کد خبر 1062910
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰
مایک پمپئو نمایه

وزیر امور خارجه آمریکا با تکرار ادعای مخفی‌کاری چین درخصوص شیوع ویروس کرونا گفت، کشورهای زیادی در قرارداد با شرکت «هوآوی» بازنگری خواهند کرد.

به گزارش مشرق، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه تلاش کرد از شیوع ویروس کرونا هم بهانه‌ای برای حمله به «هوآوی» و تلاش برای تبلیغات منفی علیه این شرکت فناوری چین جور کند.

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد اقدامات اخیر چین درخصوص شیوع ویروس کرونا نشان داد که کشورهای جهان نباید از فن‌آوری شرکت چینی «هوآوی» استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

تداوم مواضع خصمانه وزیر خارجه آمریکا علیه ایران

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» پامپئو در مصاحبه‌ای گفت: «بسیار مطمئن هستم که در این لحظه که حزب کمونیست چین از لحاظ شفافیت در ارائه اطلاعات [درباره ویروس کرونا] شکست خورده است، کشورهای بسیار بسیار زیادی را به سمت بازنگری در ساختار [فن‌آوری] ارتباطی خود سوق خواهد داد».

آمریکا در جدیدترین اقدام خود علیه هوآوی، از کمپانی‌هایی که با این شرکت همکاری دارند درخواست کرد برای فروش چیپ‌های الکترونیکی که در آن‌ها از فن‌آوری‌های آمریکایی استفاده شده‌ است، مجوز دریافت کنند.

اولین تحریم‌های آمریکا علیه هوآوی سال گذشته و با اتهام همکاری این شرکت با نهادهای اطلاعاتی چین اعمال شدند. اتهاماتی که بارها از سوی هوآوی و دولت چین تکذیب شده است.

همچنین واشنگتن که پیش‌تر از اقدامات چین دربرابر شیوع ویروس کرونا قدردانی کرده بود، پس از شیوع این بیماری در آمریکا و کوتاهی دولت این کشور در مهار آن، مدعی شد پکن در ارائه اطلاعات مربوط به کووید-۱۹ مخفی‌کاری کرده است.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (جمعه) بار دیگر هرگونه مخفی‌کاری از سوی این کشور درخصوص ارائه آمار مربوط به فوت و ابتلا به ویروس کرونا را رد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    16 1
    برو کالیفرنیا رو بچسب باد نبره یانکی :/
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    9 1
    ما هم این چاه فاضلاب خونه همسایمون پر شده و این به ما نشون داد که نباید از مارک اپل استفاده کنیم!!!! خر دولوکس رینگ اسپرت که میگن این پمپ آبه ها!!!!
    • کیوان IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      2 10
      من هن مسلمانم اما برادرا در مقابل مسیحیان از مشرکین دفاع نکنید به قران دقت کنید
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      0 0
      تو که معلومه مسلمون نیستی و اسمتم کیوان نیست، از فارسی نوشتنت معلومه ولی در هر حال اولا این پمپئو اینا مسیحی نیستن و دست هرچی شیطان هست از پشت بستن، دومأ ما اینجا بحث دین و ایمون نداریم، بحث سوء استفادهٔ آمریکایی‌ها از هر موقعیت و ربط دادنش به هواوی در جهت جنگ تجاری شون با چینه در صورتی که کاملأ بی ربط میگه.
    • IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      0 1
      ابله اگر مسلمان بودی معنی مشرک را می‌فهمیدی احتمالا از مسلمانان تازه مهاجرت کرده به آلبانی هستی.
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    14 1
    کرونا نشان داد احمق تر از سران آمریکا وجود نداره
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 0
    20:17 خیلی باحال بود! باد هم این روزا شدیییید، یهو دیدی برد! خخخخ
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 1
    ای خوک کثیف آمریکایی، باز در چاه مستراح را باز کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس