم سوم پرونده نیز در عملیات دیگری در همان روز در مخفیگاهش دستگیر شد.

چهری با بیان اینکه تاکنون متهمان به سه فقره سرقت با همکاری یکدیگر اعتراف کرده‌اند، تصریح کرد: کارشناسان ارزش ریالی اموال سرقتی را ۳۴۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت خاطرنشان کرد: متهمان با دستور بازپرس شعبه ۶ دادسرای ناحیه ۶ برای کشف سایر جزئیات پرونده و تکمیل تحقیقات پلیسی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار دارند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس