کد خبر 1062810
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
آنگلا مرکل

پس از تصمیم دونالد ترامپ به قطع حمایت مالی از سازمان جهانی بهداشت، صدراعظم آلمان حمایت خود را از این سازمان اعلام کرد.

به گزارش مشرق،  "آنگلا مرکل"، صدراعظم آلمان روز پنج شنبه در ویدئوکنفرانس با سران هفت کشور صنعتی جهان (جی هفت) که بنا به درخواست "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا به طور مجازی برگزار شد، گفت: برلین از سازمان جهانی بهداشت و سازمان‌های همکار آن به طور کامل حمایت می‌کند.

مرکل افزود این بیماری همه گیر تنها با یک واکنش بین المللی قوی و هماهنگ می‌تواند نابود شود. صدراعظم آلمان همچنین در این ویدئوکنفرانس، مسئولیت ویژه جهانی برای اوضاع آفریقا و ضرورت حمایت‌های زودهنگام از کشور‌های آفریقایی را نیز مورد تاکید قرار داد.

بیشتر بخوانید:

کرونا در آلمان: شایعات و واقعیت‌ها

اجازه دولت مرکل به شعب بانک‌های ایرانی برای فعالیت در آلمان

"هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان هم با حمایت خود از سازمان جهانی بهداشت در برابر انتقاد‌های ترامپ، تاکید کرد: تضعیف این سازمان در بحران فعلی مانند پرتاب خلبان از یک هواپیمای در حال پرواز است.

ماس تاکید کرد: حالا بدترین نقطه زمانی ممکن برای زیر سوال قرار دادن این نهاد بین المللی است. سازمان جهانی بهداشت ستون فقرات مبارزه بین المللی با ویروس کروناست.

دونالد ترامپ روز سه شنبه از قطع کمک‌های مالی آمریکا به این سازمان خبر داد. رئیس جمهور آمریکا در توجیه این اقدام خود مدعی شد سازمان جهانی بهداشت در انجام وظایفش در قبال مقابله با شیوع ویروس کرونا موفق نبوده و باید پاسخگو باشد.

ترامپ که به شدت در آمریکا بابت نحوه مدیریتش در خصوص شیوع ویروس کرونا مورد انتقاد قرار گرفته، در روز‌های اخیر سازمان جهانی بهداشت را هدف حملات لفظی‌ قرار داده است.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین طی روز‌های اخیر چندین بار سازمان جهانی بهداشت را به جانبداری از چین و تلاش برای پنهان کردن اطلاعات اولیه در خصوص شیوع ویروس کرونا متهم کرده است.

تصمیم دولت ترامپ در قطع کمک‌های مالی به این سازمان با موج گسترده‌ای از محکومیت‌ها در جهان مواجه شده و اکثر کشور‌ها از آن انتقاد کرده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    6 4
    این کارزار ها صحنه ی درگیری و نزاع صهیونیست های گلوبالیست با ترامپ ملی گراست. مثل معاهده ی پاریس
  • CA ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    11 1
    سگ زرد برادر شغال هست.
  • علی IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    7 1
    هواپیمای ترور سردار سلیمانی عزیزمان از آلمان و پایگاه آنجا بود.... ژرمن های خائن باید توان پس بدهید......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس