کد خبر 1063389
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
ترامپ: تلفات کرونا در اروپا و چین از آمریکا بیشتر است/ ایران به دنبال توافق است

رئیس‌جمهور آمریکا با متهم کردن چین به مخفی‌کاری در آمار جان‌باختگان ویروس کرونا، مدعی شد تلفات این بیماری در اروپا و چین از ایالات متحده بیشتر شد.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد یکشنبه، در ادامه لاف‌زنی‌های خود درباره عملکرد خوب دولتش در مقابله با شیوع ویروس «کووید۱۹»، مدعی شد نقطه اوج این بیماری در ایالات متحده به پایان رسیده است.

ترامپ در نشست خبری «کارگروه کروناویروس» کاخ سفید با ادعای اینکه تا کنون در آمریکا ۴ میلیون تست ابتلا به ویروس کرونا انجام شده، گفت: «تعداد مرگ‌ومیر [بر اثر کرونا] در آمریکا از کشورهای اروپایی پایین‌تر است».

بیشتر بخوانید:

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی ضمن متهم کردن دولت چین به مخفی‌کاری در اعلام آمار جان‌باختگان ویروس کرونا، ادعا کرد: «چین نباید عدم انتشار ارقام واقعی قربانیان کروناویروس را توجیه کند... آنها از نظر تعداد تلفات بسیار جلوتر از ما هستند... این [بیماری] را می‌شد در چین متوقف کرد اما جهان اکنون به دلیل ناتوانی آنها در این کار، زجر می‌کشد».

ادعای ترامپ درباره بیشتر بودن شمار تلفات ویروس کرونا در چین در مقایسه با آمریکا در حالی است که تا کنون در چین ۴۶۳۲ مورد فوتی گزارش شده اما در ایالات متحده نزدیک به ۳۹ هزار نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند و این آمار رو به افزایش است.

رئیس‌جمهور آمریکا با ادعای اینکه نشانه‌های مثبتی از بهتر بودن وضعیت این کشور در مقایسه با کشورهای اروپایی وجود دارد، افزود: «ایالت‌های مختلف که توسط دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان اداره می‌شود، اقدامات برای رفع محدودیت‌های تردد را آغاز کرده‌اند».

دکتر «دبرا برکس» هماهنگ‌کننده کارگروه کروناویروس کاخ سفید در این نشست خبری با نمایش دادن نمودارهایی از آمار شیوع ویروس کرونا در آمریکا، تلویحاً مدعی شد کشورهایی مانند چین در ارائه آمار فریبکاری می‌کنند اما فقط اروپا و آمریکا در این باره حقیقت را می‌گویند.

این در حالی است که وی پیشتر گفته بود حتی اگر دستورالعمل‌های کنونی فاصله‌گذاری اجتماعی هم رعایت شود، ویروس «کووید۱۹» می‌تواند ۱۰۰ هزار تا ۲۴۰ هزار قربانی روی دست دولت آمریکا بگذارد.

بر اساس آمار اعلامی، تا کنون در آمریکا تا کنون در آمریکا ۷۳۶۰۵۲ نفر به ویروس کووید۱۹ مبتلا شده  و ۳۸۸۴۴ نفر نیز بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره آزمایش‌های موشکی کره شمالی، با بیان اینکه پیونگ‌پیانگ مدت‌هاست که این اقدامات را انجام می‌دهد، گفت: «اگر من رئیس‌جمهور نبودم، به گمانم اکنون با [با کره شمالی] در جنگ بودید».

ترامپ با ادعای اینکه رابطه خوبی با «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی دارد، از دریافت یادداشتی از سوی کیم خبر داد. وی جزئیاتی از این یادداشت فاش نکرد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره ایران، به بیان ادعاهای بی‌اساس و نخ‌نما شده‌ علیه تهران پرداخته و گفت: «زمانی که دولت را در دست گرفتم، ایران یک [دولت] تروریست بود، اما کنون آنها نمی‌خواهند سر به سر ما بگذارند... آنها اکنون یک ملت متفاوت هستند... آنها می‌خواهند توافق کنند ولی تنها دلیلی که باعث می‌شود این کار را نکنند این است که برخی می‌گویند ترامپ [در انتخابات] بازنده می‌شود و می‌توانید با یک فریب‌خورده توافق کنید».

رئیس‌جمهور آمریکا که گویی تصاویر اجساد تلمبار شده بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها، سردخانه‌ها و قبرستان‌های کشور خودش را ندیده، با گرفتن ژست حامی مردم ایران، مدعی شد: «تصاویری از تعداد زیادی کیسه‌های [اجساد] را در تلویزیون نشان می‌دهند... اگر آنها به دستگاه تنفسی (ونتیلاتور) نیاز داشته باشند، که دارند، مایلم برایشان ونتیلاتور بفرستم... [ایران] از طاعون پر شده است».

ترامپ مجددا با وحشتناک خواندن توافق هسته‌ای ایران، «جان کری» وزیر خارجه دولت پیشین آمریکا را به نقض قانون لوگان متهم کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    2 3
    پدر سوخته بايد پايه ابتدايي را ازنو تمرين كند چون جمع وتفريق بلد نيست.
    • DE ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
      0 0
      جمع و تفریق را برای شمردن پول بلده ولی برای جان انسان‌ها چون برایش ارزشی ندارن بلد نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس