پرتاب ماهواره نور توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

یک نویسنده فلسطینی ضمن تمسخر حکام سیاسی عرب حاشیه خلیج فارس، تأکید کرد که ایران ابرقدرت منطقه‌ای است و به ابرقدرت بین‌المللی نیز بدل می‌شود.

به گزارش مشرق، صبح روز چهارشنبه سوم اردیبهشت ماه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موفق شد ماهواره «نور» را به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران از ماهواره‌بر سه مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران با موفقیت پرتاب کند؛ این ماهواره با موفقیت در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

پرتاب این ماهواره در رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بازتاب گسترده‌ای داشت و بسیاری از کارشناسان، آن را دستاورد تاریخی برای سپاه پاسداران و نظام جمهوری اسلامی ایران، عنوان کردند.

بیشتر بخوانید:

بازتاب پرتاب موفقیت‌آمیز نخستین ماهواره نظامی ایران در رسانه‌های بین‌المللی

«محمد النوبانی» نویسنده و تحلیلگر فلسطینی با انتشار یادداشتی در روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» تأکید کرد، این اقدام سپاه پاسداران، «دستاورد تاریخی است که به مجموعه دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران اضافه می‌شود و موفقیت راهبردی در راستای تلاشهای ایران برای توسعه برنامه فضایی است».

النوبانی با بیان اینکه پرتاب این ماهوار، توانایی ایران را در رصد و پیگیری اهداف متخاصم در طرف‌های همسایه به ویژه رژیم صهیونیستی بسیار افزایش خواهد داد، تأکید کرد، اینکه سپاه پاسداران اعلام کرد که کارکرد این ماهواره، رصد و تحت نظر قرار دادن است، بدین معناست که «ایران قصد دارد به ترامپ و نتانیاهو که روز گذشته موفق شد کابینه فوق العاده تشکیل دهد، پیامی مخابره کند مبنی بر اینکه باید پیش از اینکه هر گونه ماجراجویی نظامی احمقانه‌ای علیه ایران انجام دهند، یک تریلیون بار فکر کنند و بیشتر منتظر بمانند».

در این گزارش تأکید شده است، برای اینکه پی ببریم این دستاورد در واشنگتن و تل‌آویو چه بازتابی داشته، کافی است اشاره کنیم که ترامپ و نتانیاهو زمانی که ایران طی سه بار گذشته موفق نشده بود ماهواره خود را در مدار قرار دهد، چقدر خوشحال شده بودند.

ترامپ در ژانویه ۲۰۱۹ و زمانی که ایران موفق نشده بود ماهواره خود را با موفقیت پرتاب کند، با حالت تمسخر گفت که این اقدام ایران مایه نگرانی و نقض محدودیتهای ایران در موشکهای بالستیک بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است.

نتانیاهو هم در فوریه گذشته ضمن تمسخر ایران، در صفحه شخصی خود ادعا کرده بود که مسئولان ایران، «همان گونه که در قاچاق سلاح به سوریه و لبنان ناکام ماندند؛ در آسمان نیز، شکست خوردند؛ زیرا ما همیشه علیه آنان فعالیت می‌کنیم».

رأی الیوم در ادامه می‌نویسد، نمی‌دانیم که ترامپ و دوستش نتانیاهو پس از این دستاور ایران، چه خواهند گفت، ولی یقیناً چاره‌ای جز پذیرش ایرانِ فضایی ندارند.

در پایان این گزارش آمده است: «دیگر هیچ شکی وجود ندارد که ایران یک ابرقدرت منطقه‌ای است و همان گونه که مهاتیر محمد نخست وزیر پیشین مالزی پیش‌بینی کرد، ایران به این سمت حرکت می‌کند که به یکی از قطبهای جهان پساکرونا بدل شود. اما کسانی که در عربستان و برخی از شیخ‌نشین‌های خلیج [فارس] به خاطر ترامپ و نتانیاهو، با ایران دشمنی می‌کنند، همین ننگ برایشان کافی است که حتی نمی‌توانند چفیه و عقال خودشان را تولید کنند».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • مرتضی IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    115 1
    یک بار دیگر تکیه بر دانشمندان و ظرفیت داخلی نتیجه داد وثابت کرد تنها نگاه به داخل تنها راه حل مشکلات کشور است
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    33 1
    پوشک هاشونم خرید هر روز از آمریکاست،چفیه که جای خود دارد گام بعدیست.
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      0 0
      اطلاعاتت ناقصه.
  • نادر IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    30 1
    هر اقدام فاخری که در کشور صورت میگیرد موجب تزریق امید و غرور حقیقی به مستضعفان عالم میشود عملکرد ایران در برخورد با کرونآ و ارسال ماهواره قطعا در بازسازی روحیه مردم موثر و قابل مشاهده است . غیر از اثرات ماموریتی
  • ایران IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    17 1
    به امید موفقیت و آزادی ملت های عرب مسلمان ، مانند ایران عزیزمان
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      0 3
      چی میگی تو نخودی..؟؟
  • حامد IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    32 0
    در این حال و هوای گرفته و پر از نا امیدی واقعا جگرمون حال اومد خداوند بچه های سپاه و نیروهای مسلح کشور رو حفظ کنه.
  • US ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    21 1
    این وهابی ها هم ادرار شتر زیاد می خورند خیلی هم تو خوردن شاش شتر متبحر و مشهور هستند و رکورددار
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    2 53
    ایران هیچی نیست و هیچی نمیشود .
    • منصور IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      6 1
      اگر چون تویی در ایران مسئول باشه،قطعا ایران و ایرانی هیچی نمیشه.ادمهای خود کم بین.خودتونو و ایران عزیز را کم تحقیر کنی.سینه ات را سپر،سرت رابالا و با غرور فریاد بزن درود بر سربازان شریف اسلام و ایران عزیز ما وارثان پادشهان جهان،بزرگترین دانشمندان تاریخ و بهترین مردمان تاریخ هستیم.ما وارثان فرهنگ و هنر ناب گذشتگان و میراث داران ائمه هدی و رسول الله هستیم ما زینت اهل بیتیم و سربازان مهدی
    • م م IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      6 2
      به کوری چشم توی مزدور وطن فروش و اون کسایی که جهان اسلام را با فریب سالهاست عقب مانده نگه داشتن . اونایی که عرضه نداشتن خاک قصب شدشون را از اسرایل بگیرن و دم از امت اسلام و ملت عرب میزنن. اگر تاریکی سانسور و ایران هراسی همه دنیا رو هم بگیره ما از کسی نمیترسیم . چون طولی نمیکشد که دروغ بزرگ دموکراسی غربی و نظریه های اشتباهشون که سالها با غرور و تکبر به خورد مردم دنیا دادن اشکار خواهد شد.
    • امیر IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      3 1
      کودن منفی نگر و وطن فروش
    • محمد IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      9 1
      ایران همه چیز است وهمه چیز می‌شود به کوری چشم تو وامثال تو منافق کوردل بخوای یا نخوای ایران یک کشور مقتدر منطقه هست وروز به روز بر اقتدار وشکوهش افزوده میشه
    • احمد US ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
      8 1
      خطاب به 23:01، تو هیچی نیستی و هیچی هم نمی شی، ویزگی بارز خودتو به بقیه نسبت نده مرسی اه
  • هموطن IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    20 1
    خدایاوردوستانش هست
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    6 1
    انشاالله روزی بخدمت السعودو ال نهیان و.... خواهیم رسید
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    5 1
    تولید داریم تا تولید. یه وقت کشورت هیچگونه محدودیتی در داخل و خارج ندارد و نیاز به هر تکنولوژی ، مواد اولیه و تجهیزات مربوطه داشته باشد براحتی میتواند خریده و وارد کند و زمانی کشورت توسط آمریکای جنایتکار مورد چنان تحریمی قرار میگیره که خود چندین بار اعلام کرده اند تا کنون در تاریخ هیچ کشوری به این اندازه شدت مورد تحریم قرار نگرفته بوده است!!! ایران مظلوم تحت چهل و یک سال چنین تحریم هایی خودش رو به اینجا رسونده. این ارزش کارش رو بی نهایت برابر ارزشمندتر میکنه. زنده و جاوید ایران و سپاه و ارتش.
  • علی IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    2 2
    کاَش از قدرتمند برای راهمان ورفاهمان استفاده کنیم
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    2 1
    امریکایی ها و صیونیست ها که قطعا پوشک لازم شدن.
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    1 2
    زرشک
  • حسن IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    1 1
    سلام سردارحاجی زاده عزیزودوست داشتنی,دست شماوهمه سربازان گمنام ولایت مداردردنکنه,خداپشت وپناهتان باشه,به کوری چشم دشمنان خارجی و وطن فروشان داخلی ان شاءالله هرروز باانگیزه ترومصمم تربه کارتون ادامه بدین,اینوبدونین مردم ایران فرزندان غیوراین سرزمین وعاشقانه دوست دارن,یاعلی.
  • Ghj IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    3 3
    خانه از پایبست ویران است خواجه در فکر نقش لیوان است
  • بنده خدا IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    1 0
    سلام به همه عزیزان ببینیدوطن فروشان مزدوری که درناو آمریکا پاسخ سپاه رادادند وخبرنگاران و..بی بی سی ومن وتو و....که تمام سلولهای بدنشون نوکری عربستان شده .البته بایدناراحت باشن وخوش نداشته باشن.اماماایرانیان( نوکران بیگانگان نبایدایرانی دانست)که باچنگ دندان کشورحفظ کردیم ۸سال جنگیدیم و۴۰سال جنگ سخت اقتصادی تحمل کردیم مانندتیرآهن سختیم وانشاله کشورایران برای فرزندانمان همان خواهدشدکه بایدباشد.تقلای نوکران عربستان به جایی نخواهدرسید.بگذارید عوعوکنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس