کد خبر 106570
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۱

کار کردن باعث می شود تا ذهن انسان بسیار درگیر شود و همین درگیری خود عاملی است برای اینکه ذهن شما بسیار خسته شود و نیاز به استراحت داشته باشد. به تازگی تحقیقاتی در مورد نیاز به استراحت در بین کارمندان صورت گرفته است.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، به تازگی دکتر متیو واکر، محقق دانشگاه کالیفرنیا گزارش ارائه داده است که در آن به این اشاره کرده است که انسان ها در هنگام خواب به بیمارهای روانی تبدیل می شوند. او برای این گفته خود از سه دلیل استفاده کرده است. دلایل او به این صورت است که:

1-شما در خواب چیزهایی را می بینید که در اصل وجود ندارند و این به این معنی است که شما در خواب دچار توهم می شوید.

2-در خواب شما چیزهایی را باور می کنید که در حقیقت شاید وجود نداشته باشند و یا حقیقت نداشته باشند.

3-در هنگام بیدار شدن شما بیشتر اتفاقات شب گذشته را فراموش کرده اید و چیز زیادی را به خاطر نمی آوردید.



متیو واکر از جمله محققانی است که سا ها به دنبال اثبات اثر خواب بر روی کار کردن بوده است. او اعتقاد دارد که یک تایم استراحت کوتاه در بین کار می تواند به یادگیری و قدرت کاری بیشتر کمک کند و همچنین خواب دیدن نیز باعث پردازش بیشتر احساسات شما می شود.

در بیشتر شرکت ها و ادارات زمان و دوره کری به صورت هشت صبح تا چهار بعد از ظهر است و این به این معنی است که باید خواب ظهرگاهی را نادیده بگیرید تا بتوانید بیشتر کار کنید. دکتر واکر در گزاش خود به این نکته اشاره کرده است که در گذشته و برحسب چیزی که در تاریخ گفته شده است بیشتر افراد بعد از صرف ناهار زمانی را برای استراخت انتخاب می کردند و سپس کار خود را دوباره از سر میگرفتند. این کار باعث افزایش راندمان کاری می شود و به شما این امکان را می دهد که بتوانید با قدرت بیشتری به کار خودادامه دهید.



در ادامه این گزارش آمده است که، یک استراحت 30 دقیقه ای  می تواند به شما در تحکیم حافظه، افزایش مهارت ها، قدرت تصمیم گیری بهتر و همچنین پردازش بهتر احساسات کمک کند. ازهمین رو شاید بهتر باشد تا به جای اینکه در مقابل کامپیوتر به کار کردن بپردازید زمانی را برای پردازش آن ها در خواب به مغز خود اختصاص دهید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس