کد خبر 1064867
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
سامح شکری وزیر امور خارجه مصر

وزیر امور خارجه مصر در تماس با فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفته کشورش برای بازگشت سوریه به جایگاه طبیعی خود در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی تلاش می‌کند.

به گزارش مشرق، «سامح شکری»، وزیر امور خارجه مصر گفت که کشورش تلاش می‌کند سوریه به جایگاه پیشین خود بازگردد.

سخنگوی وزارت خارجه مصر گفت که شکری امروز چهارشنبه با «گیر پدرسون»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در باره تحولات اوضاع این کشور گفت‌وگو کرد. این تماس تلفنی در چارچوب هماهنگی مستمر بین قاهره و پدرسون جهت پیش‌برد تلاش‌ها برای حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه است.

بیشتر بخوانید:

آینده تاریک شیخ‌نشین‌ها در سایه فروپاشی قیمت نفت

وزیر امور خارجه مصر در این تماس تأکید کرد که مصر همواره خواسته است تلاش‌ها برای پایان دادن به درگیرها و راه حل بحران سوریه بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل باشد و وحدت و تمامیت ارضی این کشور را حفظ کند و خواسته‌های مردم سوریه را نیز محقق کند.

به گزارش الیوم السابع مصر، سامح شکری گفت که مصر همچنین همیشه تلاش کرده است که سوریه را به جایگاه طبیعی خود در منطقه و جهان برگرداند.

او گفت که مصر تلاش دارد با ارتباط با مخالفان میانه‌رو دولت سوریه و در رأس آن‌ها «گروه قاهره» فرآیند سیاسی در سوریه را پیش برد و این مسئله به ضرورت مقابله جدی و قاطعانه با گروه‌های تروریستی و افراطی و طرف‌های منطقه‌ای حامی این گروهک‌ها مرتبط است.

وزیر امور خارجه مصر همچنین بر اهمیت حمایت از سوریه جهت مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

سامح شکری اخیرا میزبان نمایندگان مخالف دولت سوریه موسوم به «گروه قاهره» بود و دو طرف در این دیدارها، در باره آخرین تحولات منطقه به ویژه سوریه و راه‌های حمایت از فرآیند راه حل سیاسی رایزنی و گفت‌وگو کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    0 0
    مصر بی ادب.. میلیاردها دلار پول مردم ایران رو خرج کردیم سوریه رو از زباله دانی تاریخ در بیاریمش، تو می گی برگرده سر جاش، ته زباله دانی تاریخ؟
    • ایران IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      0 0
      به کوری چشم مزدوران ادوغان تمام کشور های مسلمان عرب یکی یکی در حال بازسازی روابط با سوریه هستن ، بعدشم با متحدین میرسیم خدمت رجب جون منزوی تون ، راستی سید پوتین هم هست ، این سید عجب آشپزیه ، هنوز بوی کباب ترکیش تو ادلب میاد
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    0 0
    انشاالله حکومت سوریه و کلیه مستبدین و مشرکین و کافران همپیمان آن به زودی به دست خدای یکتا به قعر زباله دانی تاریخ که جایگاه اصیل و حقیقی آنهاست دست پیدا خواهند کرد
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    0 0
    مصر اول مشکل کشتن و حبس رییس جمهور قانونی کشوررا حل کنه، چرا رئیس جمهور را کشت مخالفت را قلع و قمع و زندانی کرده نیاز نیست برای مردم سوریه نسخه بپیچه، شما دارید سرزمین خودتان را به ال سعود می فروشد خرج روز مره خودتان را پیش می برید به فکر خودتان باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس