کد خبر 1065838
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
پامپئو

موفقیت جمهوری اسلامی ایران در قرار دادن ماهواره نظامی در مدار زمین، صدای اعتراض «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا را در آورد.

به گزارش مشرق، در ادامه واکنش‌های مقام‌های آمریکایی به قرار گرفتن ماهواره نظامی ایران در مدار زمین، وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ خشم خود را با انتشار یک پیام توئیتری بروز داد.

قرار گرفتن نخستین ماهواره فضایی ایران در مدار زمین، با هیاهوی تکراری ضدایرانی کشورهای غربی به سردمداری آمریکا همراه بود.

بیشتر بخوانید:

مروری بر واکنش‌های جهانی به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور

سرگیجه آمریکا و اسرائیل از چرخش «نور» به دور زمین

صبح چهارشنبه سوم اردیبهشت نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران از ماهواره‌بر ۳ مرحله‌ای قاصد با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

سرلشکر «حسین سلامی»، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور توسط نیروی هوافضای سپاه ضمن تبریک این دستاورد، آن را آغاز شکل‌گیری یک قدرت جهانی خواند.

قرار گرفتن نخستین ماهواره فضایی ایران در مدار زمین، با هیاهوی تکراری ضدایرانی کشورهای غربی به سردمداری آمریکا همراه بود و این هیاهو امروز شنبه خود را در پیام توئیتری مایک پامپئو وزیر خارجه این کشور بروز داده است.

وزیر خارجه آمریکا در این پیام توئیتری ادعای تکراری و بی سند واشنگتن درباره نظامی بودن برنامه فضایی ایران را تکرار کرد.

پامپئو که پیش از انتخاب به عنوان وزیر خارجه و در مقام رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با افتخار از دروغگویی در این سازمان صحبت کرده بود، امروز شنبه مدعی «دروغگویی ایران» و ماهیت غیرشفاف برنامه فضایی این کشور شده است.

پامپئو اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ در تشریح تجربیاتش در سازمان سیا، به دانشجویان دانشگاه «ای اند ام» تگزاس گفته بود: «وقتی من رئیس سیا بودم، ما دروغ می‌گفتیم، فریبکاری می‌کردیم، دزدی می‌کردیم. ما برای این کارها یک دوره کامل آموزشی داشتیم».

وزیر خارجه آمریکا در پیام توئیتری امروزش، همچنین خشم خودش را از اینکه سپاه پاسداران اقدام به پرتاب ماهواره کرده، بروز داده و  ادعای بی‌اساس آمریکایی‌ها درباره «تروریستی» بودن سپاه را تکرار کرد.

پامپئو سوم اردیبهشت هم به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نظامی نور توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واکنش نشان داده بود.

او در واکنش قبلی خود گفته بود، ایران باید بابت این اقدام که نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل بوده، پاسخگو شود. 

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پنجشنبه هفته گذشته در واکنش به مواضع آمریکا در خصوص پرتاب موفق و غرور انگیز ماهواره نور به فضا، ضمن رد و تقبیح دخالت آن رژیم در امور داخلی ایران، پیشرفت‌های علمی و فناوری به ویژه در حوزه هوا - فضا را حق ملت ایران خواند و خاطرنشان کرد: قطعا اینگونه دخالت‌ها در عزم ملت ایران برای پیشرفت خللی ایجاد نخواهد کرد. 

سید عباس موسوی همچنین تاکید کرد: هیچ قطعنامه‌ای ایران را از پرتاب ماهواره به فضا منع نمی‌کند و استناد آمریکا به قطعنامه ۲۲۳۱ قطعا بی جا و خلاف واقعیات است؛ طُرفه آنکه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت قطعنامه‌ای است که رژیم آمریکا با خروج خود از برجام آن را نقض کرده و همچنان دیگر کشورهای مستقل را برای نقض آن آشکارا تحت فشار قرار می‌دهد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • SE ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    40 1
    هیچ قطعنامه‌ای ایران را از پرتاب ماهواره به فضا نمیتواند منع کند
    • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      1 0
      ماهواره پرتاب شد تو مدار هم قرار گرفت. اون موشک هم پیام خودش رو فرستاد. حالا اینقد قطعنامه صادر کنن تا قطعنامه دونشون پاره شه..
  • سید IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    56 26
    به این خیکی اجازه می دهیم که بتواند از این ناراحتی دق کند و سقط شود! البته همچنین اجازه دارد که در این مورد ترامپ و بولتن و هوک را هم با خود همراه داشته باشد!!!
  • کلیبر IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    52 0
    انشالله نور سپاه چشمان تمام دشمنان بخصوص ترامپ ملعون و پمپئو ابله و نتانیاهو و مکرون و جانسون و مرکل را کور خواهد کرد
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    0 0
    بشکه لعنتی. خیکی.
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    0 0
    مرگ بر آمریکا...سپاه خار چشم استکبار است
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    0 0
    دزد پای دیوار همسایه هم نه در آنسوی دنیا دزدانه فریاد دزد دزد سرداده یعنی آدمها ایتقدر نادانند که ...؟
  • محمد IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    0 0
    عجب رویی دارن اینا. خودشون ماهواره و ایستگاه فضایی دارن . کل دنیا نیرو فرستادن . همه جا دارن فتنه بپا میکنن بعد گفته ایران واسه مصارف نظامی میخواد ‌. تا چشمتون کور بشه
  • دیده بان IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    0 0
    فان حزب الله هم الغالبون،موتوا بغیظکم!
  • IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    2 0
    روح شهید مظلوم بهشتی شاد و با اجداد طاهرینش قرین باد آنجا که فرمود امریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر. پس بمیر ای ابرجنایتکار یا بقول بعضی ها کدخدا!!!!!!!
    • گمنام IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      0 0
      چاپلوس نباشید
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
      0 0
      چییییی؟ چاپلوسی؟ اگه چاپلوسی برای شهید مظلوم بهشتی است، بهترین چاپلوسی عالم است.
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    0 0
    یک نکته که باید توجه کرد این است که با راه اندازی پویش و یا نمایشگاه هایی و دعوت دانشمندان جهان افرادی که در آمریکا هستند را به عنوان شریک جرم جهانی دولت این کشور بشناسانیم و با این کار برای فروپاشی آمریکا از درون اقدام کنیم.
  • رهام حسامی IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
    0 0
    وشک‌های فضایی ایران، در رده موشک‌های بالستیک قرار می‌گیرند. یعنی موشک‌هایی که یک محموله را با نیروی موتورهایشان به ارتفاع بالا می‌برند، و بعد روی زمین سقوط آزاد می‌کنند. موشک‌های بالستیک یک مسیر منحنی را طی می‌کنند و هرچه موتورهای قوی‌تری داشته باشند و بالاتر بروند، روی زمین، برد بیشتری خواهند داشت. دلیل نگرانی در مورد موشک‌هایی با قابلیت حمل کلاهک آن است که اگر قرار باشد برد موشک زیاد باشد، کلاهک چه در مرحله آزمایش و چه در مرحله عمل – در مورد موشک‌هایی با برد هزاران کیلومتر – باید کلاهک و محموله‌اش از جو زمین خارج شود و سالم به داخل جو برگردد و به هدف اصابت کند. کلاهک با قابلیت بازگشت به جو زمین سالم ماندن یک کلاهک و محموله‌اش در سفر به خارج از جو و بازگشت به زمین، تکنولوژی پیچیده‌ای دارد. این پیچیدگی‌ها که اولین محاسباتش را مهندسان آلمان نازی انجام داده بوند، حدود یک دهه بعد از پایان جنگ جهانی دوم کاملا عملی شد. حاصلش ساخت موشک‌های قاره پیما بود. البته در کنار آن پروژه‌های فضایی و در نهایت سفر به مدار زمین اما طی کردن دوباره این راه از نظر فنی پیچیده است. برای این کار باید کلاهک از جو زمین خارج شود. یعنی تحمل فشار پرتاب، تحمل تغییرات شدید دما در لایه‌های جو، ماندن در خلأ و تحمل تغییرات شدید دما در خارج جو و در پایان، تحمل تنش بازگشت به محیط چگال جو زمین و حرارت ناشی از اصطکاک با هوا. هوافضا همین تکنولوژی پیچده و دست یابی به ان باعث شده از دست انها و انحصار انها خارج شود و ایران معادلات را به نفع خود هم پیش ببرد بازار اینده فضا در دست انها نیست جدای نظامی که من بیشتر جنبه علمی را نگاه میکنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس