کد خبر 1065789
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
الهام چزانی

ملی پوش پاراتنیس روی میز گفت: من هم مانند بسیاری قلبم برای هم وطنانم می تپد و دلم می‌خواست در این روزها برای مردم و جامعه درمانگر کشورم کاری کنم.

به گزارش مشرق، سایت فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین عنوان کرد: در روزهایی که باشگاه ها تعطیل است و ورزشکاران رشته های مختلف در خانه ها تمرین می کنند، الهام چزانی، ملی پوش پاراتنیس روی میز، ضمن تلاش برای حفظ آمادگی جسمانی، در عرصه دیگری نیز فعالیت خود را برای کمک به هم وطنان آغاز کرده است. چزانی از سن 7 سالگی، به دلیل تزریق واکسن اشتباه، دچار معلولیت شد و پس از آن، از طریق آسایشگاه کهریزک، با ورزش جانبازان و معلولین آشنا شد و فعالیت خود را در تنیس روی میز آغاز کرد. او با سابقه 14 ساله عضویت در تیم ملی و کسب افتخارات مختلف برای ایران، مدتی است علاوه بر تمرینات آمادگی جسمانی، با کمک به دیگران روحیه مثبت خود را نیز حفظ می کند.

بیشتر بخوانید:

داور بسکتبال بانوان در خط مقدم مبارزه با کرونا +عکس

الهام چزانی درباره فعالیت و کار خیرخواهانه خود در روزهای شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: زمانی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرد، زحمات کادر درمانی را از طریق رسانه ها دنبال می کردم. من هم مانند بسیاری قلبم برای هم وطنانم می تپد. دلم می‌خواست در این روزها برای مردم و جامعه درمانگر کشورم کاری کنم.

ملی پوش پاراتنیس روی میز درباره تولید ماسک گفت: یکی از معلمان دوران تحصیلم در مقطع دبیرستان، که امروز از دوستانم هستند، خیریه دارند، این روزها به تولید ماسک برای مناطق دور افتاده مشغول هستند و از من دعوت کردند تا در این امر خدا پسندانه همراه شان باشم و با قبول این موضوع، در خانه به تولید ماسک مشغول شدم تا کمک کوچکی به جامعه درمانی کشورم کرده باشم. این ماسک ها را پس از دوخت به خیریه ارسال می کنم تا مراحل استرلیزه کردن آنها صورت گیرد و پس از آن به مناطق مورد نظر ارسال شود.

وی با اشاره به هدفش در ورزش تاکید کرد: در مدت حضورم در تیم ملی، رقابت‌های قهرمانی آسیا، کشورهای اسلامی، بازی‌های پاراآسیایی را تجربه کردم و بزرگ ترین آرزوی ورزشی ام حضور در پارالمپیک است که امیدوارم روزی این رویا محقق شود.

ملی پوش پاراتنیس روی میز در پایان گفت: زمانی که ورزش می کنم احساس خیلی بهتری دارم. از اینکه امروز توانستم در این میدان نیز با ماندن در خانه و رعایت دستورات بهداشتی و تولید ماسک به جامعه درمانگر و مردم کشورم کمک کنم، احساس خوشحالی و رضایت دارم. به افراد دارای معلولیت پیشنهاد می کنم که به دلیل شرایط شان، ناامید نشوند و با دید مثبت به زندگی نگاه کنند و با ورود به دنیای ورزش و تلاش، احساس سرزندگی داشته باشند و با رسیدن به قهرمانی لحظات متفاوت تری را تجربه کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس