کد خبر 1065979
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳
سرمایه گذاری المپیک

اخبار دریافتی از تغییرات در شرکت سرمایه‌گذاری کمیته ملی المپیک دلالت بر آن دارد که اصلاحات در آن به صورت جدی پیگیری می‌شود که در صورت مثمرثمر نبودن، به انحلال این مجموعه زیان‌ده منتهی خواهد شد.

به گزارش مشرق، شرکت سرمایه‌گذاری کمیته ملی المپیک در سال 1366 و در زمان ریاست مصطفی هاشمی‌طبا به‌منظور درآمدزایی و کمک به کمیته ملی المپیک تشکیل شد. هدف از تشکیل این شرکت فعالیت در عرصه‌ خدمات اجتماعی و اقتصادی بود تا بتواند باری از دوش کمیته المپیک برداشته و درآمدزایی کند؛ اما درآمدها و هزینه‌های این شرکت در این سال ها، روند دیگری را نشان می دهد به طوری که نه تنها باری برنداشته بلکه مکانی برای دورهمی برخی شد تا بار اضافه‌ای هم بر دوش این مجموعه بیفزاید.

* شرکت سرمایه‌گذاری باری روی دوش کمیته؟

شرکت سرمایه‌گذاری در این سالها افت و خیز زیادی داشته؛ به طوری که گاها با زیان های عجیبی مواجه بوده است. این شرکت در زمان ریاست علی‌آبادی در شرایط بسیار بدی قرار داشت اما در دوره ریاست کیومرث هاشمی با تغییراتی که در آن داده شد، بدهی انباشته شرکت، در سال 95 پرداخته شد. 

اما نکته‌ای که در این بین وجود دارد، این است که به نظر می‌رسد شرکت سرمایه‌گذاری در این سالها از اهداف خود که همان درآمدزایی بوده، دور شده است. تعداد افراد فعال در این شرکت روز به روز افزایش پیدا می‌کرد که البته، خروجی و کارکرد آن نامشخص و مبهم است. همین باعث شد تا این شرکت حیات خلوتی برای برخی فعالیت‌ها و اشخاص شود که خروجی برای ورزش کشور در پی ندارد. این وضعیت به گونه‌ای پیش رفت تا اینکه شایعات انحلال شرکت در زمان صالحی‌امیری به گوش رسید.

* چابک‌سازی و اصلاح ساختار در دستور کار

با حضور صالحی‌امیری در کمیته ملی المپیک تغییرات عمده‌ای صورت گرفت تا این شرکت از وضعیت بحرانی خارج شود اما مرور یک سال اخیر نشان می دهد که نتیجه بخش نبوده است. شرکتی که می بایست مدیریت بازاریابی و بازرگانی المپیک کشور را عهده دار باشد، در واقعیت ثمر و نتیجه ای نداشته است. در چنین فضایی، برخی از انحلال آن در سال جاری می گویند؛ ایده ای که این روزها، حامیان جدی دارد.

یک مقام مسئول در کمیته ملی المپیک در این باره به فارس گفت: "برنامه کمیته انحلال شرکت نیست. تعدیل نیروی انسانی، اصلاح اساسنامه، اصلاح ساختار و چابک‌سازی از مهمترین اقدامات است که انجام می‌شود. سهام شرکت سرمایه‌گذاری که پیش از این به صورت 100 درصد به کمیته ملی المپیک اختصاص داشت، سال گذشته با اعلام صالحی‌امیری 60 درصد آن به 30 فدراسیون المپیکی اختصاص پیدا کرد."

وی افزود: "این شرکت که حالا با نام "شرکت توسعه بازرگانی کمیته ملی المپیک" فعالیت دارد، طبق اساسنامه جدید قرار است به سمت فعالیت اقتصادی برود تا بتواند باری از دوش کمیته ملی المپیک بردارد."

مروری بر سال ها فعالیت این شرکت نشان می دهد که امیدی به اصلاح و تغییر در آن وجود ندارد. گویا در صورت عدم نتیجه بخش بودن برنامه ها و اقدامات در سال جاری، باید انتظار انحلال را از سوی مقامات کمیته داشت. این مسیر می تواند فواید بیشتری برای ورزش کشور داشته باشد چرا که از این شرکت، امید اصلاح و تحول نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس