کد خبر 1063994
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
روایتی از نفوذ امنیتی امارات در دولت «منصور هادی» در یمن

یک منبع امنیتی در دولت مستعفی «منصور هادی» گفت که امارات بسیاری از افسران امنیتی درون این دولت را جذب خود کرده است.

به گزارش مشرق، امارات متحده عربی هر چند از سال گذشته حجم نیروهای خود در جنوب یمن را کاهش داده است؛ اما همانگونه که مقامات ابوظبی به صراحت بیان کرده‌اند، گروههای تحت امر این کشور به جد به فعالیت خود ادامه می‌دهند و به گفته منابع یمنی فعالیت‌های امنیتی و اطلاعاتی امارات نه تنها کاهش نیافته بلکه فزونی داشته است.   

وبگاه عربی۲۱ به نقل از یک منبع امنیتی یمنی نوشت که امارات در دولت منصور هادی و سازمان‌های امنیتی وابسته به این دولت نفوذ کرده و به وسیله بازوهای امنیتی خود در منطقه فعالیت می‌کند و این بار شروع به سازماندهی کادر خود در یمن کرده است.   

بیشتر بخوانید:

شکست پیشروی مزدوران سعودی در الجوف و مأرب

این منبع یمنی در شرح این موضوع گفت که امارات در حال بهره‌برداری از سازمان امنیت یمن است. به عنوان مثال از دو سال پیش با استفاده از افراد درون این سازمان فعالیت خود در کشورهای شاخ آفریقا از جمله جیبوتی، کنیا، اوگاندا، سومالی و اتیوپی را تشدید کرده است.   

 به گفته وی یکی از سرشناس‌ترین افراد در این ماجرا، «عمار محمد عبدالله صالح» برادر زاده «علی عبدالله صالح» (رئیس‌جمهور اسبق یمن) است که بعنوان وابسته نظامی یمن در آدیس آبابا فعالیت می‌کند و عملا گمارده امارات در اتیوپی محسوب می‌شود.   

طبق این گزارش «حمود الصوفی» فرد دیگری است که برای منافع امارات در حوزه اقتصادی در داخل دولت منصور هادی فعالیت می‌کند. این فرد هم از نزدیکان «علی عبدالله صالح» محسوب می‌شود و ارتباط زیادی نیز با «احمد صالح» پسر «علی عبدالله صالح» در امارات دارد.

دیدار «احمد صالح» پسر علی عبدالله صالح با «محمد بن زاید»


به گفته این منبع یمنی، جذب «الصوفی» از سوی امارات جزو برنامه‌ای بود که طی آن تعداد بسیار زیادی از افسران سازمان «امنیت ملی» و «مبارزه با تروریسم» در دولت منصور هادی جذب سازمان امنیت امارات شدند و در این راستا «احمد صالح» پسر علی عبدالله صالح نقش پر رنگی را بازی می‌کند.  

سازمان مبارزه با تروریسم یمن یکی از بازوان امارات در اجرای طرح مشترک این کشور با آمریکا برای حملات پهپادی علیه مواضع القاعده است و از سوی دیگر تمامی حساب‌های کاربری این سازمان در شبکه‌های اجتماعی در راستای منافع ابوظبی دست به تبلیغ و فعالیت می‌زنند.  

این منبع امنیتی یمنی در پایان گفت که روابط میان منصورهادی با امارات همچنان تیره و تار است و او پیش از این ابوظبی را به کودتا علیه دولت خویش متهم کرده بود.   

افشاگری از نفوذ امارات در دستگاه‌های امنیتی دولت منصور هادی پس از آن رخ می‌دهد که در هفته‌های گذشته در ادامه درگیری‌های یک سال پیش بار دیگر استان‌های جنوبی یمن شاهد درگیری میان شبه‌نظامیان «شورای انتقالی جنوب» (همسو با امارات) با عناصر دولت منصور هادی بود. در هفته‌های گذشته چندین گردان وابسته به دولت منصورهادی در جزیره سقطری به شبه‌نظامیان شورای انتقالی گرویدند و منابع یمنی می‌گویند که امارات برای جذب این نیروها پول بسیاری خرج کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    0 0
    یمنی ها باید به سیستم های پدافندی پسیوحرارتی و پسیوراداری هم مجهز شوند مثل حرز نهم چون قابل سرکوب شدن توسط موشک های ضدرادار هواپیماهای دشمن نیست
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    0 0
    انصارالله باید از نیروهای قبایلی و با کارت قبایل بازی کند و خود در جنوب یمن از دور نظاره گر باشد می تواند از این قبایل حمایت کند تا قبایل متحد انصارالله کنترل جنوب یمن را به دست بگیرند حتی قبایل جنوب دنبال مزدوری نیستند اندکی خودمختاری می خواهند که انصارالله استقلال نه اما تعیین استانداران جنوب را به قبایل جنوب بسپارد و کار جنگ را به پایان برساند
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    0 0
    انصارالله باید در مقطع فعلی مسئولیت اداره همین استان های تحت اختیار را با کمک قبایل پر نفوذ همان استان طوری اداره کند که تمامی قبایل یمنی علیه مزدوران سعودی سر به شورش بردارند در اینجا نبرد ما نبرد
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    0 0
    آمریکا برای نبرد با انصارالله اگر خودش وارد نبرد شود بیشتر از 20 هزار کشته می دهد و اگر بخواهد از مزدوران سعودی کمک بگیرد آش همین است و کاسه همین است و کاری از عربستان در این شش سال برنیامده
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    0 0
    آمریکا خودش هیچگاه بطور مستقیم در یمن دخالت نخواهد کرد هرگونه برخورد و وارد شدن آمریکا به جنگ یمن باعث گسترش جنگ و شعله های آن می شود مثلا باعث نابودی کشتیرانی بین المللی در آبها آزاد و قطع جریان نفت عربستان و امارات بطور کامل می گردد- چیزی که از توان امریکا خارج است
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    1 0
    نباید یمنی ها آتش بس در مارب را بپذیرند 1- بارها این آتش بس برقرار شده اما دوباره از مارب به سوی صنعا پیشروی شده 2- مگر الان حدیده آتش بس است همه روزه بمباران نمی شود 3- الان مثل زمان گذشته نیست و انصارالله بازی با کارت قبایل خوب بلد شده خودش یکطرفه وارد مارب نمی شود بلکه با کمک قبایل مارب وارد شهر شده و کنترل ان را به این قبایل می سپارد از این رو پذیرش اتش بس در مارب اشتباه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس